Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😨

Kommentit (3433)

Vierailija
3201/3433 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt pelottavia mutta mieleenjääneitä äkkiseltään on Martyrs, Tetsuo, Hellraiser 

Vierailija
3202/3433 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotivideo esikoisen syntymisestä

Liian arkista. Oliko edes alien?

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3203/3433 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entity - tuntematon voima

on oikeasti pelottava ja erittäin hyvin tehty kauhukuva. Vieläkin puistattaa vaikka katsoin sen viime vuosituhannella.

Vierailija
3204/3433 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mä kerroin löytäneeni Species 1&2 collectionin. Tänäänpäs mä löysin Species 3 leffan kirppikseltä. Melkein kaikki Speciesit on mulla. Vielä kun löytäisin Species: The Awakening leffan.

Channel Zeron ensimmäisen tuotantokaudenkin löysin. Todella halvalla löysin paljon elokuvia tänään kirppiksiltä. Ne kaikki ovat luettavissa Mitä Sinulle tänään kuuluu? -ketjussa. Nämä kauhut maksoi 50 senttiä kappale. Reikäkammoiselle tekee erittäin pahaa googlettaa Channel Zero -sarja.

Starship Troopers 3 on myös kauhuntyylinen toimintaelokuva. Joskus oon nähnyt tämän ja ne aikaisemmat, mutta sumeat ovat muistikuvat. Vähiten muistan tämän kolmosen. Ei paha, kun 2e maksoi.

Vierailija
3205/3433 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT ja POLTERGEIST 

Vierailija
3206/3433 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei oikeastaan mikään pelota, elokuvat tehdään niin, että säikäytellään.

Vierailija
3207/3433 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusin Tiedän mitä teit viime kesänä -leffa nähty. Olihan se traileria parempi elokuva, mutta mua ärsytti loppuratkaisu erittäin paljon. Aika samanlaista meininkiä, kuin aikaisemmatkin jatko-osat. Laiskaa käsikirjoittamista ollut, kun huomasin epäkohtia, ketkä valikoitunut uhreiksi. Kliseistä perinteistä kauhua, jossa oli hauskuuttakin. Jatkoa odotellessa.

Vierailija
3208/3433 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusin Tiedän mitä teit viime kesänä -leffa nähty. Olihan se traileria parempi elokuva, mutta mua ärsytti loppuratkaisu erittäin paljon. Aika samanlaista meininkiä, kuin aikaisemmatkin jatko-osat. Laiskaa käsikirjoittamista ollut, kun huomasin epäkohtia, ketkä valikoitunut uhreiksi. Kliseistä perinteistä kauhua, jossa oli hauskuuttakin. Jatkoa odotellessa.

Kuulostaa ihan mun elokuvalta :D 1 ja 2 on minun "lohtuleffoja". Nostalgisia.

Vierailija
3209/3433 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla, että vähän rankemmalla kädellä ollaan toteutettu teurastuskohtauksia tässä uusimmassa. Ainakin näytetään läheltä miten koukku lävistää lihaa.

Vierailija
3210/3433 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT SUTII

Vierailija
3211/3433 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla, että vähän rankemmalla kädellä ollaan toteutettu teurastuskohtauksia tässä uusimmassa. Ainakin näytetään läheltä miten koukku lävistää lihaa.

Ahaa. No toivottavasti ei hirveetä splätteriä oo tehty. Ei se nyt varsinaisesti haittaa, mutta ei se mulle annakaan mitään.

Vierailija
3212/3433 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manaaja.

Vierailija
3213/3433 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eddington on varmaan Suomessa murskamenestys pelkästään Vauvan Persujen katsojamäärillä. Poliittista kähmintää, epäpäteviä poliiseja, junttiväkivaltaa, koronapaniikkia ja Pedro Pascal. What's not to like?

-winner-

Mistähän muuten Pedro Pascal hype oikein on syntynyt? Ihan symppis tyyppi vaikuttaa olevan, mutta ei tuo näyttelijän lahjoilla erityisesti loista. Omasta mielestäni ainakaan. 

Mä taas en yhtään ymmärrä Tom Hardy -hypeä. Hänkin on joka toisessa leffassa tai sarjassa, vaikka naama on kuin sitruunan syöneellä.

-winner-

Vaikuttaa löytäneen saman polun kuin Jason Statham. Mieeesten miesss joka roolissa nykyään.

Vierailija
3214/3433 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sean Beanista puheen ollen... Liftari (2007) karmi selkäpiitä ihan sen Beanin psykopaattihahmon takia. Sopi kyllä osaan turhankin hyvin.

Vierailija
3215/3433 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI TAANNOIN Jouluyönä ESITETTY ELOKUVA Tyynellemerelle ajelehtimaan joutuneesta pojasta ja eläimistä. OLEN NÄHNYT KERRAN -TOISTE EI TARVI.

Vierailija
3216/3433 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEI TAANNOIN Jouluyönä ESITETTY ELOKUVA Tyynellemerelle ajelehtimaan joutuneesta pojasta ja eläimistä. OLEN NÄHNYT KERRAN -TOISTE EI TARVI.

Piin elämä on mainitsemasi leffan nimi. Ei ole edes kauhua, eikä yritä olla pelottavakaan. Aika kaunis elokuva.

Vierailija
3217/3433 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eddington on varmaan Suomessa murskamenestys pelkästään Vauvan Persujen katsojamäärillä. Poliittista kähmintää, epäpäteviä poliiseja, junttiväkivaltaa, koronapaniikkia ja Pedro Pascal. What's not to like?

-winner-

Mistähän muuten Pedro Pascal hype oikein on syntynyt? Ihan symppis tyyppi vaikuttaa olevan, mutta ei tuo näyttelijän lahjoilla erityisesti loista. Omasta mielestäni ainakaan. 

Mä taas en yhtään ymmärrä Tom Hardy -hypeä. Hänkin on joka toisessa leffassa tai sarjassa, vaikka naama on kuin sitruunan syöneellä.

-winner-

Vaikuttaa löytäneen saman polun kuin Jason Statham. Mieeesten miesss joka roolissa nykyään.

ja Statham menee sujuvasti siihen 5 euron kaljupää action sankari melkein suoraan videolle -muottiin, jossa Bruce Willis aiemmin oli. Vin Diesel ja Dwayne Johnson ovat 10 euron sankarit ;D Nic Cage tekee kaikki muut leffat :D

Typecasting, mitä se on?

-winner-

Vierailija
3218/3433 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sean Beanista puheen ollen... Liftari (2007) karmi selkäpiitä ihan sen Beanin psykopaattihahmon takia. Sopi kyllä osaan turhankin hyvin.

1986 ja Rutger Hauer pesee hänet kyllä ihan vasemman käden pikkusormella.

-winner-

Vierailija
3219/3433 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti poltegrest...tulee aina lymät väreet kohtauksesta kun saarnaaja pappi tulee sadepilvi mukanaan ovelle

Vierailija
3220/3433 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavaa ei ole tehosteita vaan sellainen joka laittaa kylmät väreet noskavilloihim.

Valitettavasti Hollywood luottaa enemmän näihin keinoihin eikä juoneen