Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö joku oikeasti kaksi lämmintä ateriaa päivässä?

Vierailija
19.06.2018 |

Esim. viikonloppuna? Eihän sitä sitten muuta ehtisi tehdäkään kun kokata. Toki ymmärrän jos pienille lapsille tehdään, se on eri asia.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kerralla enemmän, samaa ruokaa voi lämmittää uudelleen.

Vierailija
2/35 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näppärämpiä kokkeja kuin arvaatkaan.

Karkkeja ja munkkejako itse syöt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään kolme kertaa päivässä ateria, sen lämpötilalla ei ole väliä, vaan sisällöllä. Lapset saavat kyllä välipalaa.

Vierailija
4/35 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounas ja päivällinen tehdään joka päivä. Aina ne ei ole lämpimiä, se ei meillä ole terveellisen ruuan kriteeri.

Vierailija
5/35 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran päivässä tehdään lämmin ruoka ja siitä riittää koko päiväksi.

Vierailija
6/35 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin tulee tehtyä kahta lämmintä ateriaa saman päivän aikana. Teen yleensä edellisenä päivänä niin ison satsin ruokaa että sitä riittää seuraavaksi päiväksi evääksi töihin.

Vapaapäivinä lounas on yleensä ruokaisa salaatti jonka kokoaa suht. nopeasti, munakas, edellispäivän jämät tms.

Vierailija
7/35 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan syödä. Sitähän sais koko ajan olla köökin puolella. Eri asia jos olisi aikaa ja rahaa hommata kotiapulainen.

Vierailija
8/35 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen päivällisen, josta riittää seuraavan päivän lounaaksi. Pientä muuntelua voi toki tehdä, ettei ihan samaa  ateriaa syö kahta kertaa peräkkäin.

Vierailija
9/35 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lounaalla on tähteitä tai jotain helppoa ja nopeaa, iltaruoka tehdään sitten kunnolla. 

Vierailija
10/35 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin ja en tee edes joka päivä ruokaa, kun sama riittää useaksi päiväksi. Mutta on ärsyttävää kun tuntuu että kaikkea pitää sitten syödä kyllästymiseen asti. Eikä ole pakastinta.

Vierailija
11/35 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minä olen tehnyt niin jo vuosikausia. Useimmiten kuitenkin lämmitetään lounaalta jäänyttä ruokaa. Mutta viikonloppuisin usein kokkaan kaksi lämmintä ateriaa. Miksikö? Ruokakulut pysyvät kurissa. Toki se vie aikaa, mutta sehän on vain valinta, mihin aikaansa käyttää. Aikaisemmin lasten ollessa pieniä, kokkasin joka ikinen päivä kaksi lämmintä ateriaa. Nyt toki toisinaan teen isoja annoksia, joista joskus riittää seuraavallekin päivälle. Itse syön tosi vähän. Meillä mies ja lapset syövät tosi hyvää ruokaa jälkiruokineen joka viikonloppu ja useimpina arkipäivinä. Osaan tehdä nopeasti hyvää, ja myös kuuluisaa kaappikatsausta - loihdin tosi hyvää ruokaa parista perunasta, sipulista ja porkkanasta.

Vierailija
12/35 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 lämmintä ruokaa päivässä ja 1-2 välipalaa.

Vierailija
13/35 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla puuroa ja muuta ja lounaalla myös lämmin ateria, päivällinen vanhoja jämiä lämmitellen. Eli kyllä, kaksi lämmintä ateriaa joka päivä ja on vain aikuisia syömässä.

Vierailija
14/35 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei lämmintä ateriaa yleensä kahdesti päivässä. Ollaan lapseton pariskunta ja vapaapäivinä teen isomman satsin jotakin terveellistä jääkaappiin työviikolle. siitä voipi sitten lämmittää.

Aina pyritään kuitenkin terveellisesti syömään, mutta joskus on niin poikki että esim. illalla töistä löntystäessä vedän kylmää makkaraa sinapilla.

Vierailija
15/35 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useina päivinä kyllä syödään kotona ollessa itse tehty 'lämmin ateria'. Ihan normikotiruoka syntyy puolessa tunnissa, gourmet-kokkaukset sitten eri asia.

Tänään olisi tarkoitus syödä savulohta kylmänä ja sen kera keitettyjä perunoita. Oheen jotain vihreää. Ei tuo nyt mikään konsti ole valmistaa ja hyvin ehtii muutakin kuin kokata.

Vierailija
16/35 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On näppärämpiä kokkeja kuin arvaatkaan.

Karkkeja ja munkkejako itse syöt?

Onpa ala-arvoinen kommentti. Ihminen voi syödä terveellisesti, vaikka ei kahta lämmintä ateriiaa tekisikään joka päivä alusta alkaen.  Itse syön usein esim. ruokaisan salaatin toisena pääateriana, erityisesti kesällä. Muulloin otan jotain pakastimesta tai lämmitän esim. lounasruokaa myös päivälliseksi tai edellisen päivän tähteitä. Karkkeja söin viimeksi huhtikuussa, sitä edeltävä kerta oli jouluna. Munkin söin helmikuussa. En syö sokeria sisältäviä tuotteita edes kerran kuussa.

Vierailija
17/35 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 lämmintä ateriaa päivässä, eli roiskeläppä krt 6.

Vierailija
18/35 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään lounas ja päivällinen. Aina ne eivät ole lämpimiä, mutta kunnon ateria kuitenkin.

Nyt ollaan mökillä ja lounaaksi tehtiin hauesta kalakeitto. Päivälliseksi grillataan kanavartaita, lisänä salaattia ja grillifetaa.

Vierailija
19/35 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lapsettomana sinkkuna viitsisi. Mulla menee näin: puolenpäivän aikaan aamupala, usein jogurtti ja hedelmä. Klo 17-18 töistätulon jälkeen teen lämpimän pääruoan ja syön sen. Klo 22 aikoihin iltapalaksi jotain leipää päällysteillä ja hedelmä. Mainiosti riittää istumatyöläisen naisen ruoaksi.

Vierailija
20/35 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko kestää heittää pakastekasvikset pannuun ja lihat tulelle? Huhhuh kiire tulee.