Mikä on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3742)
Vierailija kirjoitti:
Sinisterit. Mikään ei oo ollu pahempi.
Mussa on varmaan jotain pahasti vialla - ekan Sinisterin sain vaivoin katsottua loppuun, koska se oli niin tylsä... tokaa en ole koittanut.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin eilen yöllä elokuvan Host (2020)ja se oli pelottava. Katson yleensäkin paljon kauhua ja viime aikoina olen katsonut tosi huonoja elokuvia. Tämä oli oikeasti pelottava ja hyvä pitkään aikaan.
Zoom-palaverit ja viittaukset koronaan tekevät elokuvasta sellaisen, että siihen voi tavallaan samaistua.
Erikoista, että bongasin elokuvan vasta nyt, koska kuitenkin katson paljon kauhuelokuvia ja etsin netistä suosituksia.
Laitoin netflixille toiveen tuosta Host leffasta.
Et ole ensimmäinen tässä ketjussa, joka on kommentoinut tuon olevan hyytävä.
Alkoi itseänikin kiinnostaa tuo elokuva kommenttisi ansiosta.
Mä löysin tänään Boogeyman elokuvan kirppikseltä. Ostin sen kun kakkonen siitä itseltäni ennestään löytyy, mutta hetki sitten kun yritin havitella sitä käsiini niin se ei ollutkaan siellä mihin sen muistin jättäneeni viimeksi.
Tuntuu jotenkin karmivalta, kun tavaraa katoaa itseltäni mystisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hostel.....ihan hirvee, en uskaltaisi kattoo toista kertaa 😱
Se on paikoitelleen ällöttävä, mutta aika huono kauhuelokuva. Eli Roth ei osaa ohjata ja vielä vähemmän käsikirjoittaa.
[SPOILERI]
En pääse yli siitä naisesta, joka selviää hengissä kidutuskammiosta, mutta tappaa itsensä heti kun näkee peilikuvansa eikä enää olekaan kaunotar. Rothin naiskuva on pelkkiä tissejä ja perseitä, mutta jotain rajaa.
Mielestäni Hostel on tosi onnistunut kauhuelokuva, koska se on niin kauhea, että sitä ei houkuta katsoa uudelleen.
Mikään muu elokuva ei ole saanut itselleni niin vastenmielistä reaktiota.
Tietysti on niitä maailman kaiheimpia elokuviakin, mutta nekään ei yllä samalle vastenmielisyystasolle kuin tuo Hostel. Human Centipedetkin katsoisin mielummin, kuin uudestaan Hostel 1 elokuvaa.
Näin minä näen asiat, että en yleistä näitä toisten mielipiteiksi.
Eri
Mä luulin tuon Hostelin olevan joten ennennäkemättömän kauheaa, mutta ei se ollutkaan sitä. Ihan hyvä kauhuelokuva, mutta ei mitenkään erityisen kaamea tai vastenmielinen. Kai mä olen sitten jo niin paatunut katselija.
Kuinka kukaan voi enää haluta katsoa tämmöisiä kidutuselokuvia? Luulisi, että tällaisessa tilanteessa ne eivät enää tuntuisi miltään epärealistiselta ja kaukaiselta, vaan joltakin mikä voisi tapahtua itselle tai läheisille. Venäjän sotilaat kiduttavat ihmisiä ihan oikeasti Ukrainassa, ja Venäjä on meidänkin naapurimaamme.
En ole kyllä ennenkään halunnut katsoa noita elokuvia.
Mä en ainaskaan ahdistuneena jaksa katsoa mitään kauhua, että jos mä katson tuommoisia elokuvia niin mulla on tarve koetella mieltäni.
Sekin kannattaa muistaa, että ne ovat vain elokuvia. Näitä näyttelijöitä ei oikeasti satu, ellei sitten ole kyseenalaisista filmeistä.
