Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin aika lähelle itärajaa ja täällä melkein kaikki käy venäjällä tankkaamassa. Miksi ihmeessä?

Vierailija
19.06.2018 |

Vertauksena lähin abc, ei jonoa ja saa asioida ihan omalla kielellä. Silti monet jonottaa useita tunteja rajan sillä ja tällä puolella. . En tajua

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap. käynyt Venäjällä useasti tankaamassa, kun noin asiantuntevasti kirjoitat?

Tosiaan, siellä menee 4-5h jos käy tankkaamassa, syömässä ja kiertelee kaupoissa jne. Ehkä enemmänkin.

Vierailija
22/32 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisissa käymisestä kirjottelijoille tiedoksi... naisetkin käy tankkaamassa Venäjällä. Minä käyn. Halvan bensan lisäksi ostan edullista ruokaa, joka on paljon parempaakin kuin Suomessa. Tapaan ystäviä. Venäjä vaan on niin lähellä, että sinne on yhtä helppoa mennä kuin naapuripaikkakunnalle Suomen puolellakin.

Puhutko venäjää vai miten pärjää siellä? Eihän ne puhu edes englantia mitä olen kuullut saati sitten esim. suomea tai ruotsia että aika hukassa siellä voisi olla. Jos vaikka poliisi tulee ja molottaa vaan venäjää etkä tiedä mistään mitään ja sinut pidätetään ja viedään putkaan useaksi viikoksi. Varastetaan rahat ja arvotavarat omaan taskuun.  Kannattaa miettiä meneekö venäjälle vai ei.

Tuo aiemmin tähän vastaaja oli eri kuin alkuperäinen kommentoija eli minä. Puhun kohtaleisesti venäjää, mutta tosi paljon siellä ihan ummikoitakin käy. Aina on ollut turvallinen olo Venäjällä ja naisena varsinkin siellä on helppo olla. Ainoat inhottavat tilanteet on tulleet suomalaismiesten kanssa, jotka on luulleet mua venakoksi, kun olen asioidessani puhunut paikallisten  kanssa venäjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisissa käymisestä kirjottelijoille tiedoksi... naisetkin käy tankkaamassa Venäjällä. Minä käyn. Halvan bensan lisäksi ostan edullista ruokaa, joka on paljon parempaakin kuin Suomessa. Tapaan ystäviä. Venäjä vaan on niin lähellä, että sinne on yhtä helppoa mennä kuin naapuripaikkakunnalle Suomen puolellakin.

Puhutko venäjää vai miten pärjää siellä? Eihän ne puhu edes englantia mitä olen kuullut saati sitten esim. suomea tai ruotsia että aika hukassa siellä voisi olla. Jos vaikka poliisi tulee ja molottaa vaan venäjää etkä tiedä mistään mitään ja sinut pidätetään ja viedään putkaan useaksi viikoksi. Varastetaan rahat ja arvotavarat omaan taskuun.  Kannattaa miettiä meneekö venäjälle vai ei.

Pärjää oikein hyvin suomen kielellä ja huoltoasemat ovat rajan pinnassa, vain muutama sata metriä rajavyöhykkeeltä.

Ei siellä mitään varasteta, koska rajavyöhykkeellä on tullin virkailijoita. Tietysti kaikkea voi sattua, jos menee hämäriin paikkoihin, ihan kuin missä tahansa maassa.

Olen käynyt Venäjällä tankkaamassa lähes 5v viikottain ja olen nainen. Siellä saa todella hyvää palvelua ja venäläiset ovat erittäin kohteliaita naisille. Siellä vielä palvellaan asiakkaita ja tankataan valmiiksi ja pestään autosta etulasi. Näin ei voisi kuvitella Suomessa.

Eiköhän noissa ole ihan omat hinnat suomalaisille tankkaajille, tietysti suomalaiseen hintatasoon verrattuna halpaa mutta venäläiseen hintatasoon verrattuna tolkuttoman kalliita, vähän sama kuin suomessa maksisi bensat jossain vaikka 1,70-1,80, kuinka moni tankkaisi?

No ei ole.

