Lihapullista pikakysymys. Kuullotatko sipulit vai laitatko sipulisilpun raakana lihapullataikinaan. Kaikki vinkit tervetulleita!
Kommentit (22)
sipulikeitto pussi likoomaan veteen ja se taikinan joukkoon ja hyvä tulee
Kuullotan, koska sipulista tulee pehmeämpää.
Vierailija kirjoitti:
sipulikeitto pussi likoomaan veteen ja se taikinan joukkoon ja hyvä tulee
Eikä tule :D
Rakkana ja aika pieneks silputtuna mut mä tykkäänkin sipulista ja se saa maistua
Kuullotan aina tai sitten jos olen laiska laitan vain sipulijauhoa.
Sipuli raakana, mikäli pullat menee heti käyttöön (hapantuvat säilytyksessä), kypsänä - mikäli pullia jää jemmaan.
T: kokki evp
En laita ollenkaan sipulia vaan naudan jauhelihaa, parmesaani juustoa jne.
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta laitat?
Entä kokki evp? Laitatko korppujauhoa?
Haluan nyt jotain muuta kuin sipulikeittopussi + kermaviili . :)
Pankojauholla saa ehkä paremman koostumuksen kun korpulla
Kuullotan kevyesti. Pehmentää sipulin makua niin, että sipulista vähemmän tykkäävällekin maistuu
Mä voin paljastaa mun parhaan lihapullareseptin: turvota 1 viipale silputtua paahtoleipää desissä kermaa, lisää puolisen desiä - 1 dl parmesanjuustoraastetta. Mausta seos grillikastikkeella tai HP-kastikkeella, mitä nyt tässä keksit mausteita ja maista että on tarpeeksi makua! Sitten sekaan 1 kananmuna ja lopuksi vaivataan joukkoon 400 g naudan jauhelihaa.
Pannulla paistaen tulee parempia mutta rasvaisempia, yleensä teen uunissa joku 175-200 astetta parikymmentä minuuttia.
Täytteeksi voi sujauttaa vaikka fetajuuston palan tai mozzarellaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä voin paljastaa mun parhaan lihapullareseptin: turvota 1 viipale silputtua paahtoleipää desissä kermaa, lisää puolisen desiä - 1 dl parmesanjuustoraastetta. Mausta seos grillikastikkeella tai HP-kastikkeella, mitä nyt tässä keksit mausteita ja maista että on tarpeeksi makua! Sitten sekaan 1 kananmuna ja lopuksi vaivataan joukkoon 400 g naudan jauhelihaa.
Pannulla paistaen tulee parempia mutta rasvaisempia, yleensä teen uunissa joku 175-200 astetta parikymmentä minuuttia.
Täytteeksi voi sujauttaa vaikka fetajuuston palan tai mozzarellaa.
Haha ja se kuivattu sipuli jäi tästä :D Eli maustamisen yhteydessä joku desi sitä. #10
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta laitat?
Entä kokki evp? Laitatko korppujauhoa?
Haluan nyt jotain muuta kuin sipulikeittopussi + kermaviili .
:)
En laita korppujauhoja, lihapullat ei mitään jauhoja kaipaa.
Laitan sipulijauhetta. Helppoa, enkä muutenkaan tykkää niistä sipulin palasista.
Kuullotus, ehdottomasti. Raaka sipuli jää narskumaan ja maistuu pistävältä.
Sipulikeitot ja -jauheet maistuvat teollisilta, niitä ei kunnon raaka-aineista tehtyyn ruokaan tule.
Mä kuullota ensin, jos teen tuoresipulista. Useimmiten laitan joukkoon vaan kermaviilin, kananmunan ja ranskalaisen sipulikeiton ainekset. Hyvää tulee siitäkin ☺️
Raakana, ja raastan sen raastimella. Tulee voimakkaampi maku.
Yleensä kuullotan, koska pullista tulee pehmeämmän ja pyöreämmän makuisia niin. Mutta tämä on makuasia.