Ei tietenkään oikeasti satu, eihän nyt kukaan niin luule, mutta silti tuollaiset kidutusväkivallan kuvaukset ovat aivan helvetin ahdistavaa ja kuvottavaa katsottavaa. Varsinkin tällaisena aikana kun ihan samaa tapahtuu oikeasti ihan lähellä meitä.
Mä oon tässä katsonut uusimmat Halloween elokuvat ja huomasin siitä 2018 vuoden Halloweenistä että sen jatko-osan tapahtumia tapahtuu siellä taustalla.
Nythän elokuvissa on aivan tuore halloween elokuva.
Korjaus kommenttiini:
Siis ei Halloweenissa ole kohtausta jatko-osasta taustalla vaan siellä taustalla on jatko-osan hahmot lähdössä auton kyytiin ja sitähän ei näy siinä jatko-osassa.
Varmasti on easter egg, jota ei varmasti tajua ennen, kuin saman leffan katsoo jatko-osan jälkeen.
Tänään mä meen katsomaan sen Halloween Ends leffan elokuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hostel.....ihan hirvee, en uskaltaisi kattoo toista kertaa 😱
Se on paikoitelleen ällöttävä, mutta aika huono kauhuelokuva. Eli Roth ei osaa ohjata ja vielä vähemmän käsikirjoittaa.
[SPOILERI]
En pääse yli siitä naisesta, joka selviää hengissä kidutuskammiosta, mutta tappaa itsensä heti kun näkee peilikuvansa eikä enää olekaan kaunotar. Rothin naiskuva on pelkkiä tissejä ja perseitä, mutta jotain rajaa.
Mielestäni Hostel on tosi onnistunut kauhuelokuva, koska se on niin kauhea, että sitä ei houkuta katsoa uudelleen.
Mikään muu elokuva ei ole saanut itselleni niin vastenmielistä reaktiota.
Tietysti on niitä maailman kaiheimpia elokuviakin, mutta nekään ei yllä samalle vastenmielisyystasolle kuin tuo Hostel. Human Centipedetkin katsoisin mielummin, kuin uudestaan Hostel 1 elokuvaa.
Näin minä näen asiat, että en yleistä näitä toisten mielipiteiksi.
Eri
Mä luulin tuon Hostelin olevan joten ennennäkemättömän kauheaa, mutta ei se ollutkaan sitä. Ihan hyvä kauhuelokuva, mutta ei mitenkään erityisen kaamea tai vastenmielinen. Kai mä olen sitten jo niin paatunut katselija.
Kuinka kukaan voi enää haluta katsoa tämmöisiä kidutuselokuvia? Luulisi, että tällaisessa tilanteessa ne eivät enää tuntuisi miltään epärealistiselta ja kaukaiselta, vaan joltakin mikä voisi tapahtua itselle tai läheisille. Venäjän sotilaat kiduttavat ihmisiä ihan oikeasti Ukrainassa, ja Venäjä on meidänkin naapurimaamme.
En ole kyllä ennenkään halunnut katsoa noita elokuvia.
Mä en ainaskaan ahdistuneena jaksa katsoa mitään kauhua, että jos mä katson tuommoisia elokuvia niin mulla on tarve koetella mieltäni.
Sekin kannattaa muistaa, että ne ovat vain elokuvia. Näitä näyttelijöitä ei oikeasti satu, ellei sitten ole kyseenalaisista filmeistä.Ei tietenkään oikeasti satu, eihän nyt kukaan niin luule, mutta silti tuollaiset kidutusväkivallan kuvaukset ovat aivan helvetin ahdistavaa ja kuvottavaa katsottavaa. Varsinkin tällaisena aikana kun ihan samaa tapahtuu oikeasti ihan lähellä meitä.
Kyllä jotkut ihmiset eläytyy elokuviin liiaksi.
Joiltakin ihmisiltä puuttuu hamotus fiktion ja faktan välillä. Paha täällä on arvioida ihmisiä, kun tämä on anonyymi palsta, niin sen takia kirjoitin noin.
