Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kulkaapa kaikki! Kertokaas, mikä olisi hyvä kirjan aihe?

Vierailija
19.06.2018 |

Ajattelin osallistua muutamaan kirjoituskilpailuun ja mulla onkin pari hyvää aihetta lyhyempiin teksteihin, mutta mistä kirjoittaisin oikean kirjan? Ja joo, ihan vaan rahan takia, ei tarvi olla mitään taiteellisia juttuja. Ja joo, tiedän, että ei sitä kirjailijaksi noin vaan ryhdytä, mutta saa kai sitä yrittää. Eli mistä aiheista kaipaisitte itse lisää kirjoja? Mahtavaa, jos jelpitte!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilaiset neuvovat, että kirjoita niistä aiheista, jotka tunnet.

Vierailija
2/29 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta on varmaan jo kirjoitettu, joten ihan sama sen aiheen kanssa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitys! Ei kuitenkaan kauhua ja väkivaltamässäilyä. Semmosta hienovaraista jännitystä, joka kestää viimeisille sivuille.

Vierailija
4/29 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

SEKSI

Vierailija
5/29 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan takia ei Suomessa kannata kirjaa kirjoittaa.

Vierailija
6/29 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita teos, jossa nainen koukuttuu vauvapalstaan, mies hermostuu tästä ja tekee omat ratkaisunsa.

Tästä saat myös hauskan, kun laitat vaimon aina nauramaan ääneen ja kertomaan miehelle vauvapalstan parhaita.

Vierailija
7/29 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kaipaisin lisää romantiikkaa aikuiseen makuun. Eli ei mitään harlekiinihömppää! Ei haittaa vaikka olisi vähän erotiikkaakin mukana. Jos osaat hienoja kielikuvia kirjoittaa, niin se on parasta. Ei sen silti tarvi olla taidejuttukaan, niitä en jaksa lukea ja eihän ne juuri myykään. Kun kerran rahaa haluat (kukapa meistä ei haluaisi). 

Vierailija
8/29 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahan takia ei Suomessa kannata kirjaa kirjoittaa.

No miksi ei? Voihan se olla vaikka lisätuloa jonkun muun työn lisäksi. Kirjoituskilpailusta voi voittaa mukavankin summan rahaa, kelpaa mulle. Olen nopea kirjoittaja, kunhan pääsen flow-tilaan. Ja vaikka ei heti voittaiskaan tai saisi mitään palkintoa, niin harjaantuuhan siinä kirjoittajana ja voi taas yrittää uudelleen. Mikä järki on tehdä työtä odottamattakaan siitä palkkaa? Mun asenne on se, että aina kannattaa yrittää ja uskoa omiin kykyihin. ap

Vierailija
9/29 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin ehdotus on tiivistunnelmainen jännäri. Ja aloita se kirja niin että heti alkaa tapahtuun ja lukija jää koukkuun. Monet kirjat menee pilalle jo siinä vaiheessa kun jaaritellaan olemattomia ensin 50 sivua ja sitten ehkä alkaa jotain tapahtua. 

Vierailija
10/29 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperheen arjesta ja kiemuroista

Vierailija
11/29 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saat 50 % hyvitystä ensimmäisen annoksesi hinnasta! Saat puolet annoksen hinnasta takaisin ResQ-krediitteinä, joita voit käyttää ruuan tilaamiseen palvelussa. Saat edun käyttöösi syöttämällä alennuskoodin ResQ-palvelussa. Aktivoi etu valitsemalla ResQ-sovelluksen valikosta Asetukset -> Tili -> ResQ-koodit.

KOODILLA: IHJ-943

https://www.resq-club.com/fi/

Vähennä ruokahävikkiä.

Vierailija
12/29 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä sä ap tiedät niin paljon että voisit kirjoittaa?

Vierailija
13/29 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen jossa päähenkilöllä on jotain kroonisia vaikeuksia kuten sairaus, työttömyys tms. mutta kirja ei silti ole maailmantuskassa vellovaa shaibaa. Eli vähän sellainen Paasilinna-tyyppinen.

Vierailija
14/29 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitystä, rikosta tai kauhua ILMAN murhia/verellä mässäilyä.

Scifiä ei koskaan oo liikaa.

Vierailija
15/29 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vinkkejä, kiitos. Itse olisin taipuvainen just tuohon jännitysromaaniin. En osaa olla riittävän hauska hupikirjaan ja en tiedä osaisinko oikein romantiikasta kirjoittaa. Mua yleensä häiritsee ja jopa ärsyttää, kun melkein joka kirjassa on joku romanttinen sivujuonne, vaikka pääasia olis muualla. Onkohan se sitten niin, että siitä ihmiset kuitenkin tykkää? ap

Vierailija
16/29 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita teos, jossa nainen koukuttuu vauvapalstaan, mies hermostuu tästä ja tekee omat ratkaisunsa.

Tästä saat myös hauskan, kun laitat vaimon aina nauramaan ääneen ja kertomaan miehelle vauvapalstan parhaita.

Ja jatkan vielä ideaani:

Nainen jää yksin. Haluaa muuttaa elämänsä ja päättää osallistua kirjoituskilpailuun. Kysyy vauvapalstalta aihetta romaaniin. Joku ehdottaa teosta, jossa nainen koukuttuu vauvapalstaan. Päähenkilö kirjoittaa siitä, voittaa kilpailun, kirjasta tulee suurhitti!

Tämän jälkeen naisen ex-mies alkaa katkerana provoilla vauvapalstalla.

Vierailija
17/29 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsastus.

18/29 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin lukea tarinan, jossa yksilö koettaa paeta / irtautua suljetusta yhteisöstä (uskonnollinen kultti, ideologinen kommuuni, jonkinlainen ihmiskoe tms.). Lajityyppi voisi olla psykologinen romaani, sci-fi tai trilleri.

Onhan tuon tyyppisiä tarinoita toki kirjoitettu paljonkin, mutta aihe on minusta aina mielenkiintoinen.

Se on tosiaan hyvä neuvo, että kannattaa kirjoittaa aiheesta jonka tuntee.

Vierailija
19/29 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mistä sä ap tiedät niin paljon että voisit kirjoittaa?

Siinäpä se, en vissiin mistään oikein omakohtaisesti. Tai on jotain, mutta se ei taida olla oikein myyvä aihe, enkä tiedä voisinko siitä kirjoittaa, kun se saattaa satuttaa monia läheisiäni. 

Eli satuilun puolelle menisi. Ei ketään kiinnosta tavallinen lapsiperheen arki, tavallinen työ, tavalliset harrastukset. Mutta olen aika hyvä satuilemaan! ap

Vierailija
20/29 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Haluaisin lukea tarinan, jossa yksilö koettaa paeta / irtautua suljetusta yhteisöstä (uskonnollinen kultti, ideologinen kommuuni, jonkinlainen ihmiskoe tms.). Lajityyppi voisi olla psykologinen romaani, sci-fi tai trilleri.

Onhan tuon tyyppisiä tarinoita toki kirjoitettu paljonkin, mutta aihe on minusta aina mielenkiintoinen.

Se on tosiaan hyvä neuvo, että kannattaa kirjoittaa aiheesta jonka tuntee.

Hyvä idea, kiitos! ap