Se on huvittavaa, miten vainoharhaisia on just ne, jotka ei oo Venäjällä suuremmin liikkuneet. Kerran nauratti kun oli bussilastillinen suomalaisturisteja rajallla kaupassa ja toinen sanoi toiselle, että "Laske tarkkaan vaihtorahat, ettei vaan huijannut". Ihan naurettavaa epäillä kaikissa arkisissa tilanteissa, että nyt varmasti huijataan. 

Vierailija
24/32 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjää oikein hyvin suomen kielellä ja huoltoasemat ovat rajan pinnassa, vain muutama sata metriä rajavyöhykkeeltä.

Ei siellä mitään varasteta, koska rajavyöhykkeellä on tullin virkailijoita. Tietysti kaikkea voi sattua, jos menee hämäriin paikkoihin, ihan kuin missä tahansa maassa.

Olen käynyt Venäjällä tankkaamassa lähes 5v viikottain ja olen nainen. Siellä saa todella hyvää palvelua ja venäläiset ovat erittäin kohteliaita naisille. Siellä vielä palvellaan asiakkaita ja tankataan valmiiksi ja pestään autosta etulasi. Näin ei voisi kuvitella Suomessa.

Eiköhän noissa ole ihan omat hinnat suomalaisille tankkaajille, tietysti suomalaiseen hintatasoon verrattuna halpaa mutta venäläiseen hintatasoon verrattuna tolkuttoman kalliita, vähän sama kuin suomessa maksisi bensat jossain vaikka 1,70-1,80, kuinka moni tankkaisi?

Ei ole. Siellä ne venäläisetkin tankkaavat samaan hintaan. Hinta halpenee vielä huomattavasti kun viitsii ajaa 5-20km kauemmaksi rajan läheisyydestä.

Myös Venäjällä on kova kilpailu asiakkaista ja hinta ratkaisee. Kovempi kuin Suomessa, kun rajan lähellä on ties kuinka monta huoltoasemaa.

Vierailija
25/32 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eno, kun pääsi aikanaan eläkkeelle, kävi 2-3 krt vrk Venäjällä. Hänellä oli autotallissa iso öljysäiliö, tai mikä se onkaan ja meni ekan kerran ihan aamuyöstä jne.

Kävi niin usein, oli kyllä selvillä milloin rajat olivat tyhjimmillään. Laski väh 1 h menee jonottamisessa, yleensä 2 h. Auto kannatti olla myös tyhjä, ei mennyt tullimiehillä tarkistamiseen.

Ei ikinä tuonut muuta kuin sallitun, tullimiehet oppi tuntemaan tosi nopeasti.

Sitten mun serkku myi bensat Suomen puolella, pimeästi. Tämä nyt tietenkin oli laitonta.

Osasi venäjän alkeet ja opiskeli niitä päivittäin, muistan oli venäjän kielen alkeet kasetteja autossa ja oppi pärjäämään auttavasti.

Mutta teki myös hyvää. Joku lastenkoti on Viipurissa ja vei sinne väh kerran kuussa muutaman pussin. Meidänkin perheen kaikki lasten pieneksi menneet vaatteet päätyivät sinne. Ja paljon aikuistenkin vaatteita.

Eno oli käsityönopettaja ja tiedän jotain korjausta oli siellä tehnyt, mutta koska eno jäi sairaseläkkeelle, ei paljoa voinut tehdä. Välittäminenkin oli iso juttu.

Tankkasi ja osti tupakkaa joka krt. Ja jos jäi yöksi, toi väkeviä.

Nyt ei ole käynyt enää yli 10 v, rikos on vanhentunut, mutta enon eläke oli myös pieni.

Vierailija
26/32 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä polttoaineen hinnassa paljoa säästä loppujen lopuksi koska viisumi on melko kallis hankkia. Mutta onhan se varmaan kokemusta niin että litroja saa enemmän kuin euroja menee.

Vierailija
27/32 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, ettei venäläiset osaa tehdä bisnettä? Vai mistä epäluuto?

Kyllä siellä on kilpailu kovaa ja halutaan saada mahdollisimman moni asiakkaaksi. Jos olisi eri hinnat, niin asiakas vaihtaisi varmasti huoltoasemaa, sitä tuskin yrittäjä toivoo.

