Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😨

Kommentit (3598)

Vierailija
3221/3598 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottavaa ei ole tehosteita vaan sellainen joka laittaa kylmät väreet noskavilloihim.

Valitettavasti Hollywood luottaa enemmän näihin keinoihin eikä juoneen 

Editoin sulta ylimääräisiä rivinvaihtoja pois. Tuli kylmät väreet niistä ;D

Kauhukirjasarjaan perustuva Clown in the Cornfield tuli katsottua. Screamin, Thanksgivingin -tyylinen ja yllättävän humoristinenkin, vaikka kaiken murhailun perustelu on taas uskomatonta bullshittiä ;D Bonuksena huomio, miten hyvin myöskin kasvojensa perusteella tyyppiin sidottu Kevin Durand sopisi esittämään Elon Muskia elämänkertaleffassa.

-winner-

Vierailija
3222/3598 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sean Beanista puheen ollen... Liftari (2007) karmi selkäpiitä ihan sen Beanin psykopaattihahmon takia. Sopi kyllä osaan turhankin hyvin.

1986 ja Rutger Hauer pesee hänet kyllä ihan vasemman käden pikkusormella.

-winner-

Se on vielä katsomatta. Joku kaunis päivä täytyy sekin katsoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3223/3598 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sean Beanista puheen ollen... Liftari (2007) karmi selkäpiitä ihan sen Beanin psykopaattihahmon takia. Sopi kyllä osaan turhankin hyvin.

-winner-

Meneekö taas osastoon "en voi katsoa elokuvia, jotka on tehty viime vuosituhannella"? Vai "mikään elokuva ei pelota tai järkytä minua, kun olen nähnyt vain surkeamman samannimisen onnelliseksi lopuksi käännetyn jenkki-remaken, en alkuperäistä"?

Jopa jatko-osa Hitcher 2: I'll be waiting on parempi leffa kuin mitä Hitcher 2007. Sean Beanin roolisuoritusta dissaamatta yhtään, niin Rutger Hauer on tosiaan ihan toisella tasolla.

-winner-

Vierailija
3224/3598 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kirppispöytien pitäjät ovat tietoisia meidän keskusteluista, sillä yhdellä pöydällä oli Rutger Hauerin Liftari. En ottanut, kun vuokra-dvd ja yli viisi euroa. 

Toisella kirppiksellä oli Species: The Awakening. Sillä on hintaa 20e ja levyssä on pitkä naarmu. Jäipä sekin ostamatta.

Mä ostaisin mielelläni dvd:t noista, kunhan vaan hinta/laatu suhde on sopiva.

Vierailija
3225/3598 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kirppispöytien pitäjät ovat tietoisia meidän keskusteluista, sillä yhdellä pöydällä oli Rutger Hauerin Liftari. En ottanut, kun vuokra-dvd ja yli viisi euroa. 

Toisella kirppiksellä oli Species: The Awakening. Sillä on hintaa 20e ja levyssä on pitkä naarmu. Jäipä sekin ostamatta.

Mä ostaisin mielelläni dvd:t noista, kunhan vaan hinta/laatu suhde on sopiva.

Liftari 1986 jos ei löydy bluray/4K-julkaisu (juuri tullut ulos remasteroitu, tosin kallis), niin siitä kantsii etsiä se suomalainen 2-levyn dvd-versio.

Mun pitäis varmaan laittaa 15-20 metriä nimikkeitä hyllystä poistoon, mutta myydä könttänä eikä yksitellen. Ei tässä enää nuorene ja katsomista tulee koko ajan enemmän kuin mitä ehtii katsoa elinaikana.

-winner-

Vierailija
3226/3598 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hereditary

Vierailija
3227/3598 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Get out!

Vierailija
3228/3598 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka ja pätkå neuvostoliitossa

Vierailija
3229/3598 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Meneekö taas osastoon "en voi katsoa elokuvia, jotka on tehty viime vuosituhannella"? Vai "mikään elokuva ei pelota tai järkytä minua, kun olen nähnyt vain surkeamman samannimisen onnelliseksi lopuksi käännetyn jenkki-remaken, en alkuperäistä"?

Jopa jatko-osa Hitcher 2: I'll be waiting on parempi leffa kuin mitä Hitcher 2007. Sean Beanin roolisuoritusta dissaamatta yhtään, niin Rutger Hauer on tosiaan ihan toisella tasolla.

-w

Ai anteeksi, en tiennyt, että leffapoliisi valvoo ja kertoo mistä saa tykätä ja mistä ei.

Menee osastoon 'sattuu vain olemaan vielä katsomatta ja tulee katsotuksi sitten kun sattuu eteen'. Ei mulle ole vuosituhansilla väliä, kunhan on kiinnostava.

Vierailija
3230/3598 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Jopa jatko-osa Hitcher 2: I'll be waiting on parempi leffa kuin mitä Hitcher 2007. Sean Beanin roolisuoritusta dissaamatta yhtään, niin Rutger

Ai anteeksi, en tiennyt, että leffapoliisi valvoo ja kertoo mistä saa tykätä ja mistä ei.

