Mites kun ei ole perheihminen eikä uraihminen?
Olen 27v nainen. Haluan sairaanhoitajaksi, mutta en halua mitään sen enempää. Siis ihan vain sairaanhoitajan töitä haluan tehdä, mutta en halua lähteä mitään ihmeempää uraa luomaan tai ylentymään.
Aina olen tiennyt, etten myöskään lapsia halua.
Eli mitäs ihmettä. En halua mitään erikoista uraa enkä halua lapsia. :D
Kommentit (17)
Suurin osa tuntemistani ihmisistä ei ole myöskään mitenkään jompikumpi.
Aika moni haluaa ihan vain tavallista elämää.
Varo vain, sitten saatat löytää jonkin muun intohimon elämääsi. Alat keräämään kiihkeästi käytettyjä margariinirasioita tai... tai panostamaan omaan jaksamiseesi,mikä on hoitoalalla tosi tärkeää. Kuulostaa sikäli hyvältä suunnitelmalta.
Ehkä haluut vaan tavallisen elämän.
Mut nii, vähän outoa, ettet halua lapsia.
EI se mitään. Itse yli nelikymppinen, en ole koskaan myös lapsia halunnut, ja nytkin opiskelen unelma-alaani yliopistossa. Eikä nyt mitään mieletöntä uraa ole tarkoitus haluta, vaan tehdä elämässäni sitä mistä tykkään. Älä ihmettele, vaan nauti elämästä sellaisena kun sen itse itsellesi luot!
Äläkä välitä mahdollisista ulkoa tulevista paineista uran ja lasten suhteen. Sitäpaitsi sairaanhoitajan työ on tärkeää. Itse ainakin arvostan hoitoalan työtä, teet merkityksellistä työtä joka päivä, kun autat muita ihmisiä:)
No teet vaan mitä haluut? Ei sen kummempaa.
Tai toi on outoa, ettet halua lapsia ja normaalia perhe-elämää, kun sulla jo ikääkin. Et en tiedä, mistä sen sisällön sit saa. Tietty kumppani ja vaikka matkustelu yms.
Ihan normaalia. En minäkään oikeastaan ikinä lapsia halunnut tai haaveillut, työelämä on ollut minulle ihan sama kunhan itse viihdyn.
Silti olen kahden lapsen äiti jonka ura kovassa nousukiidossa kun kilpaileva yritys yrittää kosiskella ja samalla nykyinen yrittää pitää kovasti kiinni.
En tiedä mitä tapahtui. Minulle kelpaisi makoilla yksin kotona.
N29
Jos sairaanhoitajan ammatti on sinulle se, josta koet saavasi mielekkyyttä elämääsi, niin älä turhaan mieti mitään muiden luomia ura- tai lapsipaineita. Vaikuttaa siltä, että tiedät, mikä tekee sinut tyytyväiseksi - jatka samaan malliin.
Vaikka ei olisikaan mitään "suuria" haaveita tulevaisuudesta, ei se sitä tarkoita, etteikö ihminen olisi onnellinen. Kovin usein myös unohdetaan, että uraputkesta tai lapsista huolimatta yksilö on erittäin kykenevä henkiseen kasvuun. Kaikki eivät tähän tarvitse perhettä tai vaativaa ammattia. Itse saan suurimmat kiksit siitä, kun huomaan, että olen hieman edistynyt ihmisenä & ajattelu- ja käytösmallini ovat ehkä parantuneet. Valmistahan ei koskaan tule, sen jo tiedän, mutta itselleni tulee tosi hyvä fiilis kun osaan tunnistaa nämä kasvupaikat.
Kaikkea hyvää sinulle, elä elämääsi jatkossakin juuri niin, kuin sinulle tuntuu oikealta. :)
Vierailija kirjoitti:
Jos sairaanhoitajan ammatti on sinulle se, josta koet saavasi mielekkyyttä elämääsi, niin älä turhaan mieti mitään muiden luomia ura- tai lapsipaineita. Vaikuttaa siltä, että tiedät, mikä tekee sinut tyytyväiseksi - jatka samaan malliin.
