MikÀ on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3433)
Ainoat kauhua lÀhimpÀnÀ olevat elokuvat, jotka tÀnÀÀn löysin kirppiksiltÀ olivat Skeleton Key ja The Running Man - Juokse tai kuole. MÀ lapsena nÀin joskus The Running Manin ja silloin se oli itselleni pelottava/ahdistava. Scifi/toiminnaksi elokuva ollaan luokiteltu.
Skeleton Key:n olen myös nÀhnyt joskus ja muistan, ettÀ en pelÀnnyt sitÀ, vaikka se onkin Ring leffan kÀsikirjoittajalta. TÀmÀ leffa ollaan luokiteltu trilleriksi ja Googlen mukaan mysteerikauhuksi.
SiitÀ on kauan kun nÀmÀ leffat olen nÀhnyt, joten muistikuvat ovat hatarat nÀistÀ.
The Running Man leffa on tehty Stephen Kingin teoksesta. TÀstÀ vissiinkin myös on tulossa uutta filmatisointia?
TÀmÀ ei ole varsinainen kauhuelokuva, mutta katsoin ÀskettÀin Aftersunin ja se jÀi ahdistamaan todella pahasti, vaikka aihe ei ole minulle mitenkÀÀn erityisen tuttu. SiinÀ elokuvassa tulee hyvin iholle se kauhu, kun lÀheinen tekee tÀysin yllÀttÀen itsemurhan, vaikka on luvannut aina olla tukenasi ja turvanasi.
Kun aloin katsomaan elokuvaa, en tiennyt yhtÀÀn mitÀ odottaa, ja aihe pÀÀsi yllÀttÀmÀÀn aika tavalla.
EipÀ tule mitÀÀn mieleen, tuntuu ettÀ kaikki on nÀhty eikÀ mikÀÀn kauhistuta enÀÀ. Aiemmin nÀhdyt ei enÀÀ hetkauta. MitÀhÀn sitÀ tarttis ettÀ kauhistuisi todella.
Luc Bessonilta tulee kauhuakin tÀnÀ vuonna ja se on Dracula: A Love Tale. Bram Stokerista taas uutta versiota, ettÀ ei varmaankaan mullistava. Annan tÀllekin mahdollisuuden, jos vain tulee tÀÀllÀ Suomessakin teattereihin. Komealta nÀyttÀÀ traileri.
Keanu Reevesin tÀhdittÀmÀÀ Draculaa tulee myös ja se leffa on Coppolalta. Johan ollaan tÀnÀ vuonna oikein hurahdettu Draculoihin, sillÀ vuoden vaihduttua tuli se Nosferatukin.
Kiinnostaa mua nÀhdÀ nÀmÀ.
Ei sitÀ tarvitse kuin peiliin katsoa niin siinÀ on kauhuleffaa kerrakseen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla nÀkyy vaan tasapaksua draamaa peilistÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla nÀkyy vaan tasapaksua draamaa peilistÀ.
TÀÀllÀ nÀkyy naurava pizzansyöjÀ.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
EipÀ tule mitÀÀn mieleen, tuntuu ettÀ kaikki on nÀhty eikÀ mikÀÀn kauhistuta enÀÀ. Aiemmin nÀhdyt ei enÀÀ hetkauta. MitÀhÀn sitÀ tarttis ettÀ kauhistuisi todella.
No siinÀ taas todistui, ettÀ ihminen joko turtuu, paatuu tai ymmÀrtÀÀ ne vain elokuviksi.
TosielÀmÀssÀ on toivottavasti sitten yhtÀ tylsÀÀ. Ei sotaa, ahdisteluja, kÀsittÀmÀttömiÀ vÀkivallantekoja, kidutusta, nettivihaa tms. PelkkÀÀ iloista auringonpaistetta ja hattaransyöntiÀ.
-winner-
En osaa sanoa, kun lĂ€hes kaikki ns kauhuleffat ovat pelkkÀÀ kakkelia đ€
Tuli ostettua The Bayou. Ohjaaja on Taneli Mustonen. MÀ luin, ettÀ tÀmÀ on aivan surkea elokuva, mutta pakkohan toi on mun nÀhdÀ, kun on tehty suuremmin kuin suomalaistiimin voimin. Itse uskoisin, ettÀ tuo on kivaa viihdettÀ aivot narikassa katsottavaksi.
Atlantin valli murtuu (1962), Yksi silta liikaa (1977), Forever mine (1999) ja Terve menoa! (2003) löytyivÀt muina elokuvina. Kaipa noissa sotaelokuvissa on kauhumateriaalia ellei myös Forever mine:ssakin. En ole vielÀ nÀhnyt nÀitÀ elokuvia.
Vierailija kirjoitti:
Luc Bessonilta tulee kauhuakin tÀnÀ vuonna ja se on Dracula: A Love Tale. Bram Stokerista taas uutta versiota, ettÀ ei varmaankaan mullistava. Annan tÀllekin mahdollisuuden, jos vain tulee tÀÀllÀ Suomessakin teattereihin. Komealta nÀyttÀÀ traileri.
Keanu Reevesin tÀhdittÀmÀÀ Draculaa tulee myös ja se leffa on Coppolalta. Johan ollaan tÀnÀ vuonna oikein hurahdettu Draculoihin, sillÀ vuoden vaihduttua tuli se Nosferatukin.
