Uskallanko jättää lapset kotiin juhannuksena?
Mulla siis 3 lasta 4v, 5v, ja 8v. Kaveri pyysi juhannukseksi heidän mökilleen ns. aikuisten bileisiin. Bileet alkavat 20.00 ja lasten isä pääsee töistä 22.00, eli lapset olisivat yksin kotona vain muutaman tunnin. Luotan lapsiin ja uskon heidän pärjäävän parituntia, mökki on vain 1h matkan päässä kotoa. Mitä mieltä olette?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienten lasten vanhemmat eivät lähde juhannuksena mökille aikuisten bileisiin ja jätä lapsia yksin kotiin.
Voi lähteä, jos ilmoittelee lastensuojeluun ihan itse, että täällä nää oli, hakekaa pois.
Kyllä pärjää tuon ikäiset keskenään. Vanhimmalla jo puhelin eli voi soittaa tarvittaessa. Mitä edes voisi tapahtua tuon ikäisille kotona?
Provohan tämä on, mutta vastaan silti. Vaikka mitä. Pienimmillään nuorin tukehtuu siihen karkkiin. Osaako 8-vuotias kaivaa sen karkin nielusta ja elvyttää? Tuon ikäiset saa aivan helvetin nerokkaita ideoita, joissa ei ole järjen häivää ja lopputulokset on katastrofaalisia mitä mielenkiintoisemmilla tavoilla. Yhtenä esimerkkinä vaikka se Minttu Vettenterän 4-vuotias, joka nielaisi nappipatterin.
Vähän turhia uhkakuvien maalailua :D
Mutta joka tapauksessa noin pieniä ei jätetä ilman täysipäistä aikuista kotiin, ellei ole jokin hätätilanne ja siinäkin yritetään saada vaikka joku naapuri paikalle.
Sä menet niihin bileisiin silloin vasta, kun isä on kotona TAI et mene ollenkaan. Siinä sulle vaihtoehdot!
Vierailija kirjoitti:
Sä menet niihin bileisiin silloin vasta, kun isä on kotona TAI et mene ollenkaan. Siinä sulle vaihtoehdot!
Mikä sinä olet määräilemään minua? Näin osoitan, että luotan lapsiin ja annan tilaa heille.
-ap
No et voi. Lähetä lapset vaikka tänne koko juhannukseksi niin saat itse viettää hauskaa. Olen lapsirakas mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinä olet määräilemään minua? Näin osoitan, että luotan lapsiin ja annan tilaa heille.
-ap
Mitä täältä mitään kyselet. Eihän sun tekemisiä kukaan voikaan määrätä. Jos päätät jättää lapset keskenään niin sitten jätät. Kyllähän sä tiesit avauksen tehdessäsi mitä sulle täällä vastataan.
Sinulla on nyt käsitteet ihan sekaisin: tuon ikäisten yksin jättäminen ei ole luottamuksen/vastuun osoitus, vaan heitteille jättö.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on nyt käsitteet ihan sekaisin: tuon ikäisten yksin jättäminen ei ole luottamuksen/vastuun osoitus, vaan heitteille jättö.
Päinvaatoin. Näin osoitan että luotan lapsiin ja annan heille pikkuhiljaa vastuuta.
-ap
Mul on 17-vuotias tyttö ilman mitään juhannus tekemistä. Hän voi tulla lapsenvahdiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mul on 17-vuotias tyttö ilman mitään juhannus tekemistä. Hän voi tulla lapsenvahdiksi.
Onko tarpeeksi vastuullinen, vonko luottaa häneen? Itse asustelen helsingissä mistä päin olet?
-ap
Kyllä me on ainakin jätetty meidän kaksi ja nelivuotiaat kaksin illaksi, kun on lähdetty baanalle. Kyllä ne lapset sen 5-6 tuntia kaksin pärjää kun jättää vaan jotain ruokaa ja juomaa niille. Eikä me tietysti sitä jatkuvasti tehdä, mut jotain tyyliin kerran kahdessa kuukaudessa. Mitä niille kotonassa voisi sattua?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me on ainakin jätetty meidän kaksi ja nelivuotiaat kaksin illaksi, kun on lähdetty baanalle. Kyllä ne lapset sen 5-6 tuntia kaksin pärjää kun jättää vaan jotain ruokaa ja juomaa niille. Eikä me tietysti sitä jatkuvasti tehdä, mut jotain tyyliin kerran kahdessa kuukaudessa. Mitä niille kotonassa voisi sattua?
Tuota tarkoitin. Jos harvoin tekee tällaisia järjestelyjä niinbei siitä vahinkoa tai vaaraa koidu kellekkään.
-ap
Keski-Suomessa, mutta kysyppä jossain oman alueen face-ryhmästä lapsenvahtia, niin varmasti löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Keski-Suomessa, mutta kysyppä jossain oman alueen face-ryhmästä lapsenvahtia, niin varmasti löytyy.
Aivan varmasti löytyy, jos samat asiat kirjoittaa kuin aloitukseen. Voi olla, ettei sen jälkeen tarvitse itse lapsista huolehtia lainkaan.
Itsekin pienenenä syönyt nappi panttereita, niitä kovia, mutta olen opettanut lapsille, että täytyy purra ennen kuin nielaisee. Viisaota nuo mimun lapset.