Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😨

Kommentit (3740)

Vierailija
1241/3740 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin pelottavin, mutta aika mielenkiintoinen idea: The deep house. Hylättyjä paikkoja kuvaava pariskunta menee järven pohjassa olevaa taloa tutkimaan.

Vierailija
1242/3740 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu että täälläkin mainittu elokuva the Antichrist on ymmärretty väärin jos se nähdään pelottavinpana kauhuelokuvana. En paljasta juonta, mutta minusta siinä olennaista oli heti alussa tapahtuneeseen lapsen kuolemaan liittyvä syyllisyysdento, johon seksuaalien väkivaltakin liittyi. Tunnelma oli ahdistava, mutta niin oli aihekin. Metaforat ja symbolit olivat elokuvassa parasta, ja uskoisin että niistä saa helposti kiinni, ainakin jos pysähtyy miettimään. Jos katsotte elokuvan, suhtautukaa siihen kuten taiteeseen, eikä kuten väkivallalla mässäilevään kauhuun. Elokuva oli myös visuaalisesti upea teos, enkä edelleenkään viittaa raakoihin kohtauksiin. Yksi parhaita elokuvia mitä olen nähnyt, vaikkakin surullinen ja haikea. Oikeastaan ilman väkivaltaa se olisi ollut vielä ahdistavampi. Fyysinen kipu auttoi hetkeksi irrottamaan henkisestä tuskasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/3740 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsele kauhuelokuvia, kun tosielämässäkin on riittänyt aivan tarpeeksi monenlaista jännitystä ja kauhua yhden ihmisen osalle.  Joskus nuorempana katsoin elokuvan Minä olen se tyttö. Vieläkin muistan sen kauhun ja ahdistuksen, joka jatkui aivan filmin loppumetreille asti. Taisi Jukka Kajavakin kommentoida tätä elokuvaa osuvasti, että jonkun katselijan piti paeta peloissaan muka aivan vaatehuoneen hyllylle asti. 

Vierailija
1244/3740 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The Wicker Man, alkuperäisversio vuodelta 1973.

Ihan loistava. Katson tän joka vappu.

Harmi, että uusintaversio oli niin surkea.

Vierailija
1245/3740 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

The Wicker Man, alkuperäisversio vuodelta 1973.

Ihan loistava. Katson tän joka vappu.

Harmi, että uusintaversio oli niin surkea.

Oliko uusintaversio se missä Nic Cage huutaa "not the bees!"? :D

Vierailija
1246/3740 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohto

En tiedä mikä siitä tekee kaikkein pelottavimman näkemistäni.

Minä tiedän, se on täysin perheväkivaltaelokuva. Minun ex nauroi elokuvaa katsoessaan ja sanoi elokuvan vaimon olevan säälittävä piipittää joka ansaitsee turpiin. Niin hän teki minullekin ja huusi samalla tavalla ja oli arvaamattoman pelottava kuin Jack.

En pysty enää koskaan katsomaan Hohtoa

Vierailija
1247/3740 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Master Cleanse (The Cleanse)

Kauhu/Komedia ‧ 1 h 21 m

Mä olin toivonut tuota elokuvaa netflixiltä ja nyt se netflixissä on. Toivoin sitä siksi, kun halusin nähdä tuon elokuvan ja siinä on Rillit huurussa Leonard pääosassa. Oli hippimäinen elokuva ja muistutti jonkin verran ET elokuvaa. Eilen sen katsottuani aloin miettiä mitä kauhua siinä oli, kun en nähnyt siinä mitään kauhua, kunnes nyt aamulla tulin ajatelleeksi sen leffan kauhun olevan perspektiivistä kiinni. Mulle se leffa oli tosi mukava ja kauhu ei tippaakaan välittynyt itselleni. Koin sen vaan surullisena.

Vähänkö mä innostuin, kun toiveeni toteutui :)

(Ne olennot tässä leffassa oli itselleni söpöjä)

Vierailija
1248/3740 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo The Master Cleanse (The Cleanse) elokuva, jonka mainitsin just, niin siitähän sanotaan sen edustavan komediaa ja kauhua. Jos aiotte katsoa sen netflixistä niin kerroin just, ettei se toimi kauhu elokuvana. Otsikkohan on "Mikä on pelottavin kauhu elokuva", mutta eikö informaatiota toisista kauhu leffoista haluta ottaa vastaan vai mistä alanuoli johtuu?

