Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😨

Kommentit (3742)

Vierailija
2481/3742 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa äskettäin The Substance -leffan. Mielestäni se on vuoden rankin kauhuelokuva. Niin monenlaista tuntemusta tunsin leffan aikana. Tosi epämukava olo tulee elokuvaa katsoessa ja kunnon trippielokuva. Täysin painajaismainen ja kunnon koettelemusta koko leffa. Se oli huikea elämys kammottavalla tavalla.

Vieläpä oon kauhun suurkuluttaja. Nautin ja ällötyin leffaa katsoessani. Siinä on erilaisia genrejä kauhusta. En suosittele leffaa heikkohermoisille, sillä tässä on meininkiä.

Vierailija
2482/3742 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin vähän aikaa sitten kirppikseltä The Rage (2007), Mega piranha (2010) ja Manborg (2011) leffat. Voi olla aika kauheaa katsottavaa, kun ovat b-luokan elokuvia. Näistä kauhua edustavin on The Rage. 

Jos täällä on näitä leffoja nähneitä niin ihan mielenkiinnolla kuulisin teidän mielipiteenne näistä leffoista. Käykö ihan kauhuelokuvista? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2483/3742 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin äsken australialaiseen kauhuelokuvaan Bloody Hell. Katsoin siitä trailerin ja luin kommenteista, että se on mahtava. Syy miksi mainitsen tämän on se, että tapahtumapaikka sijoittuu elokuvassa Suomeen ja päähahmo jää kannibaaliperheen vangiksi.

Mä niin haluan nähdä tämän! Mahtavaa, että elokuvia tehdään Suomestakin. Haluan uskoa, että suomalaisena tästä leffasta saa hyvät naurut.

Vierailija
2484/3742 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The Platform 2 tulee Netflixiin neljäs lokakuuta. Tämä on siis jatko-osa elokuvalle joka tunnetaan suomeksi nimeltä Taso.

Ykkönen oli mielestäni loistava kammottavuudellaan ja omaperäisyydellään, että kuinka kyseistä elokuvaa enää parantamaan?

Nämä aion katsoa peräkkäin tänä viikonloppuna. Kommenttia tulossa.

-winner-

Vierailija
2485/3742 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä katsoin eilen Lamb elokuvan Yle areenasta ja kesken nukahtamatta. Oli aika erikoinen elokuva. En mä vaan nähnyt siinä kauhun elementtejä. Vähän koskettava osasi olla ja siinä se. Mä sanoisin sitä perhedraamaksi yliluonnollisella twistillä.

Minä taas sanoisin, että se on loistava valinta katsottavaksi putkeen toisen ketjun suosikkiperhedraaman Speak No Evilin kanssa. Arkinen, viipyilevä kauhu, joka jää leffan 5 viimeisen minuutin jälkeen ajatuksiin, on aina tehokkaampaa kuin 100 KUUMOTTAVAA jump scarea (jos ne ovat sitten se "oikea" kauhun elementti nykykatsojalle?).

-winner-

Mun lähielokuvateattetiin on tulossa amerikkalainen versio Speak No Evil:stä.

Typerää miksi aina vain amerikkalaisia elokuvia päänsääntöisesti vain tulee elokuviin. Itse en ole törmännyt missään alkuperäisee

Uusintaversiota en ole vielä nähnyt. Epäilemättä samalla tavalla amerikkalaistettu versio kuin oli Martyrs, Inside, The Vanishing tai Oldboy. Miksi näiden leffojen jenkkiversiot ovat kerta toisensa jälkeen huonompia kuin alkuperäiset onnellisine loppuineen, kun merkittävin särmä näissä elokuvissa (ja se pointti, miksi ne ylipäänsä on huomattu) on nimenomaan se, ettei niissä ole onnellista loppua tai säälitä katsojia?

Vastaan kuten SNE:ssä: "Because you let us."

-winner-

Vierailija
2486/3742 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin katsomassa äskettäin The Substance -leffan. Mielestäni se on vuoden rankin kauhuelokuva. Niin monenlaista tuntemusta tunsin leffan aikana. Tosi epämukava olo tulee elokuvaa katsoessa ja kunnon trippielokuva. Täysin painajaismainen ja kunnon koettelemusta koko leffa. Se oli huikea elämys kammottavalla tavalla.

Vieläpä oon kauhun suurkuluttaja. Nautin ja ällötyin leffaa katsoessani. Siinä on erilaisia genrejä kauhusta. En suosittele leffaa heikkohermoisille, sillä tässä on meininkiä.

Täytyypä tsekata. Tämä oli siis se Demi Mooren paluuleffa?

-winner-

Vierailija
2487/3742 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä löysin vähän aikaa sitten kirppikseltä The Rage (2007), Mega piranha (2010) ja Manborg (2011) leffat. Voi olla aika kauheaa katsottavaa, kun ovat b-luokan elokuvia. Näistä kauhua edustavin on The Rage. 

Jos täällä on näitä leffoja nähneitä niin ihan mielenkiinnolla kuulisin teidän mielipiteenne näistä leffoista. Käykö ihan kauhuelokuvista? 

