Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt v*tuttaa!! Kokemuksia kellään? Auttakaa...

Vierailija
19.06.2018 |

Tapailin erästä miestä kuukausia sitten. Päätettiin pysyä kavereina ja hengailtiikin välillä. Istuttiin hänen luonaan noin 3-4 vko sitten sohvalla, kun mies yhtäkkiä huomasi jalassaan silsan ja voivotteli jalkaansa ja sen kipeyttä. Mä tietysti järkytyin, koska olin käyttänyt hänen suihkuansa edellisenä päivänä ja siinä sohvalla sitten istuin hänen tohvelinsa jalassani. Paljain varpain.

Olin aika kauhuissani, en ollut koskaan edes kuullut jalkasienestä, ikinä nähnyt sellaista tai tuntetnut ketään, kellä ollut sellainen. Aloin sitten varovaisesti kyselemään, että mikä homma tämä on, ja onko tarttuvaa. Mies vitsaili ja vähätteli asiaa ( selvisi, että on ollut hänellä useaan otteeseen ennenkin). Sanoi, että ei se mitään tartu ja jos tarttuu, niin rasvaa vaan.

No kiitos vaan hänen huolimattomuuden, niin tulihan se sieni sit mullekin. Koko jalkapohja kutiaa ja on täynnä sellaisia rinkuloita. Aukileita tai haavoja ei ole, ja varpaan välit kunnossa. Aluksi en ollut sata varma oliko se sientä, joka jaloissani jylläsi. Ajattelin että ei näin hygieeniselle naiselle sitä voi tarttua. Mutta nyt reilu viikko sitten kun noita rinkuloita ilmestyi, niin hakeuduin lääkäriin. Lamisilia määrättiin hoidoksi, mutta nyt tuleekin se ongelma, joka veetuttaa ja johon tarvitsen apua.

Tuo sieni on nyt levinnyt jalkapöytään ja käsiini. Jalat ja kämmenet täynnä rinkuloita ja kuivia kohtia. Päätänikin on nyt alkanut kutiamaan. Mua ahdistaa koko ajan, että tartutan sienen miesystävääni (olemme seurustelleet aiemmin pidempään ja tiemme kohtasivat jälleen).
Olen ihan paranoiainen. Pesen jatkuvasti käsiä, desifioin niitä, vaihdan joka päivä lakanat ja pesen sukkia ja lakanoita, vaatteita päivittäin. En halua että se tartuu mieheeni, enkä halua, että se leviää enää yhtään mihinkään tai jää elämään pinnoille.

Olen pessyt jalkoja ja käsiä vodkalla, erilaisilla saippuoilla, öljyillä, mut haluaisin tästä nyt mahdollisimman nopeasti eroon!! Kokemuksia, vinkkejä, onko tää oikeasti niin tarttuvaa?

Sori pitkästä ja hysteerisestä selityksestä, mutta tää todella vaivaa mua... :(

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä suosittele sitä sisäistä lääkitystä. Olen joskus käyttänyt sitä ja maksa-arvot nousi sfääreihin. Lääkitys tuhoaa myös paljon hyviä ja tärkeitä asioita elimistöstäsi. Käytä tuota daktariinia vielä tämän viikon loppuun, vetyperoksidiksilla kannattaa myös sivellä ihon ongelmakohtia ja jalat voi liottaa klorin vedessä. Nuo ainakin tappaa sienet.

Vierailija
22/38 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä vanhat kengät veke, ja suihkuta sitä neo amiseptia jokaiseen kenkään, joita vielä käytät. Kengät kantsii myös laittaa saunaan muutamaksi tunniksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä leiki asialla. Sieni-infektio on otettava vakavasti.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

Toivottavasti ei ole levinnyt päänahkaan? Aiheuttaa hiusten lähtöä ja pälvikaljua.

Mene lääkäriin.

Vierailija
24/38 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienet voittaa aina naiset, nami nami.

Vierailija
25/38 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punajuurimehu tuhoaa sienen päivittäisellä käytöllä, jalkojen huljuttelu ja tarvittaessa myös käsien, jos sanoit sientä olevan myös käsissä. Itsellä riitti kolmen viikon käyttö toissa kesänä. Tsemppiä! 

