Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy heikkolahjaiselta

Vierailija
20.06.2018 |

Kysy mitä haluat, diagnosoitu heikkolahjainen (laaja-alaiset oppimisvaikeudet) 14-vuotias tyttö vastailee.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arjessa ilmenee aika monin tavoin. Lomakkeiden täyttäminen yksin on hankalaa, en ymmärrä lukemaani joten esimerkiksi ruokaa en oikein osaa laittaa, kun en osaa lukea reseptejä. En osaa laskea ilman laskinta edes yksinkertaisia laskutoimituksia ja alennuksia laskiessa tarvitsen laskimen avuksi. Hahmotushäiriö ilmenee myös esimerkiksi niinkin typerällä tavalla, etten oikein ymmärrä, miten päin vaikkapa lakana pitäisi laittaa. Pienempänä menin usein myös vaatteet väärin päin päällä kouluun. Sosiaalisissa tilanteissa tämä taas näkyy siten, että olen todella hiljainen enkä oikein osaa puhua kenenkään kanssa mitään ja jännitän kohtuuttoman paljon ihmisten seurassa.

Siinä muutamia esimerkkejä.

Ap

Vierailija
22/28 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap. Olen vähän samassa veneessä, tosin itselläni ei ole mitään diagnoosia vaikka vähän kaikkea on epäilty. Multa menee ohi paljon, ja olen tajunnut etten ole ihan normaali. Ei voi mitään, näillä mennään. Muuten ap, miten tuo tulee ilmi arjessa? Ihan konkreettisesti?

En usko tätäkään, kirjoitat liian hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
24/28 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
25/28 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat hyvin. Voisitko pärjätä jossain kirjoittamista sisältävässä työssä? Kirjoitat paremmin ja selkeämmin kuin moni täällä. Tykkäätkö kirjoittaa esim. novelleja tai tarinoita?

Tsemppiä sinulle!

Vierailija
26/28 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta ei kyllä mitenkään saa sellaista kuvaa, että olisit jotenkin "heikkolahjainen". Äläkä sorru tuollaiseen itsesolvaukseen, että asetat itsesi tänne muiden uteluille, et sinä ole mikään apina! Nyt pää pystyyn, nuori nainen! Kirjoitat todella hyvin, paremmin tosiaan kuin muu. Ihanaa kesää sinulle :)

Vierailija
27/28 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap. Olen vähän samassa veneessä, tosin itselläni ei ole mitään diagnoosia vaikka vähän kaikkea on epäilty. Multa menee ohi paljon, ja olen tajunnut etten ole ihan normaali. Ei voi mitään, näillä mennään. Muuten ap, miten tuo tulee ilmi arjessa? Ihan konkreettisesti?

En usko tätäkään, kirjoitat liian hyvin.

No... kaikki kerto - ja jakolaskuja korkeampi matematiikka tökkii, en usein muista tärkeitä päivämääriä ja kellonaikoja, en muista kuukausien järjestystä vaikka olen opetellut ja unohtanut tuon varmaan kymmeniä kertoja. En saanut ajokorttia koska en hahmota ollenkaan liikennesääntöjä, kaupassa en hahmota yhtään paljon ostokset tulee maksamaan ellen laske laskimella, olen kömpelö, en ymmärrä lukemaani... ja ap:n tavoin en tiedä mitään kieliopista, vaikka kirjoitankin normaalisti. Olisi näitä lisääkin. Kuulostaako normaalilta? 21

Vierailija
28/28 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että pärjäisin missän kirjoitustaitoa vaativassa työssä, koska yleensä niissä vaaditaan myös hyvää luetun ymmärtämistä.

En pidä kirjoittamisesta oikein muutenkaan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi