Millä hiton ilveellä saa pysymään farkut jalassa, kaikki valuu
Mulla on siis tasapaksu melko kroppa. Vyötäröä ei kauheasti erotu ja se on korkealla, ja persus on pieni. Kaikki farkut valuu enkä pysty vyötä pitämään niin kireällä (ahdistaa). Vaikka ostaa kaikkien ohjeiden mukaiset alkuun vähän liian piukat niin ei auta. Erittäin korkeavyötäroisissä farkuissakin sama juttu. Nykyään pidänkin enimmäkseen hameita kun inhoan sitä tunnetta kun housut valuu.
Henkselit ei ole vaihtoehto😆
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Hanki henkselit.
Ota olkaimet.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hameet ei valu sinulla? Tarkoitan siis, että jos voit pitää hameen vyötärön niin tiukkana, ettei valu, mikset pysty vyöllä pitämään farkkuja ylhäällä samalla tavalla?
En pidä hameen vyötäröitä tiukkana. Johtuisko siitä että hame ei periaatteessa liiku jalkojen ja takapuolen mukana kävellessä/istuessa ja liikkuessa ainakaan samalla lailla kuin noista kohdista tyköistuvat farkut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten miehet sitten pystyvät pitämään farkkuja?
Minä pidän sellaisia matalavyötäröisiä farkkuja (koko taitaa olla 32/30) ja käytän vyötä, olen hoikka mies (173/64). Tosin töissä pidän haalareiden alla kirpputorilta löytämiäni farkkuja joiden malli vaihtelee.
Vierailija kirjoitti:
Matala-ja mid rise vyötäröiset pillifarkut valuvat ihan siksi, että se malli ei oikein muutakaan voi: vyötärö ei kapene tarpeeksi ja farkut käsketään ostamaan niin tiukkoina, että se tiukkuus koko ajan liusuttaa housua kohti kapeampaa vartalonosaa, joka tässä tapaksessa on jossain polvien kohdalla. Tiukkuus ei auta, se pahentaa tilannetta. Sama pätee matala- ja midrise -vyötäröisiin boot cut ja suoriin farkkuihin. Jos vyötäröä saa kapeammaksi ja lantion kohtaa leveämmäksi (tai väljemmääksi) housut pysyvät paremmin ylhäällä, mutta malli on silloin jo porkkana, ei enää pilli.
Itse olen vahingossa saanut täydellisesti jalassa pysyvät farkut kun isonsin pieneksi jääneet pillifarkut niin, että kylmästi lisäsin sisäsaumaan kaitaleen ylhäältä alas. Isonsin niitä sillä kaitaleella käytännössä koon verran haarasaumasta alaspäin, mutta vyötärö ja kaikki haarasaumasta ylöspäin säilyi ennallaan, paitsi nousi ehkä vähän ylöspäin. Malli oli täydellinen.
Kannattaa sitten ostaa sellaisen malliset farkut, joissa peffalle on tilaa ja vyötäröltä istuu. Esim. Liu jon pillifarkut ei valu yhtään minnekkään. Toki itse ompelemalla saa ihan mimmoset farkut tahtoo.
Vika on farkkumuodissa! Joustavat kankaat on ihan mahdottomia. Ei kyllä valuneet kunnon levis501 farkut aikanaan niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menet oikeaan farkkukauppaan ja valmistaudut pulittamaan housuistasi sen reilun satasen. Myyjä osaa opastaa ja löytyy eri leikkauksilla tehtyjä farkkuja.
Mulla on yhdet myyjän kanssa valitut jotka valuu ihan samalla tavalla kuin muutkin. Se vaikeus on siinä, että siinä sovitellessa on ihan mahdoton tietää miten ne farkut käyttäytyy kun olet kävellyt ne jalassa vaikkapa kilometrin verran. Alussa tuntuu hyvältä ja napakalta mutta sitten alkavat valua päivän mittaan. Ap
No olet edelleenkin ostanut liian suuren koon. Saa tosiaan olla todella kireät sovitusvaiheessa. Stretchiä sisältävä kangas venyy aina päivän mittaan. No mulle ilmeisesti osui myyjä, joka tunsi tuotteensa, ilman hänen rohkaisuaan en ikimaailmassa olisi uskaltanut ostaa niin kireitä housuja.
Mulla on sen verran ihraa vyötäröllä ja alavatsalla/häpyluun päällä että näyttää TODELLA härskiltä jos ostan erittäin vieläkin kireämmät kuin mitä nyt. Cameltoe potenssiin kymmenen. Puhumattakaan miten kamalalta se tuntuu. Ehkä nykyajan farkut ei sitten ole mua varten😞Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostat sellaisen venyvän (patella) vyön, joka antaa myöten, mutta ei ahdista. Tai sitten ompelet farkkujen vyötärökaistaleeseen sisäpuolelle molemmin puolinpätkät napinläpi kuminauhaa ja säädät napin avulla vyötäröä tiukemmaksi (vrt. lasten vaatteet)
Niin kuin joku jo tossa aikaisemmin mainitsi, mun farkuissa ei kyllä vyötärö jää yhtään löysäksi kun on sen verran läskiä mahassa. Täytyy testata tuota patellavyötä. En ole kyllä nähnyt kuin sellaisia 10cm leveitä ja se ei kyllä mene mun vyölenkeistä läpi. Ap
Googlaa venyvä vyö. Löytyy kyllä.
