Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuukautsikierron säännöllisyyden yhteys hedelmällisyyteen?

Vierailija
18.06.2018 |

Olen 40 plus nainen ja mietin tässä olenkohan edelleen hedelmällisessä iässä...Kuukautiset tulevat edelleen päivälleen samaan aikaan joka kuukausi, voiko tästä päätellä että voisin vielä tulla helposti raskaaksi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi päätellä mitään.

Minulla oli melkein kellontarkka kierto 28 päivää ja kesti molemmilla kerroilla tulla raskaaksi 1,5 vuotta ja ikää oli ekalla kerralla 25v ja tokalla 30v.

Vierailija
2/8 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin siitä nyt voi päätellä suoraan mitään. Itse olen 48-vuotias ja kuukautiset ovat edelleen täysin säännölliset. Tuskin tässä iässä kuitenkaan enää tulisin raskaaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 53v. ja vasta nyt on vuoden sisään ilmennyt epäsäännöllisyyttä. 

Olen lukenut tällaisen nyrkkisäännön, että käytännössä seitsemään vuoteen ei ole ollut hedelmällinen ennen kuukautisten loppumista ja tätäkin ennen hedemällisyys on ollut alentunut lievästi jo 9 vuotta. 

Eli kun kuukautisten loppumisikä on keskimäärin 51 vuotta, niin hedelmällisyys olisi keskimääräisesti täysi nolla n. 44-vuotiaana ja alkanut alenemaan n. 35-vuotiaana. 

Pieni alentuma ei tietenkään tarkoita vielä käytännössä mitään. Nelikymppisenä raskautuminen on vielä aivan tavalista. 

Vierailija
4/8 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä mitään voi päätellä - minulla on aina olleet epäsäännölliset kuukautiset ja pitkä kierto. Silti tulin todella helposti raskaaksi. Toki säännöllinen kierto voi helpottaa sitä raskaaksi tulemista, jos ovulaatio on helposti pääteltävissä kierron vaiheista.

Vierailija
5/8 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut tällaisen nyrkkisäännön, että käytännössä seitsemään vuoteen ei ole ollut hedelmällinen ennen kuukautisten loppumista ja tätäkin ennen hedemällisyys on ollut alentunut lievästi jo 9 vuotta.

Luonto on julma - seitsemän vuotta turhia kärsimyksiä... Miksi ne hiivatin menkat ei voi loppua heti, kun hedelmällisyys loppuu... DÄM!

Vierailija
6/8 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonto on julma - seitsemän vuotta turhia kärsimyksiä... Miksi ne hiivatin menkat ei voi loppua heti, kun hedelmällisyys loppuu... DÄM!

Ja tämä loppuvaihe on todella rasittava. Tulevat milloin tulevat, ei voi tietää... 

Koko ajan täytyy olla pieni suojaus päällä kotiolojen ulkopuolella. Myös se on minulla muuttunut, että aikaisemmin alkoivat hyvin niukkoina, joten ei sattunut vauhdikkaita vaaratilanteita. 

Nyt joskus lähtee kuin hanasta vääntämällä ja koko ajan saa elää siksi pienessä pelossa. Olen jo 52 ja tätä on ollut jo pari vuotta. 

Vierailija
7/8 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tulla mutta et välttämättä helposti. Yksilöllistä, jotku nelikymppisetki pamahtaa kerrasta paksuksi, toiset ei.

Vierailija
8/8 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä nyt hyvä ihminen noin vanhana ala lapsia tekemään!! T. 27 v 3 lapsen äiti