Mikä on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3740)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tuleeko mieleen hyviä kauhuleffoja, joissa demoneja ja/taikka paholainen?
Kirottu ja Insidious-universumin leffat on läpi koluttu, niin myös Netflixin kauhuleffa tarjonta (Deliver us from evil jne. mitä siellä nyt oli). Manaajat myös.
Demonisia elokuvia joita itse tiedän joita nyt tulee mieleen on Nothing left to fear, Don't Knock Twice, Demonic (2015), Escape room (2017), Malignant, Bye bye man, The Pope's Exorcist, The Last Exorcism 1 ja 2, Clown (2016).
Kiitos! Näistä onkin osa vielä näkemättä.
Mitkä noista? Arvelen, että tuo Escape room on yksi niistä mitä et ole nähnyt, sillä se ei ole sitä leffasarjaa mitä löytyy netflixistä. Pieni muotoinen kauhuelokuva on ja edustaa kauhuna, kuin hengitetään niskaan.
Mä en osaa enää jännittää niin hyvin elokuvia, kuin ennen, mutta viihdyttävinä pidin noita elokuvia, vaikka en pelännyt niitä kaikkia.
Vierailija wrote:
Mtv katsomossa on Speak no evil, Twin -Paha kaksonen, Men ja... oli muitakin, mutta nämä jäi voimakkaimmin mieleeni.
Speak no evil mun pitäisi noista katsoa ainaskin. Muut mä oonkin nähnyt. Mielestäni noi näkemäni ovat ihan viihdyttäviä kauhuelokuvia. Men ainaskin oli hullu elokuva.
Toi Speak no evil on kamala. Jäi vaivaamaan pitkään, huh. Silkkaa pahuutta.
Pelottavin live kauhuleffa on kun Päivi Räsänen puhuu jumalasta ja ulosottolaitos tappaa ihmisiä noin viisi sataa vuodessa.
Jos Päivin jumala olisi olemassa niin Suomalaiset eivät tekisi itsemurhia ulosottolaitoksen takia?
Päivi Räsänen lääkärinä on äärettömän hyvä palkkainen kansanedustaja sitä ei v ttu a kaan kiinnosto kenenkään velat.
fin mass murder kirkko ja uo siis
ps teen itsemurhan ja liityn uon tappamiin
Nightmare alley oli aika hyvä
Vierailija wrote:
Ernest goes to camp
Väristyksiä
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kirottu ja Insidious-universumin leffat on läpi koluttu, niin myös Netflixin kauhuleffa tarjonta (Deliver us from evil jne. mitä siellä nyt oli). Manaajat myös.
Kun oot yhden nähnyt naamanvääntelydemonileffan, niin oot nähnyt ne kaikki. Hyviä niissä on tosi vähän ja niinpä tuo uusin Manaajakin on väsynyttä toistoa. Tim Curry Legendassa on paras kaikista, vaikkei se kauhuleffa olekaan.
-winner-
Mikä siinä on, että toisille ei voi sallia sitä, että ne tykkää eri tyyppisistä kauhuleffoista kuin itse? Jos ei ole mitään mitä ehdottaa niin tarviiko sitä tulla selittämään kuinka itselle ei nyt nämä iske. Ihan kummallista touhua tämmöinen kauhufanien keskuudessa.
En mä ole ketään kieltämästä katsomasta mitä haluavat. Demonin tai paholaisen vallassa olevien katselu ei vaan ole mulle mitenkään mielenkiintoista, kun joka vuosi tulee abouttis 1000 leffaa aiheesta ja reaalielämäkin on selkeästi ihmiskunnalla menossa päin Helvettiä ja itsetuhoa.
Demonien valtaan joutuminen ei ole minulle aiheena edes mielenkiintoinen, koska jokainen nettikommentoija on jo jonkin vihademonin vallassa heti kun kaksi sanaa nettiin kirjoittaa tai jonkun toisen kommentin lukee ;D Kiinnostavin aspekti minulle tuossa kenties olisi psykologinen tai eksistentiaalinen kauhu, ennemmin tutkielma siitä, miksi joku antaa pirulle pikkusormensa kuin, että mitä hernesoppaa se kurjasti maskeerattu demoni yhden tähden elokuvassa tällä kertaa oksentaa.
