Mikä on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3531)
Vierailija kirjoitti:
Adams family ja Beetlejuice, mua nyt vaan kauhistuttaa vähän vähemmästä kuin muita
Nuohan on komedioita. Älä sinä katso uutisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ringin jälkeen kakkosena I am the pretty thing that lives in the house. Ei varmaan joka makuun, koska on vähän hidas ja "kirjallinen", mutta itse pissasin melkein housuuni pelosta.
4
Katsoin tämän vähän aikaa sitten, kun sitä oli palstalla suositeltu. Petyin, koska idea oli hyvä. Toteutus ei sitten oikein uponnut muhun. Tämä sama ongelma on kyllä useimmissa kauhuleffoissa: mielenkiintoinen premissi, toteutus tai loppuratkaisu kökkö.
Noteerasin itsekin siitä jotain heikkoja puolia, mutta pelkäsin silti koko loppuillan ja tunnelma jäi päälle. Eli mulle siinä oli jotain toimivaa.
Samaa mieltä useimmista kauhuleffoista (ja komedioista voisi sanoa samaa)
4
Ju on the grudge, eli jenkki-version alkuperäinen.. rec.. toimii myös, VHS alkuperäinen.. myös YouTubesta löytyybtänänpäivänä aika hyviä lyhyt-filmejä.. Lights out.. on hyvä! Pelottavat kauhuleffat on vähissä! .. jos kattois leffaa niin, ettei oo lukenu takakannesta tai mitään, niin pienet kicksit voi saada:
The Forgotten-Julianne moore
The Happening
28 Days later
Rec
Frontier
Audition (vaikea löytää suomalaisella tekstityksellä)
Cannibal holocaust, ehkä vaikea löytää( luultiin snuff elokuvaksi)
Wolf creek (australialainen) perustuu tositapahtumiin
Tietty Blair wotch projeckt! Osa sanoo huonoksi, mun mielestä hyvä, koska just tää et itse telttailee= pelottavampaa kuin joku Hollywood-örkki!
Hohto=psykologinen kauhu
Piina-=psygologinen kauhu
.. sit on : it ja thing..
vanhoja hyviä, ei niinkään pelottavia, mutta kiinnostavia, kuten myös samassa sarjassa:
Stephen Kingin: Langoliers, ja Stand.
Toki sit jos mennään todellisuuteen, niin kai kaikki on nähnyt Shindlerin Listan? Ei kauhua, mutta ahdistavaa todellisuutta parhaimmillaan...
Käsi joka kehtoa keinuttaa, hui sen naisen silmät hrrr
Lapsena 1970-luvulla nähty Hitchcockin Linnut oli kyllä pelottava.
Vierailija kirjoitti:
Orpokoti!!!
Ei ole niinkään pelottava, mutta kamala leffa muuten.
Eipä tule mitään mieleen. Monia olen nähnyt, yksikään ei ole ollut mielestäni oikeasti pelottava. Aika usein joutuu pettymään. Ehkä mun pitäis vaan olla vähän säikympi sitten. Tykkään silti katsoa kauhuleffoja vaikka eivät pelotakaan. :)
Ehdottomasti Sinister. Olen nähnyt lukemattomia kauhuelokuvia, mutta Sinister vie voiton. Realistinen, ahdistava, hyvin näytelty, ei yliampuva mutta kuitenkin karmiva. Boogieman on eniten kauhua herättävä hahmo itselläni elokuvien historiassa, ja sen näyttäminen leffassa oli toteutettu niin hienovaraisesti, että se kantoi alusta loppuun asti.
Myös Orpokoti on jäänyt mieleeni laatukauhuna.
Vierailija kirjoitti:
Käsi joka kehtoa keinuttaa, hui sen naisen silmät hrrr
Sehän on trilleri?
Whitenoise ei ehkä sillain oo kauhu mutta mua ahisti se.
Käsi joka kehtoa keinuttaa ihan sama mikskä luokitellaa mutta pelottava on, ettäs tiiät nro 31/32
Kaikki kauhut on hyviä puoleen väliin saakka, kun jännitys tiivistyy. Sitten alkaa mennä överiksi ja uskottavuus loppuu. Siinä vaiheessa viimeistää, kun se kummitus tulee näkyviin, niin mulla loppuu kiinnostus.
Hohto (1980)
City of The Living Dead (1980)
Event Horizon (1997) (joskin tämä on ehkä enemmän scifiä kuin kauhua, mutta todella ahdistava, Doom-peleistä taidettu ottaa jonkin verran vaikutteita)
The Witch (2015)
Vierailija kirjoitti:
Manaaja
Tämä menee melkein komediasta 🤔
"Your mother sucks cocks in hell, Karras, you faithless slime!"
Alkuperäinen Ennustus pelotti kyllä varhaisteininä joskus 70-luvun lopulla.
Lapsena nähty Psyko (alkuperäinen) oli kyllä hyytävä kokemus
En kestä kauhuleffoja. Nään niistä painajaisia ja saan pelkoja. En katso siis. Mulle sopiva ikäraja on muutenkin k12. Seksin puolesta k16.
Hyväksyn tän häpeilemättä. Onko muita?
Jännäreita k16 kyllä katon, mut en jos niissä on väkivaltaa. Hitchcockit on hyviä.
On meitä muitakin.
Annabel, Annabel2, jeff the killer, paranormal activity, sekä päättön ratsastaja.
Siis tarkoitat lemmikkien hautausmaa. Se oli mulle ensimmäinen minkä luin kingiltä. I don´t vanna been beried on a pet semetery...Huu uinu lemmikkini on aika parasta kauhua ja takaan että kirjana parempi kuin elokuva.
Se on jännä miten nuket on niin pelottavia että niistä väännetään paljon kauhuleffoja. Verellä mässäily on kategoriassa gore tai splatter.
Vanha tietää jotain ja peloittavissa elokuvissa on muitakin genrejä kuin kauhu. Muutaman sellaisen näin ysärillä että toivon niiden olleen feikkiä. Huonosti kuvattuja mutta niissä väkivalta oli liian todellisen näköistä. Niistä muistaakseni puhuttiin snuf filmeinä.