Ostimme miehen kanssa asunnon ja hän on katkera
Minulle siitä, että hän maksoi 5% käsirahan. Puhuimme tästä, ja hän halusi maksaa tämän hänen perinnöstään. Itse ehdotin, että olisin maksanut hänelle oman osuuteni (3500e) muutaman kuukauden päästä ja kaikki olisi tyytyväisiä. Mies kieltäytyi ja minä sitten ostin huonekalujamme uuteen asuntoon.
Ostin 3x vaatekaappia yhteensä 1000e
Maton 300e x 2
Sängyn vähän sitä aikaisemmin 1500e
Ruokapöydän ja tuolin 700e
Sohvan 1000e.
Plus olen hankkinut astiat, tyynyt, peitot, sisustuskrääsän tässä parin vuoden aikana YKSIN. Mies on ostanut ainoastaan telkkarin 🤔
Milloinkaan en ole miehelle minun ostoksistani sanonut tai vaatinut rahaa häneltä, mutta jostain syystä mies kokee maksaneensa enemmän, kun maksoi asunnon käsirahan ja että emme ole tasoissa... mies muuten btw saa käsirahan kokonaan käteensä kun myymme asunnon pois ja minä en mitään paitsi jos tulee myyntivoittoa.
Mainitsee tämän ”rahallisen menetyksen” sivulauseissa ja riidoissa usein.
En tiedä mitä tehdä. Mies ei käsitä kuinka paljon minä olen laittanut asuntoomme rahaa myös.
Pitäisikö minun myydä hankkimani huonekalut, maksaa miehelle käteen 3500e ja näyttää kuinka paljon rahaa sitten näihin uusiin huonekaluihin menee rahaa?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Jos rahat noin tiukalla, ihmettelen, että olet törsännyt noinkin paljon mööpeleihin.
Kai sinulla on kuitit tai näkyy jossain tiliotteessa, mitä olet maksanut rojuista?
Kannattaa muutenkin säilyttää kaikki dokumentit ostoista jossain kansiossa, joko tietokoneella tai piirongin laatikossa.
Kuka on sanonut, että ollaan tiukilla? Ei ole mitään hätää, miehellä on vielä perintöä jäljellä ja itse maksoin näitä pikkuhiljaa. En ostanut yhdellä kertaa. AP
Taidatte olla aikamoisia tomppeleita molemmat. Onnea vaan!
rautaristi kirjoitti:
On sulla mies.Mukava varmaan elää pitkään tuollaisessa liitossa ja huomata vuosien päästä että ei jumalauta parhaat vuodet meni nihilistin kanssa
Nihilistin?
Sivistys...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Milloinkaan en ole miehelle minun ostoksistani sanonut..."
Sinulle on selvää, että olette tasoissa, mutta miehellesi asia ei näköjään ole valjennut. Joten mitäpä jos kerran sanoisit, niin asia ei jäisi mieheltäsi pimentoon.
En ymmärrä, miksi huonekalut pitäisi myydä ja ostaa uudelleen, että miehelle tämän infon saisi kerrottua?
Siis mies tietää kyllä paljonko näihin on mennyt rahaa. En ole vain tehnyt ISOA numeroa ostoksistani. Olen kyllä sanonut hänelle riidan aikana, että minäkin kuule olen osallisuuteni hoitanut asunnon menoista, mutta jotenkin se ei mene kaaliin.
En vain ole vaatinut häntä maksamaan puolia, koska ajattelin, että hoidan tämän käsiraha asian näin, ja mies sen näkisi sen myös niin. Outoa vain, ettei käsitä kuinka paljon minulla on mennyt tähän.AP
Ei tietenkään käsitä, jos et kerro täsmälleen. Eli lasket yhteen rahat ja näytät summan, eriteltynä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehet valittele ettei heille riitä mitkään vihjailut vaan pitää sanoa suoraan, eli esität kirjallisen laskun puolesta huonekalujen hinnoista ja annat velkakirjan, että tulet maksamaan sen käsirahan puolikkaan, ja suoritat sen heti kun vaan pystyt. Kysy myös kuitataanko huonekalujen hinnan puolikas käteisrahalla, vai riittääkö että summa vähennetään käsirahan puolikkaasta.
Mutta pidät myös huolen, että papereihin myös tulee kuittaus että olet suorittanut puolet käsirahasta, eikä mies siis saa enää sen jälkeen käsirahaa kokonaan itselleen myyntitilanteessa.