Kiinnostaa mua nÀhdÀ nÀmÀ.
Coppolan Dracula taisi tulla jo 1992, Keanu oli mukana.
Vaikka aihe on kÀytÀnnössÀ imetty kuiviin (heh heh) niin hieman kiinnostaisi nÀhdÀ tÀmÀ Doug Jones -versio Nosferatusta tosin... https://www.imdb.com/title/tt5574078/
-winner-
Dracula: A Love Tale elokuvassa on mukana suomalaisiakin. Ainakin Joonas Makkonen ja Jaakko Hutchings nÀyttelijÀkaartissa.
En tiedÀkÀÀn enÀÀ tuleeko uutta Keanu Reevesin tÀhdittÀmÀÀ Draculaa, kun vaikuttaakin olevan tekoÀlyllÀ luotuja trailereita. Jostain viimeksi luin Coppolalta tulevan uutta Draculaa, mutta nyt epÀilen.
Five Nights at Freddy's 2 tulee joulukuussa ja se on amerikansuomalaiselta ohjaajalta Emma Tammilta. Ykkösosasta en kauheasti pitÀnyt, mutta pakkohan mun on tuo kakkonenkin nÀhdÀ.
Kaikenlaista tekoÀlytraileria löytyy Return to Silent Hill elokuvasta, ettÀ oikein inhottaa tuo AI. Voisi olla nyt jo selvÀÀ onko se leffa tulossa vai onko vain tekoÀlyn luomaa illuusiota.
Vierailija kirjoitti:
Five Nights at Freddy's 2 tulee joulukuussa ja se on amerikansuomalaiselta ohjaajalta Emma Tammilta. Ykkösosasta en kauheasti pitÀnyt, mutta pakkohan mun on tuo kakkonenkin nÀhdÀ.
Kaikenlaista tekoÀlytraileria löytyy Return to Silent Hill elokuvasta, ettÀ oikein inhottaa tuo AI. Voisi olla nyt jo selvÀÀ onko se leffa tulossa vai onko vain tekoÀlyn luomaa illuusiota.
Christophe Gans ohjaa tuonkin ja on tulossa https://www.imdb.com/title/tt22868010/
AI -trailereita tai klikkaustrailereita nyt on ihan vaikka mistÀ, mukaanlukien tuo Dracula... Varmaan on tosin se -92 version traileri siitÀ ihan oikea :D
FNAF ykkönen oli aika mitÀÀnsanomaton minustakin, enkÀ siis oo pelin fani tai edes pelannut. Heille kolahtanee enemmÀn.
-winner-
ItsellÀni on nyt katselussa Jurassic World ja tÀmÀn jÀlkeen M3GAN. Ihan sen takia katson, kun ihan kohta puolin tulee teattereihin Jurassic World: Rebirth ja M3GAN 2. Vaikea uskoa nÀiden olevan kovin kauheita elokuvia, ettÀ taitaa olla perushöttöÀ. Jurassic World leffat voisivat kehittyÀ ja voisi alkaa olemaan kauhua enemmÀn. Oikeastaan nykykauhuelokuvat ovat aika heikkoja ja saman tasoista kuin Jurassic Worldit, kun puhutaan amerikkalaisista elokuvista.
Apartment 1303 (2007) tuli tÀllÀ kertaa löydettyÀ kirppikseltÀ. On japanilainen ja tÀstÀkin nÀyttÀisi olevan amerikkalaista versiota kanssa olemassa. TÀmÀ alkuperÀinen vaikuttaa olevan paljon karmivampi, kuin uudempi versio.
Muut löytöni vaikuttaa olevan trillereitÀ jotka ovat Kadonneen jÀljillÀ (2009), Paha poliisi - mÀÀrÀsatama New Orleans (2009) ja Public Enemy - Yhteiskunnan vihollinen (Gonggongui Jeog) (2002).
En tiedÀ yhtÀÀn kuinka karmivia trillereitÀ ovat vai ovatko trillereitÀ tippaakaan. Kahdeksan euroa kaikki ostokset yhteensÀ, ettÀ ei paha.
Dangerous Animals kÀyty katsomassa ja oli se todellakin kauhun sÀvÀyttÀmÀÀ trilleriÀ. Ei heikkohermoisille, sillÀ voimakkaita kohtauksia sisÀltÀÀ muutaman ainakin. Ei tuo elokuva mullistavakaan ollut, ettÀ itselleni se kÀvi kertakÀyttöviihteestÀ.
Muropaketti uutisoi, ettÀ ensi vuonna julkaistaan se uusi Silent Hill elokuva.
https://muropaketti.com/pelit/peliuutiset/return-to-silent-hillin-kauhuâŠ
Saa toivoa, ettÀ tulee Suomeenkin.
Ari Asterin uusin elokuva Eddington ei taida olla kauhua. Google nÀyttÀÀ sen olevan lÀnnenkomediaa. Elokuva nÀyttÀisi kertovan korona-ajan konflikteista. Varmaan hÀmmentÀvÀ kokemus tulee olemaan.
Ei ne ole kun tuollaista elokuvia on nÀhnyt tarpeeksi, nykyÀÀn lÀhinnÀ tympii.