On nyt nähty Halloween Ends elokuva ja olipa se ei niin hyvä ja ei niin kehno. Odotin vähän parempaa elokuvaa. Liian uuteen malliin laitettu.
En muista leffan nimeä, mutta taustalla soi hyvä kappale. Siinä elokuvassa nuoria ihmisiä vaelteli vuoristo maisemissa. Musiikissa oli vain rumpujen ja jonkinlaisen puhallin soittimen ääni. Kuulin kappaleen ensimmäisen kerran v-1985 kesällä Jake Nyman juontaman sunnuntaisin esitetyssä Onnen päivä radio-ohjelmassa. Nauhoitin kappaleen c-kasetille mutta kasetti on jo aikaa sitten tuhoutunut.
Vierailija kirjoitti:
En muista leffan nimeä, mutta taustalla soi hyvä kappale. Siinä elokuvassa nuoria ihmisiä vaelteli vuoristo maisemissa. Musiikissa oli vain rumpujen ja jonkinlaisen puhallin soittimen ääni. Kuulin kappaleen ensimmäisen kerran v-1985 kesällä Jake Nyman juontaman sunnuntaisin esitetyssä Onnen päivä radio-ohjelmassa. Nauhoitin kappaleen c-kasetille mutta kasetti on jo aikaa sitten tuhoutunut.
Jatkoa edelliseen.
Nuoret majoittuivat johonkin taloon ja jostakin syystä he lähtivät vaeltamaan vuoristoon. Nauhoitin, tai yritin nauhoittaa elokuvan VHS-kasettiin, mutta se ei onnistunut, koska kasetin nauha loppui kesken.
Luckiest Girl Alive järkytti sisällöllään:
https://www.voice.fi/viihde/a-219463
Britanniassa Terrifier 2 elokuva näytöksissä jaetaan oksennuspusseja ja kuulemma katsojat voi pahoin sitä katsoessaan:
https://www.voice.fi/viihde/a-219463
Onko ihmisistä tullut herkempiä katsojia?
En edes usko, että nuo ovat ahdistavammasta päästä olevia elokuvia. Toteutukset näyttävät niin teinihutuilta ainaskin Terrifier 2 elokuvassa.
Mitäköhän nuo pahoinvoivat kuvittelivat elokuvasta kun menivät katsomaan slasheria?
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Toiseksi: Alokoiko teitäkin kiinnostaa nähdä nuo elokuvat? Itseäni ainaskin siinä suhteessa, että ovatkohan nuo sittenkin ahdistavia. Tulisipa netflixiin Terrifier 2 ja voisi sen ykkösen myös tulla netflixiin.
Katsoin netflixistä Rattiraivo elokuvan. Eihän se kauhua edusta, mutta kauhun elementtejä siitä löytyi. Siis se leffa sisälsi rankkaa väkivaltaa ja jotkin niistä oli pelottavan sävyisiä.
Ensi kuussa sitä leffaa ei enää ole netflixissä, joten kannattaa nyt se katsoa, jos kiinnostaa.
Jos vielä kauheampaa elokuvaa haluatte nähdä niin Triangle of sadness on aivan järkyttävä komedia. Mä aloin voida pahoin sitä leffaa katsoessa (elokuvissa katsoin hetki sitten)
Nämä molemmat leffat jollakin tasolla koetteli hermojani. Jotenkin trillerit ja komediat tuntuu pelottavimmilta kuin suurin osa kauhuelokuvista itselleni näköjään.
.
Näinä aikoina kun huvitusmielessä vietetään halloweenia niin Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities netflixistä voisi olla mukavaa kauhu viihdettä.
Onko se siis jonkun mielestä pelottava?? Ohhoh, mielestäni se oli ihan ok söpöstelevä teinien kummitusjuttu. Mutta mitään kauhua tai pelottavaa en siitä löytänyt. Ainut millin verran jännä kohtaus oli ehkä se kun menivät hissillä kellariin, koska hissit ahdistaa mua :D.