Ja sen jälkeen katsot haluatko jatkaa suhdetta miehen kanssa enää, koska ilman miehen itse haluamaa asennemuutosta tuo tulee vain pahentumaan.
Tiedätkö kun olen 100% varma, että olen hänelle noin sanonut silloin kun ostimme tämän asunnon. Että joko maksan hänelle sen summan tai sitten maksetaan kaikki puoliksi jne. Ja miehelle se oli OK, että hän maksaa käsirahan ja minä huonekalut ja myydessä kaikki menee 50/50.
Joo pitää pyytää miestä maksamaan puolet ja minä maksan hänelle sen tärkeän 3500e ensitöikseni.
Ja tämä keskustelu vain ja siksi, että tosissani mietin eroa, kun asenne on tuollainen
AP
Vierailija kirjoitti:
Outo mies. Sano, että maksat hänelle sen 3500 ja puolet tv:n hinnasta ja hän maksaa sinulle puolet noiden luettelemiesi huonekalujen yhteishinnasta?
Joo. :) Kiitti
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rahat noin tiukalla, ihmettelen, että olet törsännyt noinkin paljon mööpeleihin.
Kai sinulla on kuitit tai näkyy jossain tiliotteessa, mitä olet maksanut rojuista?
Kannattaa muutenkin säilyttää kaikki dokumentit ostoista jossain kansiossa, joko tietokoneella tai piirongin laatikossa.Kuka on sanonut, että ollaan tiukilla? Ei ole mitään hätää, miehellä on vielä perintöä jäljellä ja itse maksoin näitä pikkuhiljaa. En ostanut yhdellä kertaa. AP
Sulta jäi vastaamatta kysymykseen että muutitteko tosiaan kumpikin lapsuudenkodeistanne suoraan tuohon asuntoon, ilman että kummallakaan oli mitään huonekaluja tai "sisustuskrääsää"?
Mä hommaisin sen 3500 euroa ihan mistä vaan, vaikka pikavippinä. Maksaisin sen miehelle ja ilmoittaisin että "haluan osuuteni ulos asunnosta, ostatko sä vai meneekö myyntiin?" ja kun omat rahat on tilillä, muuttaisin kamoineni ulos. Mies voi siten jäädä halailemaan sitä telkkariaan sinne. Jos tuo nyt jo on noin vaikeaa, miten sitten kun sä olet (käytännössä palkattomalla) pehevapaalla hoitamassa teidän yhteistä lasta?
Heikko keskusteluyhteys teillä. Varmaan menee vuosia että saat sanottua haluavasi lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle on selvää, että olette tasoissa, mutta miehellesi asia ei näköjään ole valjennut. Joten mitäpä jos kerran sanoisit, niin asia ei jäisi mieheltäsi pimentoon.
En ymmärrä, miksi huonekalut pitäisi myydä ja ostaa uudelleen, että miehelle tämän infon saisi kerrottua?
Siis mies tietää kyllä paljonko näihin on mennyt rahaa. En ole vain tehnyt ISOA numeroa ostoksistani. Olen kyllä sanonut hänelle riidan aikana, että minäkin kuule olen osallisuuteni hoitanut asunnon menoista, mutta jotenkin se ei mene kaaliin.
En vain ole vaatinut häntä maksamaan puolia, koska ajattelin, että hoidan tämän käsiraha asian näin, ja mies sen näkisi sen myös niin. Outoa vain, ettei käsitä kuinka paljon minulla on mennyt tähän.AP
Ei tietenkään käsitä, jos et kerro täsmälleen. Eli lasket yhteen rahat ja näytät summan, eriteltynä.
Näin juuri! Ei miehelle mene jakeluun, miten hemmetin paljon noihin huonekaluihin on loppujen lopuksi mennyt, ellet kerro eksaktia summaa. Tuo "osallisuuteni hoitanut asunnon menoista..." on miehelle diiba-daabaa joka voi tarkoittaa vaikka sähkö- ja jätelaskua. Konkretiaa peliin kun miehille puhutaan!