Vierailija
28/32 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn tankkaamassa Venäjällä. Raja-asemalle on matkaa 30km. Kotipihasta tankin kautta kotipihaan kestää yleensä noin 1.30-2.00 tuntia jonotuksineen. Kun bensassa säästää ainakin euron per litra, on tyhjän tankin plus jerrykannun (10l) täyttämisen aiheuttama säästö noin 50-60 euroa (netto). Toisin sanoen nautin koko ajan varsin hyvää insinööripalkkaa. :)

Ikinä ei ole mitään ongelmia ollut, ja suomella olen pärjännyt kun en sen lisäksi osaa kuin vähän savvoo. Toki trastuit, spasiipa ja pasalsta yms. perussanat olen opetellut.

Vierailija
29/32 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjälle kun menee niin tuntee tulevansa kotiin. Ihmiset on ystävällisiä jos itse on asiallinen ja osoittaa kunnioitusta. Ruotsiin kun menee niin on kuin pedonluolaan saapuisi.

Vierailija
30/32 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä siinä polttoaineen hinnassa paljoa säästä loppujen lopuksi koska viisumi on melko kallis hankkia. Mutta onhan se varmaan kokemusta niin että litroja saa enemmän kuin euroja menee.

Kyllä se säästö on huomattava. Kahden vuoden viisumi maksaa n. 230. Meillä on kaksi autoa jotka tankataan venäjän bensalla, ja säästöä tulee vuodessa pari tonnia. Rajalle on tosi lyhyt matka, joten aikaakaan ei mene kuin pari tuntia max kun menee hiljaisena aikana. Myös autojen huollot, renkaat ja varaosat maksaa Viipurissa n. 30% suomen hinnoista, samoin rautakauppatavara.

Vierailija
31/32 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eno, kun pääsi aikanaan eläkkeelle, kävi 2-3 krt vrk Venäjällä. Hänellä oli autotallissa iso öljysäiliö, tai mikä se onkaan ja meni ekan kerran ihan aamuyöstä jne.

Kävi niin usein, oli kyllä selvillä milloin rajat olivat tyhjimmillään. Laski väh 1 h menee jonottamisessa, yleensä 2 h. Auto kannatti olla myös tyhjä, ei mennyt tullimiehillä tarkistamiseen.

Ei ikinä tuonut muuta kuin sallitun, tullimiehet oppi tuntemaan tosi nopeasti.

Sitten mun serkku myi bensat Suomen puolella, pimeästi. Tämä nyt tietenkin oli laitonta.

Osasi venäjän alkeet ja opiskeli niitä päivittäin, muistan oli venäjän kielen alkeet kasetteja autossa ja oppi pärjäämään auttavasti.

Mutta teki myös hyvää. Joku lastenkoti on Viipurissa ja vei sinne väh kerran kuussa muutaman pussin. Meidänkin perheen kaikki lasten pieneksi menneet vaatteet päätyivät sinne. Ja paljon aikuistenkin vaatteita.

Eno oli käsityönopettaja ja tiedän jotain korjausta oli siellä tehnyt, mutta koska eno jäi sairaseläkkeelle, ei paljoa voinut tehdä. Välittäminenkin oli iso juttu.

Tankkasi ja osti tupakkaa joka krt. Ja jos jäi yöksi, toi väkeviä.

Nyt ei ole käynyt enää yli 10 v, rikos on vanhentunut, mutta enon eläke oli myös pieni.

Tuo nyt ei vain ole mahdollista, ei edes 10v sitten, sillä passiin, että viisumiin tulee päivämäärä, samoin jos on pitkätulliselvitys, niin Venäjän, että Suomen tulli tarkistaa päivämäärät ja uutta lastia polttoainetta ei ole mahdollisesti tuoda, jos rekkari on sama, ellei ajallisesti ole sitä kuluttanut. Tietysti onnistuu, jos käyttää useampaa autoa ja rekisteröity omalla nimellä tai on valtakirja.

Vierailija
32/32 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se säästö on huomattava. Kahden vuoden viisumi maksaa n. 230.

Näin on. Jo pelkällä bensan tankkaamisella viisumi maksaa itsensä takaisin 2-3 reissulla (per vuosi).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan