Mikä on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3740)
Vierailija kirjoitti:
Olen kauhuleffafriikki ja oikeastaan mikään ei ole ollut pelottava/ahdistaa. Siis juuri mikään.
Tässä ketjussa mainittu Fourth Kind oli kuitenkin sellainen mikä jäi mieleen. Googlettelin sitä pitkään, kun luulin, että siinä jotain todellisuusperää. Suosittelen. Todentuntuinen, ei mörköjä vaan ufojuttu, mutta ei siis mitään alieneja.
Toinen mikä minua (vähän) pelotti, on myös tässä ketjussa mainittu dokkari unihalvauksista. Katsoin sen muutama vuosi sitten Netflixistä. Olin yksin kotona ja silloin hieman mietitytti nukkumaanmeno. En muista tämän nimeä, mutta oli kaksiosainen ja hyvin tehty.
Nyt menin katsomaan sen Martyrs leffan, mitä ei suositeltu (juuri tästä syystä sen katsoin).
Mutta siis ilmeisesti katsoin väärän. Oli siis martyrs 2015 ja jenkkiversio. Itseasiassa ihan hyvä. Ei ahdistanut tai muuta. Luulin katsovani sen ranskalaisen ja ihmettelinkin, miksi eivät ranskaa puhu. 🙈
Mistähän sen oikean löytäisi tekstityksellä? Ranska ei oikein taivu.Kiitos hyvistä leffavinkeistä.
Itse löysin joskus aikoinaan kirppareilta alkuperäisen Martyrs elokuvan ja mulla on myös se uudempikin versio dvd:nä. ITSELLENI molemmat oli yhtä tehokkaita ja aika samanlaisia nuo leffat ovat keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Hessu hopo ja kolme tatiin hakkaajaa.
Aivan sairas filkka. Ne tattiin hakkaajat on kyllä ihan omalla levelillä, hyi stana.
Viime vuosina on tehty pari erinomaista kauhuleffaa: hereditary rule sekä witch. Vanhoja klassikoita on mm. evil dead sekä hellraiser.
Vierailija kirjoitti:
Nightmare on Elm Street
Näin Painajainen Elmstreetillä -elokuvan lapsena turhan nuorena.. Kyllä se oli pelottava (k-18 leikkaamaton versio)
Etenkin se idea, ettei voi nukahtaa, koska Freddy Krugerin tapaa jos nukahtaa unimaailmaan.
"1, 2 - Freddy's coming for you
3, 4 - Better lock your door
5, 6 - Grab a crucifix
7, 8 - Gotta stay awake
9, 10 - Never sleep again"
Jos on kauhun ystävä. Kannattaa katsoa kaikki Elm Streetit, niitä on 7 kappaletta.
w
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen kuin Deadbirds oli niin kammottava, että en enää haluaisi nähdä edes kuvia niistä otuksista joita siinä oli. Oli demonikauhua, siinä oli sellainen pankkiryöstäjäporukka (ei mitenkään samaistuttavat päähenkilöt vaan väkivaltaiset) joka Yhdysvaltojen sisällisssodan aikana meni yöpymään johonkin hylättyyn taloon. Siellä talossa oli sitten vähän muutakin. Talon isäntä oli aikoinaan uhrannut orjansa jossakin kammottavassa rituaalissa parantaakseen sairaat vaimonsa ja poikansa, mutta rituaali muuttikin nämä demoneiksi ja avasi portin pahuudelle muutenkin. Tämä oli aivan hirveä. Demonikauhua en halua enää muutenkaan katsoa.
Jos yliluonnollista käsittelevästä materiaalista puhutaan, niin enemmän kuin mikään kauhuelokuva minut on saanut pelkäämään eräs dokumentti unihalvauksista. Siinä siis lähdettiin siitä, että tiede ei pysty ihan täysin selittämään kaikkea tästä ilmiöstä ja että ehkä siinä saattaisi olla jotain muutakin. Siinä oli ihmisten todellisia kokemuksia. En muista minkä niminen se oli, Youtubesta löytyi, mutta samaa aihetta käsitteleviä on siellä tietysti useita. Tämä oli kuitenkin niin pelottava, että luulin etten enää ikinä pysty menemään nukkumaan pelkäämättä.
En ihmettele, jos dokumenti unihalvauksista pelotti sinua. Olen itse kokenut muutaman kerran unihalvauksen. Se on paljon kauheampi kokemus kuin mikään katsomani kauhuelokuva. Samaa mieltä on muutama mukin tuntemani ihminen.