Sen tarttuminen ei liity mitenkään hygieniaan tai puhtauteen, vaan ainoastaan siihen, että se voi tulla kenelle tahansa.

Vierailija
26/38 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkoi v*tuttaan aapeen puolesta. Kiva saada toiselta tuollainen vitsaus ja vieläpä noin rajuna.

Mulla ei oo sientä ikinä ollut, mutta luin jostain, että se kloori auttaa, samoin omenaviinietikka. Välttele raapimisia ja jatka tuota lakanan vaihtelua vähintään joka toinen päivä. Ootko koittanut Lamisil Soloa jalkoihin? Sillä pitäisi kerralla lähteä sieni.

Vierailija
27/38 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuma tappaa sienet!! Eli hiustenkuivaajalla tai takan ääressä kuivattelet pestyjä jalkoja, niin sienen pitäisi olla poissa.

Vierailija
28/38 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sen taas näkee, että ei voi ihmisiin luottaa. Tyyppi jolla ollut useasti sieni, ei viitsi edes varoitta asiasta. Mulla ei sientä ole koskaan ollut, mutta tämä ketju sai karvat nousemaan pystyyn. En ole koskaan kuullutkaan, että jalkasieni voisi levitä tuolla tavoin. Huhhuh.

Vierailija
29/38 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sienimies kirjoitti:

Kannattiko vetää vieraan miehen sandaalit jalkaan? Kumma juttu ettei kellään normaalisti käyttäytyvällä ole ongelmia tollasten tarttuvien tautien kanssa. Seivaa tilanne sillä Lamisillillä. Tuo vodkalla tärvely ei auta mitään, juo mieluummin ne viinat v*tutukseen.

Niin just,olisi pitänyt vetää ne kondomit jalkaan ennen kuin tekee mitään vieraan miehen kanssa

Vierailija
30/38 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punajuurimehu tuhoaa sienen päivittäisellä käytöllä, jalkojen huljuttelu ja tarvittaessa myös käsien, jos sanoit sientä olevan myös käsissä. Itsellä riitti kolmen viikon käyttö toissa kesänä. Tsemppiä! 

Sen tarttuminen ei liity mitenkään hygieniaan tai puhtauteen, vaan ainoastaan siihen, että se voi tulla kenelle tahansa.

Kuulostaa aika kalliilta operaatiolta, mutta kai tuotakin voisi kokeiluun laittaa. Tosiaan mulla on se sieni kämmenissä, molemmissa jalkapohjissa sekä hivenen nilkoissa. Alaselässä on myös semmoinen keskikokoinen kuiva alue, jossa muutama rinkula. Samoin molemmissa etureisissä ja säärissä. Päänahkaa on viime aikoina alkanut kutiamaan, en tiedä vielä johtuuko sienestä, mutta vähän siltä jo tuntuu, että sinne se varmaan seuraavaksi menee....

Aion tänään tehdä tuon klorin liuottelun käsiin ja jalkoihin. Paperilla voisin myös sivellä sitä muualle kehoon. Daktarinia jatkan myös ja Neo amiseptia. Jos ei ole tämän viikon loppuun mennessä hävinnyt, niin uudestaan lääkärille, en tiedä uskallanko tuota sisäistä sit enää kokeilla. On tää kyllä ihan saa*anasta. :'((

Ap

Vierailija
31/38 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

So true! 

punajuuri on voimajuures!

Vierailija
32/38 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sienimies kirjoitti:

Kannattiko vetää vieraan miehen sandaalit jalkaan? Kumma juttu ettei kellään normaalisti käyttäytyvällä ole ongelmia tollasten tarttuvien tautien kanssa. Seivaa tilanne sillä Lamisillillä. Tuo vodkalla tärvely ei auta mitään, juo mieluummin ne viinat v*tutukseen.

Niin just,olisi pitänyt vetää ne kondomit jalkaan ennen kuin tekee mitään vieraan miehen kanssa

Tämä. Kuka edes ajattelee mitään potentiaalista jalkasientä kenenkään tutun, kaverin tai ystävänsä kohdalla? Uimahallit ja yleiset tilat sitten erikseen.