Ok kiitos! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vika on farkkumuodissa! Joustavat kankaat on ihan mahdottomia. Ei kyllä valuneet kunnon levis501 farkut aikanaan niin.
Eikös niitä vieläkin saa ostettua? Ehkäpä itsekullakin oli vanhaan hyvään aikaan paremmin farkkuyhteensopiva vartalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostat sellaisen venyvän (patella) vyön, joka antaa myöten, mutta ei ahdista. Tai sitten ompelet farkkujen vyötärökaistaleeseen sisäpuolelle molemmin puolinpätkät napinläpi kuminauhaa ja säädät napin avulla vyötäröä tiukemmaksi (vrt. lasten vaatteet)
Niin kuin joku jo tossa aikaisemmin mainitsi, mun farkuissa ei kyllä vyötärö jää yhtään löysäksi kun on sen verran läskiä mahassa. Täytyy testata tuota patellavyötä. En ole kyllä nähnyt kuin sellaisia 10cm leveitä ja se ei kyllä mene mun vyölenkeistä läpi. Ap
Ei ole pitkä aika, kun paikallisissa Prismoissa oli alessa suomalaisia kapeita patellavöitä, joiden solki- ja reikäpäät olivat nahkaa.
Vierailija kirjoitti:
Hanki henkselit.
Viittaan aloitukseeni. Ap
Mikä vika henkseleissä on? Lappuhaalarit? Toimisiko bikiniliima?
Laita farkkuhaalarit.
Ja reisisaappaat.
Ja koppalakki.
Ja ruosk... ohoh taas tämä lähti lapasesta.
M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on sellainen talitinttivartalo, eli pallomaha ja tikkujalat, ei housuilla ole mitään muuta mahdollisuutta kuin valua alaspäin kohti kapeampia ruumiinosia. Ei niitä siinä tapauksessa millään saa pysymään valumatta alapäin muuten kuin kireällä vyöllä tai henkseleillä, tai sitten jollain pirkkaniksillä kuten kaksipuolisella teipillä tms.
Jos vyötärö on lantiota kapeampi ja housujen vyötärö riittävän korkea, pysyvät housutkin paremmin jalassa. Mutta jos kroppa on mahasta alaspäin kuin jäätelötötterö, niin olisi fysiikan lakien vastaista että housut kannattelematta pysyisivät valumatta päällä.
Kangasvöissä on portaaton säätö kun ei ole reikiä 👍 Jos treenaat peppua ahkerasti niin siitä tulee oiva stoppari valuville farkuille 😉 Naisella sirot henkselit on jotenki seksikkäät 😎
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaapissa 501 ja se kangas on ihan mielettömän hyvä. Paksu eikä jousta niin kuin nykyfarkut. Nämä on vanhat farkut. Sain siskolta 10 vuotta sitten, mutta ne on mustat. Jäänyt siksi pitämättä.
Saako jostain elastaanittomia farkkuja? Elastaania on kuulemma vaikea kierrättää.
Jumppaa itsellesi muhkea peppu. Lättänäpeppuisilla ei housut pysy jalassa oli sitten nainen tai mies.
Kaupan päälle saat lisää naisellisuutta. WIN WIN.
Vierailija kirjoitti:
Miten miehet sitten pystyvät pitämään farkkuja?
Tiukahkot lantiolta ja vyötäröltä niin pysyy farkut jalassa.
Mitä olikaan se joustava farkkukangas ne on hyviä.
En tiedä mitä muut ajattelee jos miehellä on tiukat farkut tai muunlaiset housut, ikääkin jo on.
Iäkkäämmät ”vaarit” käyttää normaalisti väljiä housuja, mulla ne ei vaan jalassa pysy, en tykkää vöitä tai heskeleitä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Tai osta koristekuminauhaa ja solki alan liikkeistä, Tyylimekko ym. tein noista vyön kun itsellä sama vaiva eikä ollut rahaa vyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaapissa 501 ja se kangas on ihan mielettömän hyvä. Paksu eikä jousta niin kuin nykyfarkut. Nämä on vanhat farkut. Sain siskolta 10 vuotta sitten, mutta ne on mustat. Jäänyt siksi pitämättä.
Saako jostain elastaanittomia farkkuja? Elastaania on kuulemma vaikea kierrättää.
Totta kai saa elastaanittomia. Perus-farkkukangas on elastaanitonta, 100% puuvillaa. Enemmistö malleista tosin näyttää nyt olevan stretchiä, eli siis elastaanillista, mutta kyllä joustamatontakin kangasta olevia löytyy.
Elastaanin kierrätys? Mites luulet farkkuja kauheasti kierrätettävän muuten kuin ihmiseltä toiselle ja lopulta roskiin. Roskiin heitettynä ne menevät sitten jätteenpolttolaitokseen tai kaatopaikalle.