MikÀ on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3428)
Vierailija kirjoitti:
Adams family ja Beetlejuice, mua nyt vaan kauhistuttaa vÀhÀn vÀhemmÀstÀ kuin muita
Nuohan on komedioita. ĂlĂ€ sinĂ€ katso uutisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ringin jÀlkeen kakkosena I am the pretty thing that lives in the house. Ei varmaan joka makuun, koska on vÀhÀn hidas ja "kirjallinen", mutta itse pissasin melkein housuuni pelosta.
4
Katsoin tÀmÀn vÀhÀn aikaa sitten, kun sitÀ oli palstalla suositeltu. Petyin, koska idea oli hyvÀ. Toteutus ei sitten oikein uponnut muhun. TÀmÀ sama ongelma on kyllÀ useimmissa kauhuleffoissa: mielenkiintoinen premissi, toteutus tai loppuratkaisu kökkö.
Noteerasin itsekin siitÀ jotain heikkoja puolia, mutta pelkÀsin silti koko loppuillan ja tunnelma jÀi pÀÀlle. Eli mulle siinÀ oli jotain toimivaa.
Samaa mieltÀ useimmista kauhuleffoista (ja komedioista voisi sanoa samaa)
4
Ju on the grudge, eli jenkki-version alkuperÀinen.. rec.. toimii myös, VHS alkuperÀinen.. myös YouTubesta löytyybtÀnÀnpÀivÀnÀ aika hyviÀ lyhyt-filmejÀ.. Lights out.. on hyvÀ! Pelottavat kauhuleffat on vÀhissÀ! .. jos kattois leffaa niin, ettei oo lukenu takakannesta tai mitÀÀn, niin pienet kicksit voi saada:
The Forgotten-Julianne moore
The Happening
28 Days later
Rec
Frontier
Audition (vaikea löytÀÀ suomalaisella tekstityksellÀ)
Cannibal holocaust, ehkÀ vaikea löytÀÀ( luultiin snuff elokuvaksi)
Wolf creek (australialainen) perustuu tositapahtumiin
Tietty Blair wotch projeckt! Osa sanoo huonoksi, mun mielestÀ hyvÀ, koska just tÀÀ et itse telttailee= pelottavampaa kuin joku Hollywood-örkki!
Hohto=psykologinen kauhu
Piina-=psygologinen kauhu
.. sit on : it ja thing..
vanhoja hyviÀ, ei niinkÀÀn pelottavia, mutta kiinnostavia, kuten myös samassa sarjassa:
Stephen Kingin: Langoliers, ja Stand.
Toki sit jos mennÀÀn todellisuuteen, niin kai kaikki on nÀhnyt Shindlerin Listan? Ei kauhua, mutta ahdistavaa todellisuutta parhaimmillaan...
KÀsi joka kehtoa keinuttaa, hui sen naisen silmÀt hrrr
Lapsena 1970-luvulla nÀhty Hitchcockin Linnut oli kyllÀ pelottava.
Vierailija kirjoitti:
Orpokoti!!!
Ei ole niinkÀÀn pelottava, mutta kamala leffa muuten.
EipÀ tule mitÀÀn mieleen. Monia olen nÀhnyt, yksikÀÀn ei ole ollut mielestÀni oikeasti pelottava. Aika usein joutuu pettymÀÀn. EhkÀ mun pitÀis vaan olla vÀhÀn sÀikympi sitten. TykkÀÀn silti katsoa kauhuleffoja vaikka eivÀt pelotakaan. :)
Ehdottomasti Sinister. Olen nÀhnyt lukemattomia kauhuelokuvia, mutta Sinister vie voiton. Realistinen, ahdistava, hyvin nÀytelty, ei yliampuva mutta kuitenkin karmiva. Boogieman on eniten kauhua herÀttÀvÀ hahmo itsellÀni elokuvien historiassa, ja sen nÀyttÀminen leffassa oli toteutettu niin hienovaraisesti, ettÀ se kantoi alusta loppuun asti.
Myös Orpokoti on jÀÀnyt mieleeni laatukauhuna.
Vierailija kirjoitti:
KÀsi joka kehtoa keinuttaa, hui sen naisen silmÀt hrrr
SehÀn on trilleri?
Whitenoise ei ehkÀ sillain oo kauhu mutta mua ahisti se.
KÀsi joka kehtoa keinuttaa ihan sama mikskÀ luokitellaa mutta pelottava on, ettÀs tiiÀt nro 31/32
Kaikki kauhut on hyviÀ puoleen vÀliin saakka, kun jÀnnitys tiivistyy. Sitten alkaa mennÀ överiksi ja uskottavuus loppuu. SiinÀ vaiheessa viimeistÀÀ, kun se kummitus tulee nÀkyviin, niin mulla loppuu kiinnostus.
Hohto (1980)
City of The Living Dead (1980)
Event Horizon (1997) (joskin tÀmÀ on ehkÀ enemmÀn scifiÀ kuin kauhua, mutta todella ahdistava, Doom-peleistÀ taidettu ottaa jonkin verran vaikutteita)
The Witch (2015)
Vierailija kirjoitti:
Manaaja
TĂ€mĂ€ menee melkein komediasta đ€
"Your mother sucks cocks in hell, Karras, you faithless slime!"
AlkuperÀinen Ennustus pelotti kyllÀ varhaisteininÀ joskus 70-luvun lopulla.
Lapsena nÀhty Psyko (alkuperÀinen) oli kyllÀ hyytÀvÀ kokemus
En kestÀ kauhuleffoja. NÀÀn niistÀ painajaisia ja saan pelkoja. En katso siis. Mulle sopiva ikÀraja on muutenkin k12. Seksin puolesta k16.
HyvÀksyn tÀn hÀpeilemÀttÀ. Onko muita?
JÀnnÀreita k16 kyllÀ katon, mut en jos niissÀ on vÀkivaltaa. Hitchcockit on hyviÀ.
On meitÀ muitakin.
Annabel, Annabel2, jeff the killer, paranormal activity, sekÀ pÀÀttön ratsastaja.
Siis tarkoitat lemmikkien hautausmaa. Se oli mulle ensimmÀinen minkÀ luin kingiltÀ. I donŽt vanna been beried on a pet semetery...Huu uinu lemmikkini on aika parasta kauhua ja takaan ettÀ kirjana parempi kuin elokuva.
Se on jÀnnÀ miten nuket on niin pelottavia ettÀ niistÀ vÀÀnnetÀÀn paljon kauhuleffoja. VerellÀ mÀssÀily on kategoriassa gore tai splatter.
Vanha tietÀÀ jotain ja peloittavissa elokuvissa on muitakin genrejÀ kuin kauhu. Muutaman sellaisen nÀin ysÀrillÀ ettÀ toivon niiden olleen feikkiÀ. Huonosti kuvattuja mutta niissÀ vÀkivalta oli liian todellisen nÀköistÀ. NiistÀ muistaakseni puhuttiin snuf filmeinÀ.