Mitkä naisten nimet on harvinaisia tän ajan vauvoilla?
Ja toivon nyt semmoisia nimiä, jotka kuitenkin sopii tähän päivään. Esim. Pirkon aika ei mielestäni ole ihan vielä ainakaan....
Itselläni tuli mieleen ainakin Petra. Muita?
Kommentit (597)
En ole kuullut että olisi yhtään lasta nimetty Merjaksi enää 60-luvun alun jälkeen...
Eevi, Enni ja Enna ovat nyt muodissa joten olisiko seuraavaksi Eevan ja Einen vuoro?
Anneli (ikävä vain että Ulvila-keissi tavallaan pilasi tämän nimen), Anita, Lea, Tarja ja Sirpa ovat nimiä, joita saatetaan huudella leikkipuistoissa kunhan Ainot ja Oliviat ovat tulleet lapsenteko-ikään.
Mielestäni Minnat, Anut Ja Emmit ovat 70 /80-luvuilla syntyneitä ja Marjat, ,Sirpat, Hannelet ja Annelit taas näiden äitejä.
Pertti, Erkki, Markku ja Jarkko.
Marja, Leena, Liisa, Kaisa, Maija, Eeva, Anni ja Tiina.
Vierailija kirjoitti:
Martta! Olen tavannut vain yhden Martta-nimisen lapsen ja sekin oli joskus vuonna 2005, jolloin hän oli 7v.
Voi, tunnen neljä alle kouluikäistä Marttaa. Se on nyt käytössä taas.
Vierailija kirjoitti:
Marja, Leena, Liisa, Kaisa, Maija, Eeva, Anni ja Tiina.
Alakoululaisissa on tosi paljon Anni-nimisiä.
Vierailija kirjoitti:
Anu, Anneli, Annikki, Marketta, ei ainakaan paljon ole sen nimisiä nykyajan lapsissa. Salla, Henriikka, Sinikka ei myöskään.
Täällä on mainittu jo kaikkien mun tyttöjen nimet ja suunnilleen samaan tyyliin, että milloinkahan tulevat muotiin tai ei ole vielä näiden nimien aika. Tästä listasta Anu. Me ollaan oltu kai ajasta jäljessä tai aikaa edellä, kun on nimet annettu.
Olen vm 80 ja tunnen kolme ikäistäni tai vuoden , pari nuorempaa Emmiä sekä kaksi Annikaa. Miellänkin nuo kolme, nelikymppisten nimiksi.