Menee osastoon 'sattuu vain olemaan vielä katsomatta ja tulee katsotuksi sitten kun sattuu eteen'. Ei mulle ole vuosituhansilla väliä, kunhan on kiinnostava.

No katso vaan se alkuperäinen ja tuu sitten kertomaan mitä tykkäsit, uskoisin, että tykkäät. Ei oo ollut kuin vasta 39 vuotta levityksessä.

Onhan varmaan ihmisiä, jotka ovat katsoneet ainoastaan Gus Van Santin version Psychosta ja jättäneet alkuperäisen katsomatta "koska se on vanha ja mustavalkoinen"

-winner-

Vierailija
3231/3598 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Jopa jatko-osa Hitcher 2: I'll be waiting on parempi leffa kuin mitä Hitcher 2007. Sean Beani

No katso vaan se alkuperäinen ja tuu sitten kertomaan mitä tykkäsit, uskoisin, että tykkäät. Ei oo ollut kuin vasta 39 vuotta levityksessä.

Onhan varmaan ihmisiä, jotka ovat katsoneet ainoastaan Gus Van Santin version Psychosta ja jättäneet alkuperäisen katsomatta "koska se on vanha ja mustavalkoinen"

-winner-

Mitä se haittaa? Kukin saa valita mitä päättää katsoa 

Vierailija
3232/3598 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Jopa jatko-osa Hitcher 2: I'll be waiting

Mitä se haittaa? Kukin saa valita mitä päättää katsoa 

Ok. Jatka sitten Pekka ja Pätkä- tai Blondin kosto-leffojen parissa, ei haittaa minua.

-winner-

Vierailija
3233/3598 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Meneekö taas osastoon "en voi katsoa elokuvia, jotka on tehty viime vuosituhannella"? Vai "mikään elokuva ei pelota tai järkytä minua, kun olen nähnyt vain surkeamman samannimisen onnelliseksi lopuksi käännetyn jenkki-remaken, en alkuperäistä"?<

Ok. Jatka sitten Pekka ja Pätkä- tai Blondin kosto-leffojen parissa, ei haittaa minua.

-winner-

Kommentoinnista päätellen suahan tämä juuri erityisesti haittaa. Jatkan katsomalla ihan mitä mieli tekee, en tarvi siihen sulta tai muiltakaan lupaa. Kiitos siitä yhdestä suosituksesta. Sen jälkeinen kommentointi olikin sitten ala-arvoista.

Vierailija
3234/3598 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo esiintyy. Tai päivinräsänen

Vierailija
3235/3598 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa se on sanoa, että "Katso!"

Mulla ainakin on niin, että mä katson elokuvat, jotka vain putkahtavat eteeni. Mä en netin kautta ostele mitään tai lataile. Mä kuulun tähän dvd-kuntaan.

Eri

Tänäänkin löysin kauhuja:

Veren vangit (1994)

Dracula 2: Ascension (2003)

Tuo Dracula 2 vaikuttaa hauskalta trailerin ja takakannen perusteella.

Loput löytöni voi käydä lukemassa Mitä Sinulle tänään kuuluu? -ketjusta.

Vierailija
3236/3598 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Meneekö taas osastoon "en voi katsoa elokuvia, jotka on tehty viime vuosituhannella"? Vai "mikään elokuva ei pelota tai järkytä minua, kun olen nähnyt vain surkeamman samannimisen onnelliseksi lopu

Kommentoinnista päätellen suahan tämä juuri erityisesti haittaa. Jatkan katsomalla ihan mitä mieli tekee, en tarvi siihen sulta tai muiltakaan lupaa. Kiitos siitä yhdestä suosituksesta. Sen jälkeinen kommentointi olikin sitten ala-arvoista.

Ei sun tarvii muuta kuin katsoa alkuperäinen Liftari. Jutellaan sitten lisää. Mä yritän vaan neuvoa ihmisiä katsomaan se paras versio kustakin leffasta.

-winner-

Vierailija
3237/3598 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty täälläkin on ihmisiä, joille ei mun suositukset kelpaa. Mutta nämä ovat makuasioita. Kuten vaikka, että Dangerous Animals oli mun mielestä parempi ja pelottavampi kauhuelokuva kuin yli-hypetetty Sinners.

-winner-

Vierailija
3238/3598 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei sun tarvii muuta kuin katsoa alkuperäinen Liftari. Jutellaan sitten lisää. Mä yritän vaan neuvoa ihmisiä katsomaan se paras versio kustakin leffasta.

-winner-"

Suositukset on tervetulleita silloin, kun niitä annetaan asiallisesti eikä väheksymällä ja ilkeilemällä kun joku tykkääkin jostain toisesta.

Vierailija
3239/3598 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekko Aikamies ja poika muuttaa maalle.

Vierailija
3240/3598 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumit Rivieralla