Menkoista asiaa! :(
Voiko kohta viisitoista vuotiaalla olla vielä myooma tai muita syöpiä joita voi olla kohdussa? Minulla on aika runsaat menkat ja monesti tulee läpi. Kipuja minulla ei ole kuin alku päivinä (2-3 päivää) alaselkä kipua mutta ei muuta. Ja sitten menkkojen pituus huolettaa minua myös ne saattavat kestää jopa parisen viikkoa. Ovat kyllä hyvin epä säännölliset. Ainiin mulle ei mahdu tampooni eikä kuukuppi sisään joten pakko pitää siteitä. Minua huolestuttaa tämä tosi paljon ja yritän nyt nauttia kesälomasta mutta tämä huolestuttaa minua hirveästi! :( apuja kaipaisin!
Kommentit (3)
Minusta tilanteesi ei kuulosta huolestuttavalta. En kyllä ole mikään lääkäri, 30v äiti. Muistan, että itsellänikin nuorena oli hyvin runsaat vuodot, tuli helposti välivuotoja ja siteitä liimailin myös peräkkäin. Itse nuorena aloitin e-pillerit, kun kiertoni eli ihan omaa elämää. Pystyisitkö käymään gynekologilla? Saisit mielenrauhan ja voisit kysyä askarruttavat kysymykset.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tilanteesi ei kuulosta huolestuttavalta. En kyllä ole mikään lääkäri, 30v äiti. Muistan, että itsellänikin nuorena oli hyvin runsaat vuodot, tuli helposti välivuotoja ja siteitä liimailin myös peräkkäin. Itse nuorena aloitin e-pillerit, kun kiertoni eli ihan omaa elämää. Pystyisitkö käymään gynekologilla? Saisit mielenrauhan ja voisit kysyä askarruttavat kysymykset.
Mietin vaan, että voisiko tämä vain johtua hyvin epäsäännöllisistä menkoista. Ainiin mulla aina joskus välipäivinä tuli sellaista ruskeaa vuotoa, mutta luin jostain että ei pitäisi olla vaarallista? Ja sitten myös mietin että nuo läpi menot voisivat johtua ohivuodoista? jos en vaikka vaihda sidettä tarpeeksi usein (vaihdan noin 3-4 kertaa). Minä en tuosta gynestä tiedä koska äidillä on sellainen työ mistä ei voi ottaa vapaata ja en halua gynelle yksinkään mennä ja en pääsekään koska en asu ihan kaupungissa. Olen tällä hetkellä kylässä sukulaisissa lauantaihin asti. Muu perhe toisella puolella suomea joten olen siihen asti yksin tämän asian kanssa. :(
Varaa aika sinne gynelle. Ei me voida täällä palstalla sun kohtua ultrata. Myooma on hyvälaatuinen lihaskasvain, eli ei ole syöpä.