Vaikka ei olisikaan mitään "suuria" haaveita tulevaisuudesta, ei se sitä tarkoita, etteikö ihminen olisi onnellinen. Kovin usein myös unohdetaan, että uraputkesta tai lapsista huolimatta yksilö on erittäin kykenevä henkiseen kasvuun. Kaikki eivät tähän tarvitse perhettä tai vaativaa ammattia. Itse saan suurimmat kiksit siitä, kun huomaan, että olen hieman edistynyt ihmisenä & ajattelu- ja käytösmallini ovat ehkä parantuneet. Valmistahan ei koskaan tule, sen jo tiedän, mutta itselleni tulee tosi hyvä fiilis kun osaan tunnistaa nämä kasvupaikat.
Kaikkea hyvää sinulle, elä elämääsi jatkossakin juuri niin, kuin sinulle tuntuu oikealta. :)
Tämähän nyt on ihan naurettavaa. Ei kannata lukea tätä tai kuunnella häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän nyt on ihan naurettavaa. Ei kannata lukea tätä tai kuunnella häntä.
Kertoisitko vielä, millä tavalla tuo kommenttini on naurettava? :) Vaikutat aika katkeralta ihmiseltä. Toivon, että sinäkin löydät vielä joskus elämääsi sisältöä. Muutakin kuin AV-palstalla trollailua.
Ei lapset ja ura ole mitään joko/tai -vaihtoehtoja. Minullakaan ei ole perhettä eikä uraa, enkä ole kiinnostunut kummastakaan. Töitä teen, koska tarvitsen palkkaa, muuten en varmaan tekisi. Minun kiinnostuksenkohteet on kulttuurin saralla: taide, musiikki, kirjallisuus, ja olen myös aktiivinen liikunnallisesti. Matkustelen myös jonkin verran. Koen että elämässäni on ihan tarpeeksi sisältöä näinkin.
Onpas mukavia ja kannustavia kommentteja tullut. Kiitos paljon kaikille! Hyvä mieli tuli :)
Ap
Jos et sitä uraksi halua nimittää, niin ok, mutta onhan siinä ihan mittava työelämä mahdollisuus elää sairaanhoitajanakin. Perhe-elämän voi mainiosti korvata kaiken maailman harrastuksilla ja yhteisöillä jos haluaa.
Minä olin työelämässä 30 vuotta mutta nyt jo vuoden työttömänä kun en enää jaksanut. Perhettä ei ole. En tällä hetkellä jaksaisi oikein mitään, en harrasta enää mitään aikaisempia juttujakaan, mitä nyt luen romaaneja jonkun verran. Muutamia ystäviä on. Meneehän tämä näinkin. Voin kyllä palata töihinkin jahka uupumus hellittää, uutta ammattia pitäisi kyllä opiskella mutta vielä ainakaan en jaksa.
Ehkä haksahadat sitten intohimoisesti johonkin harrastukseen. Näitä on nähty. Älä valitse koiria, niiden kautta elävät ovat kyllä heittämällä oudoimpia ja rasittavinpia tyyppejä.
Onpahan tähänkin ketjuun eksynyt muutama kitkeröitynyt uramamma ilmeisesti. Kertoo aika paljon näiden henkilöiden omasta elämänlaadusta se, että ollaan näinkin inhottavasti pätemässä sellaisesta asiasta, mistä ei mitään tiedetä. Älä AP välitä näistä nipottajista.
Nämä muutamat trollit ovat selkeästi tyytymättömiä omiin elämänvalintoihinsa, ja yrittävät nyt epätoivoisesti saada muutkin tuntemaan samanlaista ahdistusta. Huihai! Kukin tyylillään, ja rohkeasti.
Normaalia, ei mitään kovin ihmeellistä.