Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä naisten nimet on harvinaisia tän ajan vauvoilla?

Vierailija
20.06.2018 |

Ja toivon nyt semmoisia nimiä, jotka kuitenkin sopii tähän päivään. Esim. Pirkon aika ei mielestäni ole ihan vielä ainakaan....

Itselläni tuli mieleen ainakin Petra. Muita?

Kommentit (597)

Vierailija
321/597 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tavata alle kouluikäinen Kyllikki.

Vierailija
322/597 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flora

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/597 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsti

Vierailija
324/597 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenkuin edes avasin aloitusta niin tiesin nimeni olevan kärkisijoilla 🤣

- terveisin Pirkko -

Sama täällä.

-terveisin Irma

Vierailija
325/597 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös olekin metkaa, että niinkin henkilökohtainen asia kuin oma nimi, määräytyy ihan muiden kuin henkilön omasta tahdosta.

Silti aika harva vaihtaa nimeään.

Koko naispopulaation valtaosa vaihtaa nimeä koska ovat alempiavoisia. Se on jännä että sukunimi vaihtuu, mutta etunimenvaihtoa suorastaan kauhistellaan. Itse olen vaihtanut kaikki etunimeni koska halusin kivemmat. Tätä moni ihmettelee, mutta naisen kolmekin kertaa tapahtuva sukunimenvaihto on täysin sosiaalinen normi.

Ilmeisesti mikä tahansa älyttömyys sallitaan, kunhan se suosii miehen etua.

Vierailija
326/597 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jekateriina

Vierailija
327/597 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös olekin metkaa, että niinkin henkilökohtainen asia kuin oma nimi, määräytyy ihan muiden kuin henkilön omasta tahdosta.

Silti aika harva vaihtaa nimeään.

Koko naispopulaation valtaosa vaihtaa nimeä koska ovat alempiavoisia. Se on jännä että sukunimi vaihtuu, mutta etunimenvaihtoa suorastaan kauhistellaan. Itse olen vaihtanut kaikki etunimeni koska halusin kivemmat. Tätä moni ihmettelee, mutta naisen kolmekin kertaa tapahtuva sukunimenvaihto on täysin sosiaalinen normi.

Ilmeisesti mikä tahansa älyttömyys sallitaan, kunhan se suosii miehen etua.

Tähän asiaan on vaikuttanut varmaan kaikista eniten se 1920-luvulla voimaan tullut LAKI, joka on pakottanut jokaisen naimisiin menevän naisen  ottamaan miehensä sukunimen. Siinä ei ole ollut kenelläkään sananvaltaa. Siihen aikaan on miehet viisaudessaan näin päättäneet. Sitä ennen otettiin monesti sen talon nimi mihin muutettiin jne.  Nyt kun laki viimein kumottiin  1985 niin moni on jo jämähtänyt vanhaan käytäntöön. Asia tulee pikkuhiljaa muuttumaan. Itse päätin jo pikkutyttönä, etten koskaan mene naimisiin, koska en halua vaihtaa nimeä. No kun vanha laki sitten kumottiin, menin naimisiin  ja pidin oman nimeni. Lapseni eivät voi edes käsittää, että joskus on aikuisen ihmisen ollut pakko ottaa naimisiin mennessään vieraan suvun nimi. Hullultahan se nyt tuntuukin jos asiaa miettii. Aikuiset ihmiset pakotettu ottamaan  toisen ihmisen suvun nimi.....

Toisaalta, jos nimeni olisi ollut vaikka Junttila tai Sikala olisin sen kyllä ehkä halunnut pois, enkä kyllä ainakaan olisi halunnut antaa lapsille sellaista sukunimeä.  Nyt lapset kantavat minun sukuni nimeä.

Vierailija
328/597 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onerva

Vierailija
329/597 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raita, Malva, Mira, Karita..

Vierailija
330/597 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaija, Soile, Ulla, Miisa, Miitta, Riia, Krista, Kirsi, Katri, Annukka, Sinikka, Tuuli, Tyyne, Tanja, Tuire, Virve, Arja, Erja, Eija, Essi, Sarianna, Susanna

Vierailija
331/597 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenny

Vierailija
332/597 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heli,Outi,Essi,Kati,Johanna,Mervi

Vierailija
333/597 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarja, Pirjo, Kirsi.

Mihin R on kadonnut nimistä?

Tämä muuten totta että r-kirjain aika harvinainen nykyään, halutaan jostain syystä sellaisia lellittelynimiltä kuulostavia pehmeitä nimiä. R- kirjain tuo reippautta ja raikkautta nimeen.

Vierailija
334/597 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikki

Mansikki

Heluna

Miina-Laiva

Miina-Kenttä

Urpo

Jesus

Hesus

Metallica

Vierailija
335/597 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarja, Pirjo, Kirsi.

Mihin R on kadonnut nimistä?

Tämä muuten totta että r-kirjain aika harvinainen nykyään, halutaan jostain syystä sellaisia lellittelynimiltä kuulostavia pehmeitä nimiä. R- kirjain tuo reippautta ja raikkautta nimeen.

Mulle olis ainakin r-nimi ollut yhtä h e l v e t t i ä koko lapsuuden. Onneksi vanhemmat ei antaneet nimeä jossa r. Olisi ollut kamalaa.

T: koko lapsuuden r-vika

Vierailija
336/597 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirjo, Irmeli, Sisko

Vierailija
337/597 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma nimeni Suvi on aika harvinainen, vaikka periaatteessa luontonimet ovat muodissa (Pilvi, Pihla, Talvi, Kuura, Pyry jne.)

Vierailija
338/597 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elena, Irina, Inna, Olga,Alina, Aleksandra yms... Sopivat hyvin Suomeen, vaikka ovat toki aika venäläisen oloisia ja tuovat heti mieleen venäläisen naisen.

Vierailija
339/597 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annoin juuri tyttärelleni nimen Aini, niitä ei montaa ainakaan vrk:n nimitilaston mukaan ole.

Vierailija
340/597 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma nimeni Suvi on aika harvinainen, vaikka periaatteessa luontonimet ovat muodissa (Pilvi, Pihla, Talvi, Kuura, Pyry jne.)

Onko Talvi ja Kuura tytön vai pojan nimiä vai meneekö molemmille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän