Tietokonepelaaminen on nyt WHO:nkin mukaan virallisesti SAIRAUS!
Kielletty aihe av-palstalla, mutta muualla kyllä ymmärretään ettei ole normaalia, kun teini pelaa 13-05, raivoaa ja huutaa yksikseen huoneessaan, eikä osallistu mihinkään perhe-elämään.
Näitä on Suomessa satoja tuhansia.
Kommentit (55)
kertokaa vaihtoehto mitä yksinäisen aina epäsuosiossa olevan ihmisen pitäisi sitten tehdä vaihtoehtoisesti?
alkoholi ja tupakka? ei kiitosta, jos minä en kelpaa tälläisenä kuin olen muille niin seon voivoi, en ala feikkaamaan jotta olisin suositumpi, minulla on täysi oikeus valita harrastukseni, viihdyn parhaiten omissa oloissani muijan kanssa kahdestaan kuin isoissa porukoissa jokatapauksessa...
ei absolutisti saa mitään kavereita ja oma sukukin syrjii, ainoa vaihtoehto on tietokone jotta ei masennu ihan täysin
Provojen kirjoittelu ei kai sitten aloittajan mielestä ole sairaus?
m85 kirjoitti:
ei absolutisti saa mitään kavereita ja oma sukukin syrjii, ainoa vaihtoehto on tietokone jotta ei masennu ihan täysin
Onhan se nyt väärin, että yksinäisellä voi olla netin kautta ystäviä ympäri maailman, joiden kanssa porukalla harrastaa mielekästä tekemistä. Kun ei 60-luvulla tarvittu, niin ei nytkään!
Tyyppi on vain eristettävä pääsystä mihinkään tietokoneelle, niin se sairaus kyllä pakostakin paranee.
Seuraavaksi kai sitten nämäkin asiat voidaan luokitella jonkin sortin sairauksiksi:
- tosi-tv:n katsominen
- juorulehtien lukeminen
- blogittaminen ja ulkonäköön littyvien blogien seuraaminen
- selfie-kuvien otto
- provojen kirjoittelu av-palstalle
Ei varmasti ole sairaus! Vastahan se ylennettiin urheiluksi (e-urheilu)! Ja pelihullut ovat intin ykkös-kohderyhmää!!
Mutta milloin LGBT on virallisesti kehitysvamma?
Täällä sitten yksi jo 1980-luvun alkupuolelta asti sairastanut koodari! Tänäänkin heti kun töistä pääsen, laitan virtuaalilasit päähän ja alan seikkailemaan virtuaalimaailmoissa!
En kyllä kerta kaikkiaan ymmärrä mitä haittaa pelaamisesta olisi ollut. Olen hankkinut hyvän koulutuksen ja työn, hoidan kaiken elämässä pakollisen. Esim. kämppäni ei ole kauhuläävä, koska en pääse irti peleistä kotitöiden hoitamisen ajaksi. Miestä tai lapsia en ole toki hankkinut, koska tykkään tosiaan virtuaalimaailmmoista enemmän kuin todellisesta. Mieluummin milloin minäkin action-sankarina peleissä kuin sidottuna arkielämän tylsiin rutiineihin.
Pitäisikö tupakkalakia laajentaa koskemaan myös tietokonepelejä?