Vierailija
1249/3740 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painajainen Elm Streetillä-trilogia, monet pitävät tätä lapsellisena "epäkauhuna" ja onhan niissä välillä aikamoista camp-henkeä mutta kyllä silti unissa  tappava, arpinen mies on ja ajatuksenakin kaamea.

Nykyään tuo leffasarja ei ottaisi tuulta alleen, nuoret joisi energiajuomaa ja roikkuisi koko yön kännykällä :D

Vierailija
1250/3740 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selailin just läpi elokuvia mitä porukoitteni kaapista löytyy ja arvelisin ainaskin Willard (2003) elokuvan olevan ahdistava rotta kammoisille. Siinä kun niitä rottia on enemmän kuin tarpeeksi ja aika friikkimäinen kuvaus elokuvassa on. On muuten tosi hyvä elokuva. Mä muistan, kun joskus alakoulussa opettaja laittoi tuon leffan pyörimään (vai olikohan iltapäivä kerho) 😂

Tuolla leffalla on 70-luvulla tehdyt elokuvat kanssa joihin tämä elokuva perustuu tai lukekaa wikipediasta paremmin tietoa, jos englanninkieli teiltä sujuu paremmin kuin itseltäni.

Vierailija
1251/3740 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amityville 2 jostain 80 luvulta

Vierailija
1252/3740 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toi mikä just menee YLE leffa rekkauto ajaa pikkuautoa takaa. Tiku ja Taku piirretty . Pluto . Disneyn joulu YouTube .

Vierailija
1253/3740 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka synnyttää lapsia kauhujen pahuuden maailmaan. Älä sano vanhinko koska ehkäisy älä näytä lapsille TV ohjelmia .

Vierailija
1254/3740 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, Suspiria kommentistani ollaan vedetty herneet nenään...

Tuo uudempi Suspiria ei kunnioita alkuperäistä teosta ja alkuperäinen on mestariteos ainaskin itselleni. Tuossa uudessa Suspiriassa ei ole mitään hienouksia mitä alkuperäisessä oli. Ei pitänyt minkäänlaista jännitystä yllä, eikä mitään mielikuvituksellisia yliluonnollisia elementtejä elokuvassa ollut.

Oli siinä uudemmassa ainaskin se yliluonnollinen paikkojen naksautus kuolema.

Elokuvan shokeeraavin kohtaus.

Vierailija
1255/3740 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

13. aave ☠️

kukaan ei mene kellariin sen jälkeen!

Vierailija
1256/3740 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13. aave ☠️

kukaan ei mene kellariin sen jälkeen!

siis ”kolmetoista aavetta”

Vierailija
1257/3740 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prince of Darkness. Ei pysty katsomaan kuin sormien välistä.

Vierailija
1258/3740 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole nähnyt Kuutamosonaattia, mutta se leffa on yle areenassa. On kuulemma loistava kauhu elokuva ja kotimainen. Näin olen kuullut.

Vierailija
1259/3740 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun en ole nähnyt tuota Kuutamosonaattia niin sittenhän se pitää yle areenasta katsoa.

Vierailija
1260/3740 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin äsken Kuutamosonaatin ja aika hyvä oli suomalaiseksi kauhu elokuvaksi. Tunnelmallinen elokuva oli. Yle areenasta lähti samantein itsestään sen jatko-osa käyntiin eli Kadunlakaisijat, joten nyt ne kannattaa katsoa jos kiinnostaa, sillä ei ne ikuisesti yle areenassakaan ole. Tätä jatko-osaa olen vasta yhdeksän minuuttia katsonut ja alkoi ainaskin hyvin mielikuvituksellisesti... vähän luulen, että jatko-osa ei ole yhtä hyvä kuin esiosansa, mutta enpä tiedä koko totuutta, kun olen vasta nähnyt hyvin vähän jatkoa.