Minun eksäni ei millään ymmärtänyt miksei minulle ole ok, että minä maksan vuokran meidän kämpässä ja hän lainaa pois samalla summalla omasta autostaan 😂
Vierailija kirjoitti:
Sinun ostamasi irtaimisto on sinun. Omistat sen. Mies olisi ehkä ostanut toisenlaisia tai muita tavaroita. Jos olette maksaneet asunnon 50/50 %, sinun tulee maksaa miehelle puolet käsirahasta. Jos olette aviossa, ei näihin kannata takertua, koska sinne suureen pohjattomaan yhteiseen säkkiin kaikki raha kuitenkin menee.
Jos asiasta on jatkuvaa jurnusta miehen puolelta, kannattaa asiaan takertua samalla pikkumaisuudella kuten hänkin tekee. Kun räkningit on tasattu, voikin ryhtyä sitä eroprosessia miettimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muutenkin säilyttää kaikki dokumentit ostoista jossain kansiossa, joko tietokoneella tai piirongin laatikossa.Kuka on sanonut, että ollaan tiukilla? Ei ole mitään hätää, miehellä on vielä perintöä jäljellä ja itse maksoin näitä pikkuhiljaa. En ostanut yhdellä kertaa. AP
Sulta jäi vastaamatta kysymykseen että muutitteko tosiaan kumpikin lapsuudenkodeistanne suoraan tuohon asuntoon, ilman että kummallakaan oli mitään huonekaluja tai "sisustuskrääsää"?
Ei ei, opiskelija-asuntolasta. Minulla oli jotain esim. pesukone, vanha keittiönpöytä, pienen pieni sohva ja jotain astioita. Ostimme, tai siis OSTIN, uusia ja vähän isompia huonekaluja sitten tähän kotiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri! Ei miehelle mene jakeluun, miten hemmetin paljon noihin huonekaluihin on loppujen lopuksi mennyt, ellet kerro eksaktia summaa. Tuo "osallisuuteni hoitanut asunnon menoista..." on miehelle diiba-daabaa joka voi tarkoittaa vaikka sähkö- ja jätelaskua. Konkretiaa peliin kun miehille puhutaan!
Näin.
Mun veli järkyttyi kun löysi vaimonsa piilottelemat luottokorttilaskut, nimenomaan "sisustuskrääsään" kulutettu tuhansia euroja, kaikki eivät niin ymmärrä esim. merkkitavaroiden päälle eivätkä kiinnitä huomiota sisustukseen, erityisesti kun kysymykset kuitataan "kirpparilta löysin"- kommenteilla. Vähän ohis joo.
Vierailija kirjoitti:
Mä hommaisin sen 3500 euroa ihan mistä vaan, vaikka pikavippinä. Maksaisin sen miehelle ja ilmoittaisin että "haluan osuuteni ulos asunnosta, ostatko sä vai meneekö myyntiin?" ja kun omat rahat on tilillä, muuttaisin kamoineni ulos. Mies voi siten jäädä halailemaan sitä telkkariaan sinne. Jos tuo nyt jo on noin vaikeaa, miten sitten kun sä olet (käytännössä palkattomalla) pehevapaalla hoitamassa teidän yhteistä lasta?
Miksi palkattomalla? Olen ollut kyllä tässä töissä pitkään ja vakituisesti viimeiset 2 vuotta. Ja ei hätää, lapsia en ole tekemässä kyllä.
AP
Onko 3500 euroa miehellesi iso raha? Joutuiko hän myymään jotain perinnöstään käsirahan takia?
3500 euroa on minusta todella vähän, mutta hän joutui kerralla maksamaan 7000e kun sinä olet ostellut huonekaluja pitkin vuotta.
Älä ihmeessä hanki enempää mitään "yhteistä" tollasen miehen kanssa.
Lapsia varsinkaan.
Et ole (vielä)nähnyt kun rahtusen tonsortin ajatuksen juoksusta...
"mies on katkera" ja silti ap on se joka ulisee parisuhteestaan koko Suomen kansalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi palkattomalla? Olen ollut kyllä tässä töissä pitkään ja vakituisesti viimeiset 2 vuotta. Ja ei hätää, lapsia en ole tekemässä kyllä.
AP
Se kotihoidontuki ei kasva vaikka tekisit töitä 24/7 20v ja aika harva haluu laittaa 9kk vauvan päiväkotiin.
On sulla mies.Mukava varmaan elää pitkään tuollaisessa liitossa ja huomata vuosien päästä että ei jumalauta parhaat vuodet meni nihilistin kanssa