Ei ole mikään noista jäänyt mieleen eli en ole todennäköisesti katsonutkaan edes kirppariostoksen väärtiksi. The Rage taitaa olla kyllä hyllyssä ja katsomislistalla nyt sijalla 4950 :D

-winner-

Vierailija
2488/3742 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö joku tän vuoden R&A:ssa (hiff.fi)? Chainsaws were singing, I saw the tv glow, The substance ja I, the executioner olisi ehkä tullut tsekattua, jos itse sinne olisin eksynyt.

-winner-

Vierailija
2489/3742 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät

Vierailija
2490/3742 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muumi ja pyrstötähti.

Joku kirjoittanut puolestani.

Vierailija
2491/3742 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreät

Sun kannattaa ehkä katsoa Donald Trump-leffa The Apprentice sitten kun se Suomessa joskus näkyy. Myös Joker: Folie á Deux lienee ihan sun makuusi, onhan se aikamoinen takinkääntö ekasta Jokerista tykänneille ;D

-winner-

Vierailija
2492/3742 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponterosa(2001) ja Uuno Turhapuro muuttaa hautausmaalle.

Vierailija
2493/3742 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Woman in Black

Vierailija
2494/3742 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eräs on noin poliittisesti innostunut lisäämään spämmiä ketjuun, niin Speak no evilin alkuperäisestä versiosta löytyy muuten ihan täydellinen esimerkki siitä, miten kohtelias ja korrekti suomalainenkin on joutunut persujen ja kokoomuslaisten kivenheiton ja terrorin kohteeksi.

Ja ihan edelleen samalla logiikalla: "Because you let us."

Elämä imitoi taidetta.

-winner-

Vierailija
2495/3742 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellariväkeä.  Ja psyko kunnes se katsottiin uudestaan ja huomattiin että siinä olikin muutkin rikollisia kuten se puukotettu nainen jne. 

Vierailija
2496/3742 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellariväkeä.  Ja psyko kunnes se katsottiin uudestaan ja huomattiin että siinä olikin muutkin rikollisia kuten se puukotettu nainen jne. 

Psykossa oli aikoinaan muuten joillekin kauhun ja pyörtymisen aihe jo se, että nainen vetäisi vessan ensimmäistä kertaa elokuvan historiassa. Tabuja rikottiin niin monin tavoin jo ennen suihkukohtausta.

-winner-

Vierailija
2497/3742 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun joku heittelee näitä poliittisia kommentteja, niin tuli mieleen elokuva Soft & Quiet, jossa valkoista ylivaltaa kannattavat naiset kokoontuvat syömään hakaristipiirasta ja jakamaan kokemuksiaan. Sitten sattumusten kautta asiat riistäytyvät käsistä ja sanat muuttuvat teoiksi. Oli katsomisen arvoinen kauhutrilleri, löytyy HBO:sta. 

Vierailija
2498/3742 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alien: Romulus oli huikeaa kauhua pitkästä aikaa 👍

Aika paljon lainauksia on edellisistä Alieneista, mutta kauhuna toimii. 

Alien-leffat eivät ole olleet kauhua ekaa leffaa lukuunottamatta ja sekin on ekan tunnin ajan enemmän scifiä. Jännitystä toki, mutta uusimmassakin se selittämättömän ja oudon tunne on mennyt jopa siinä määrin, että ksenomorfit vaan kiltisti odottelevat, että päähenkilö ampuisi ne ja ne kuolevat sitten yhden pulssikiväärin sarjalla :/

Alien:Isolation -pelin pelaamisessa on enemmän kauhua ja kaikki parhaat ideat ja visuaalinen ympäristö leffaan oli otettu siitä. Tyytyväinen olen siitä, että kassatulot takaavat sarjan jatkumisen elokuvissa, mutta ideat ovat nimenomaan leffoissa aika lopussa. Sarjakuvien puolella on paremmat juonet, vaikka sielläkin paljolti roikutaan samoissa hahmoissa. Jopa nykyiset Marvelin sarjat ovat olleet kohtalaisia Dark Horsen sarjisten jälkeen.

-winner-

Vierailija
2499/3742 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kun joku heittelee näitä poliittisia kommentteja, niin tuli mieleen elokuva Soft & Quiet, jossa valkoista ylivaltaa kannattavat naiset kokoontuvat syömään hakaristipiirasta ja jakamaan kokemuksiaan. Sitten sattumusten kautta asiat riistäytyvät käsistä ja sanat muuttuvat teoiksi. Oli katsomisen arvoinen kauhutrilleri, löytyy HBO:sta. 

Samalle tyypille ainaisten wokettelujen ja Uunojen sijaan nämä kaksi vuoden 2020 leffaa: The Hunt ja Antebellum.

-winner-

Vierailija
2500/3742 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prince of Darkness on varmaan pahin, mitä olen nähnyt. Sääli, että sitä ei enää saa mistään. Voisi testata, vieläkö menee ihon alle.