Tuossa dokumentissa oli ihmisiä kertomassa kokemuksistaan, ja ne todella saivat miettimään, että mitä jos kyse ei olekaan oman mielen tuotoksista vaan jostakin pahantahtoisesta mikä ei ole tästä maailmasta. En ole herkästi yliluonnolliseen uskova, suurin osa siihen liittyvästä on mielestäni höpötystä, mutta sitten on tapauksia, joista en ole varma.
Tuo dokumentti todella pelotti enemmän kuin yksikään kauhuelokuva, minusta tuntui monta päivää sen katsomisen jälkeen, että kotonani on aivan hirveä ja pahaenteinen tunnelma ennen nukkumaanmenoa. En olisi uskonut, että tuollainen vaikuttaa minuun noin.
Komppaan dokkaria. Tämän ohjelman takia näin unta, että sain unihalvauksen unessa ja se oli kammottavaa. En ole siis kokenut oikeaa unihalvausta. Tuo dokkari oli pelottava, pahempi tosiaan kuin mikään kauhuleffa. Oletan, että puhumme samasta dokkarista.
Oliko siinä toimittaja joka oli itse kokenut unihalvauksen, näki jonkun kauhean olennon? Ja esimerkiksi nainen, joka näki joka yö samat pahantahtoiset hahmot jotka tukehduttivat häntä, "hattumiehen" ja vanhan naisen? Myös unihalvaus"epidemia" afrikkalaisessa kylässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linnan juhlat.
Sadat ohjelman katsojia kaikin tavoin vedättävät ihmiset juhlivat keskenään katsojilta huijatuilla rahoilla, ja suunnittelevat siinä sivussa keskenään miten jakaisivat vielä enemmän katsojien rahoja keskenään toisilleen ja kavereilleen tulevana vuonna.Ja alun palvontarituaali, jossa kaikki paholaisen kätyrit kättelevät mestarinsa vuorollaan. Ja emäpahis virnuilee demonisesti alusta loppuun. On niin hirveä lähetys tuo, etten ole koskaan pystynyt/uskaltanut katsoa loppuun asti.
Pahin tässä osiossa on kuitenkin lapsipuolison lasittunut katse ja poissaoleva olemus. Kun on myynyt sielunsa ja hänen tapauksessaan myös ruumiinsa pahuudelle ja joutuu todistamaan ikiaikaisen kultin lamaannuttavan korruptiotyön lähietäisyydeltä vuodesta toiseen. Sielua kylmää edes ajatella, varsinkin kun osalliset eivät todennäköisesti ole edes täysin lääkityksellä saatu vapautettua tuntemisen tuskasta. Aina tekisi mieli juosta vapauttamaan Jenni, mutta sitten muistaa, että pahuuden voimat estäisivät kyllä kaikki yritykset.
Kuutamosonaatti. "tehtäänkö kissasta rukkaset" -ja- "nyt suapi missi kyrpeä" aivan ultimaattisen huippua.
OLin aikoinaan katsonut "Puhdistuksen yön" mikä oli ihan ok muttei superpelottava ja menin tupakalle lasitetulle terassille, kun äkkiä lasiin koputti 2 nuorta poikaa valkoiset maskit päässä ja toisella joku keppi kädessä, olin kusta housuun :D Myöhemmin selvisi että kyseessä oli lievästi kehityvammaiset veljekset, ihan harmittomia.
Lapsena pelästyin Valkoista peuraa, kotimaista kauhuelokuvaa jossa naisesta tulee jonkinlainen hirviö
Parikymppisenä taas Kuutamosonaatti, kotimainen kauhuleffa sekin, toi melkoiset kylmät väreet matkailuautossa keskellä autiota maaseutua
Ja keskemenon jälkeen oli huono idea mennä elokuviin katsomaan Orpokoti, ulvoin silmät päästäni ja vapisin
Nyt vasta joku ehdotti tätä leffaa. Jacobs latter on silent hillien isä ja äiti. Tosin aika on viennyt tältäkin parhaan terän. Mutta pitää toivoa ettei Kukaan tee laiskaa remakea tästä.
Hostel elokuvat nähtyä ajattelin jo 2011 että voisiko eliitti oikeasti tehdä noin ja niinhän eliitti tekee
The Eyes of Laura Mars