Vierailija
33/38 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihon normaali ja runsas hyvinvoiva bakteerikanta pitää sienet loitolla. Älä siis kuuraa sitä hengettömöksi amiseptilla, vodkalla ym. desinfiointiaineilla. Sienet kestää ne aineet hyvisbakuja paremmin joten se edistää siten sieni-infektiota. Ylihygieenisyys pois ja sienilääke lääkäriltä kehiin. Olisit varmaankin selvinnyt lamisililla aluksi ellet olisi alkanut kuuraamaan liikaa ihon pintaa. Hyvät bakut ihon ja suoliston pinnalla ovat meille elintärkeitä!

Vierailija
34/38 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene jalkojenhoitajalle - ja kerro siellä ongelmasta?

Kysy myös luontaistuotekaupasta luontaisia hoitoja, mikäli lääkkeet eivät auta.

Vierailija
35/38 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa vain se aika lääkäriin, niin saat sen sisäisen kuurin. Lähteepähän vaivasi pois, muutta pidä huolta siitä, että syöt terveellisesti koko lääkityksen ajan. Maksa-arvoille ei nimittäin tee hyvää tuo sisäinen kuuri. Puhdasta ruokaa siis ja välttele alkoholia.

Yksi vinkki tulee myös mieleen;  käytä daktariinia vain vartaloosi, ja palaa takaisin lamisiliin, joka sopii paremmin juuri niille jaloille.

T. kokemusta on

Vierailija
36/38 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jalkasieni voi tosiaan levitä kuin viirus. Sun ois pitänyt ihan heti sillä minuutilla käydä apteekista hakemassa Lamisilia, kun ensioireet (kutina) ilmestyi jalkapohjiin. Sille ei tietty enää mitään voi, mutta jatkossa sitten.

Castor Oil tai risiiniöljy toimii tosi hyvin jalkasieneen, samoin se kloori, vetyperoksidi ja kuuma ilma. Liiku mahdollisimman paljon paljain varpain, tuulettelet ihoasi ja jalkojasi. Hyvä enne jo näyttäisi sulla olevan, jos kerta nilkoista ja sääristä oli sientä jo vähän häipynyt.

Tämä ketju toimii kyllä oivana varoituksena muille, jotka eivät jalkasilsa ole ennen miettineet tai saaneet. Mitä nopeammin toimii, sen nopeammin se myös lähtee.

Vierailija
37/38 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas päivittelemässä.

Käsistä, selästä ja sääristä on hävinneet rinkulat ja kuivat kohdat. Päänahkaa kutittaa edelleen poikkeuksellisen voimakkaasti, mutta mitään ei näy.

Silsaan laitoin viikko sitten Lamisilia, iho on jalkapohjien keskeltä parantunut aika hyvin, mutta kutinaa ja kuivuutta sekä pistelyä ilmenee vielä kantapäissä ja varpaissa. Kysyisin siis sellaista vielä rakkaat av:laiset, että saako nyt viikon jälkeen siirtyä vielä tuohon Daktariniin ja pestä kintut vedellä ja etikalla? Vai täytyykö Solon antaa vielä vaikuttaa?

Ap

Vierailija
38/38 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä taas päivittelemässä.

Käsistä, selästä ja sääristä on hävinneet rinkulat ja kuivat kohdat. Päänahkaa kutittaa edelleen poikkeuksellisen voimakkaasti, mutta mitään ei näy.

Silsaan laitoin viikko sitten Lamisilia, iho on jalkapohjien keskeltä parantunut aika hyvin, mutta kutinaa ja kuivuutta sekä pistelyä ilmenee vielä kantapäissä ja varpaissa. Kysyisin siis sellaista vielä rakkaat av:laiset, että saako nyt viikon jälkeen siirtyä vielä tuohon Daktariniin ja pestä kintut vedellä ja etikalla? Vai täytyykö Solon antaa vielä vaikuttaa?

Ap

Mä en tuohon kysymykseesi vastausta tiedä, mutta kovin on sitkeä silsa sulla ollut. On vaikeampi hoitaa pois, kun on levinnyt jalkapohjiin...Toivottavasti joku osaa sua auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän