Mikä on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3437)
Tykkkään Dario Argenton leffoista, etenkin niistä, joissa Goblin-yhtyeen musa on isossa roolissa. Eihän ne tosin ole hirveän pelottavia, mutta Phenomena on jäänyt hiukan kummittelemaan.
Pelottavin leffa on varmaan se, joka tuli nähtyä penskana. Siinä taisi olla joku sadetakkimurhaaja Venetsiassa.
Vierailija kirjoitti:
Pelottavin leffa on varmaan se, joka tuli nähtyä penskana. Siinä taisi olla joku sadetakkimurhaaja Venetsiassa.
Kauhunkierre/Don't look now (1973).
Donald Sutherland.
Pelottavimpia ikinä. Siinä on se sokea nainen ja se karmea kääpiö.
Nuo penskana nähdyt ovat pahoja. Itse muistan sellaisen leffan kuin white dog (valkoinen koira) missä koira oli koulutettu hyökkäämään mustien ihmisten kimppuun. En ole genrestä varma mutta oli 9-vuotiaana pelottava kyllä. Katsoin mummolassa vähän vahingossa yksin.
Vierailija kirjoitti:
Nuo penskana nähdyt ovat pahoja. Itse muistan sellaisen leffan kuin white dog (valkoinen koira) missä koira oli koulutettu hyökkäämään mustien ihmisten kimppuun. En ole genrestä varma mutta oli 9-vuotiaana pelottava kyllä. Katsoin mummolassa vähän vahingossa yksin.
Joo, meillä isommat sisarukset katsoi tätä ja minä luulin että joku "kiva koiraelokuva". Juu ei. En tiedä onko pelottava aikuisille, mutta jonkin sortin traumat oli itsellä vähän aikaa. Nyt aikuisena olen jonkin pätkän katsonut tubesta ja lukenut juonesta netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, meillä isommat sisarukset katsoi tätä ja minä luulin että joku "kiva koiraelokuva". Juu ei. En tiedä onko pelottava aikuisille, mutta jonkin sortin traumat oli itsellä vähän aikaa. Nyt aikuisena olen jonkin pätkän katsonut tubesta ja lukenut juonesta netistä.
Kiva että joku muukin tämän muistaa! Jotain traumoja on itsellekin jäänyt ja muistan edelleen miten hurjasti leffa päättyi. Täytyisikin katsoa nyt aikuisena uudestaan. Katsoin eilen illalla vielä leffasta jonku arvostelun ja siellä määritetty genreksi draama/jännitys/kauhu ja että on vähän unohdettu klassikko.
Megan is missing
Lights out
Open house
Shutter (alkuperäinen, oisko thaimaalainen)
When a stranger calls
Conjuring 1 ja 2
Sinister 1 ja 2
Emily Rosen riivaaja. Perustuu tositapahtumiin... Huh. Googlettamalla löytyy aineistoa tositapahtumista.
Vierailija kirjoitti:
It Follows. Suosittelen.
Tässä leffassa oli lisäksi mainio musiikki!
Pet Semetaryn Zelda kuumotti pentuna ja kuumottaa edelleen...
The Omen on pelottavin näkemäni. Katsoin sen joskus varhaisteininä lähes 20 vuotta sitten ja vieläkin ahdistaa. Sen jälkeen en ole edes katsonut yhtään kauhuelokuvaa. Jollei kauhuksi luettavia vamppyyri-elokuvia oteta lukuun. Mutta ne eivät pelota.
Perheväkivaltaa kokeneena hohto ahdistaa todella
Kol kirjoitti:
Perheväkivaltaa kokeneena hohto ahdistaa todella
Jep, juuri sen kaltaisella luottamuksen menetyksellähän siinä pelataan. Perheen tukijalka menettää järkensä ja kääntyy suojeltaviaan vastaan.
Titanic! On ihan pelottavan huono..
Vierailija kirjoitti:
It Follows. Suosittelen.
Tätä mä en kyllä tajua. Ainekset oli vaikka mihin mutta juoni oli niin _typerä_, miten kukaan pystyy hyväksymään noin surkeaa juonta?
Quiet place, Get out, Annabelle, Conjuringit, Don't breath ovat mielestäni pelottavia leffoja. Teininä vaikutuin suuresti leffoista Ring ja The Others. Paranormal activity 1 oli ihanan kamala, mutta jatko-osat ehkä kolmosta lukuunottamatta surullisen huonoja. Orpokotia rakastan! Jos tykkää siitä, niin todennäköisesti tykkää myös leffoista Hierro ja Uhka. Mist, It ja 1408 on hyviä uudempia King-filmatisointeja.
The Invitation oli kyllä... Jotain. Huhhuh. En tiennyt mitä odottaa mutta oli ahdistava. Leffaa ei silloin mainostettu kauhuna kun katsoin niin tuli vähän puun takaa. En osaa sanoa pelittaisiko enää nyt kun tiedän mitä on vastassa, mutta suosittelen katsomaan tylsänä sunnuntai-iltana kun telkusta ei tule mitään kiinnostavaa.
Babadook