Siis ennemmin vaikka The VVitch, Devil's Advocate, Angel Heart tai Pumpkinhead kuin Manaaja kopio # 5000. Elokuvana muistelen kyllä Amityville II: The Possessionin olleen aikoinaan minulle aiheesta karmeampi elokuva katsoa kuin Friedkinin Manaaja, koska se vaikutti olevan enemmän realistinen ja sellainen kauhuskenario, joka voisi toteutuakin, demoneilla tai ilman.
-winner-
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Demonisia elokuvia joita itse tiedän joita nyt tulee mieleen on Nothing left to fear, Don't Knock Twice, Demonic (2015), Escape room (2017), Malignant, Bye bye man, The Pope's Exorcist, The Last Exorcism 1 ja 2, Clown (2016).
Mitkä noista? Arvelen, että tuo Escape room on yksi niistä mitä et ole nähnyt, sillä se ei ole sitä leffasarjaa mitä löytyy netflixistä. Pieni muotoinen kauhuelokuva on ja edustaa kauhuna, kuin hengitetään niskaan.
Mä en os
Katsomatta on Nothing left to Gear, Malignant, The Pope's exorcist ja The last exorcism 2. Tuon siihen toiseen Escape Room leffasarjaan kuulumattoman Escape Roomin olen katsonut, tuli ostettua jostain tarjouksesta DVD:nä. Pitäisi katsoa kyllä uudestaan, kun en muista enää yhtään mitä siinä tapahtui. Muistan, että myös tuo Clown yllätti positiivisesti, vaikka vaikutti, että ensimmäiset minuutit eivät luvanneet hyvää.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mtv katsomossa on Speak no evil, Twin -Paha kaksonen, Men ja... oli muitakin, mutta nämä jäi voimakkaimmin mieleeni.
Speak no evil mun pitäisi noista katsoa ainaskin. Muut mä oonkin nähnyt. Mielestäni noi näkemäni ovat ihan viihdyttäviä kauhuelokuvia. Men ainaskin oli hullu elokuva.
Toi Speak no evil on kamala. Jäi vaivaamaan pitkään, huh. Silkkaa pahuutta.
Blumhousen tuottama jenkki-remake on tulossa. Tietysti :/
https://www.imdb.com/news/ni64051785/
-winner-
Hohto paras ohjaus ja parhaiten näytelty. Halloweenissa osuva musiikki. Onhan se aina karmivaa, jos oma perheenjäsen alkaa jahdata murha mielessä.
Kaikki Carpenterit ovat hyviä. Prince of Darkness on kauhein, ihan painajaiskamaa.
Katson paljon kauhuelokuvia eikä monikaan tunnu enää erityisen pelottavalta. Mutta yksi yllättävä kauhuelokuva oli suomalainen Kyrsyä. Elokuva ei ollut erityisen pelottava ja loppu oli enemmän huvittava, mutta mielestäni tähän elokuvaan oli rakennettu erityisen hyvin kasvava piinaava tunnelma. Jännitys nousi loppua kohden, ei ollut mitään jumpscareja, vaan tunnelma oli aidosti hyytävä. Suosittelen katsomaan, vaikka kokonaisuudessaan ei mikään huippuleffa ollutkaan.
Keskiyön pikajuna. Tosipohjainen elokuva.
Mä aloitin Netflixistä katsoo The Fall of the House of Usher minisarjaa ja on Edgar Allan Poen teoksesta tehty.
Nimekkäitä näyttelijöitä on ja vaikuttaa yhtä hienostuneelta draamakauhulta kuin The Haunting of Hill House. Samoja näyttelijöitä tässäkin on ja vaikuttaa vahvasti samojen tekijöiden työltä tämä The Fall of the House of Usher. Kaksi jaksoa olen kerennyt katsoa vasta tätä sarjaa.