Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudutko tekemään mitään töissäsi joka on arvojesi vastaista?

Vierailija
17.06.2018 |

Tuli mieleen otsikossa oleva kysymys tänään töissä. Olen töissä asiakaspalvelijana hotellissa ja tänään eräs asiakas kertoi menevänsä ongelle ”huvikseen” (ei siis hankkimaan syötävää) ja laittavansa kalat aina takaisin järveen. Olen täysin kaikenlaista eläinten kiduttamista vastaan enkä todellakaan hyväksy elävien olentojen vahingoittamista esim. lävistämällä yhdenkään huulia ja jättämällä kitumaan, oli se sitten särki, jänis tai riikinkukko. Mutta tietenkään, koska en voi töissä käyttäytyä miten haluan, jouduin vain toivottamaan roivalle mukavaa sunnuntaipäivää järvellä. Ärsyttää niin vietävästi ”levittää hyväksyntää eläinkidutukselle” mutta kun töissä ei todellakaan voi asiakasta moralisoidakaan.

Vähän erityyppinen omia arvoja vastaan oleva ärsyttävä juttu töissä on huono kierrätys. Menee niin paljon pahvia ym. tavan roskikseen! Sille tosin on helpommin jotain tehtävissä, kunhan ylempi taho vain kuuntelisi ja toisi pöntöt.

Miten muilla? Vastaavia juttuja?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella jos olisit bussikuski. Kyydissä voisi olla samaan aikaan teurastaja, murhaaja ja kalastaja. Se se vasta olisi hirmuista työtä.

Vierailija
2/22 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmassa työssäni inhosin sitä, kuinka työntekijöitä tuotiin Intiasta kolmeksi kuukaudeksi kerrallaan (jotain laillista porsaanreikää käyttäen). Heille maksetaan huonosti, asuvat ahtaissa kimppakämpissä kaukana perheistään. Epäeettistä ja surullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä itse tuossa mitään joudu tekemään.

Vierailija
4/22 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo: töitä.

Vierailija
5/22 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun ottamaan suihin pomoltani joka päivä. 

Vierailija
6/22 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella jos olisit bussikuski. Kyydissä voisi olla samaan aikaan teurastaja, murhaaja ja kalastaja. Se se vasta olisi hirmuista työtä.

Ja vielä parikymmentä lihansyöjää.

Vierailija
7/22 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun kaksi kertaa viikossa ottamaan pomolta suihin.

Tämä sotii arvojani vastaan.

M45

Vierailija
8/22 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun palvelemaan naisia välillä.

Vierailija
9/22 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään ongella mökillä. Affenoita heittelin sankoon ja osan takaisin kasvamaan, särjet olan yli nurtsille, josta lokit ne yön aikana syö.

Oli oikein hauska onkireissu.

Vierailija
10/22 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä parikymmentä lihansyöjää.

Pointti oli siis etten hyväksy eläinten kidutusta ja sen jälkeen kitumaan jättämistä. Mielestäni, vaikken kalaa syökään, tällä on iso ero nopeaan kuolemaan ja kalan käyttöön esim. ruokana, joten en suoraan vertaisi lihansyöjiin vaan eläinten tarkoituksenmukaiseen kidutukseen.

AP

Vierailija
11/22 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko on sinällänsä arvojeni vastaista, joten en tee töitä ollenkaan.

Vierailija
12/22 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin neuvomaan näitä eräitä Kelan asioissa. Että mitkä kaikki tuet heille kuuluu jne. Ei vähempää olisi kiinnostanut, koska jotkut selvästikin olivat kiinnostuneempia ilmaisesta rahasta kuin töistä. Oli arvojani vastaan täysin ja vaihdoin duunia. Edelleen ärsyttää suunnattomasti tämä sinisilmäinen ja kädetön meininki.

Vierailija
13/22 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan töissä bingossa. Oli kurjaa myydä pelejä yksinäisille, peliriippuvaisille ihmisille. Siellä oli maaninen, ahdistava, toivoton tunnelma. Teki mieli sanoa että mitä jos ei tänään pelattaisi, menkää vaikka tuohon torille kahville ja jutelkaa toisillenne.

Vierailija
14/22 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun hoitamaan ihmisiä jotka on tehneet ties mitä ja kenelle.

Vierailija
15/22 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätys luulisi olevan järjestettävissä, oletko keskustellut asiasta työpaikallasi? Eikö pahvin kerääminen erikseen tule jopa halvemmaksi yritykselle, kuin pelkkä sekajäte?

Vierailija
16/22 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jouduin neuvomaan näitä eräitä Kelan asioissa. Että mitkä kaikki tuet heille kuuluu jne. Ei vähempää olisi kiinnostanut, koska jotkut selvästikin olivat kiinnostuneempia ilmaisesta rahasta kuin töistä.

Eikö ne halunneet alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen?

Vierailija
17/22 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jouduin neuvomaan näitä eräitä Kelan asioissa. Että mitkä kaikki tuet heille kuuluu jne. Ei vähempää olisi kiinnostanut, koska jotkut selvästikin olivat kiinnostuneempia ilmaisesta rahasta kuin töistä.

Ei, vaan he olivat tulleet pitkien matkojen takaa, sillä Suomessahan on kuulemma niin loistavat tuet.

Osa oli niin ylimielisiä, etteivät halunneet naisen neuvovan, koska nainen. Suututtaa vieläkin.

Aha. Kyseessä olikin jonkun rasistipersun provo eikä irl-tapaus.

Vierailija
18/22 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, myyn rahasta kallisarvoista vapaa-aikaani työnantajalle. Kai sekin jonkinasteista huo raa mista on.

Vierailija
19/22 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan he olivat tulleet pitkien matkojen takaa, sillä Suomessahan on kuulemma niin loistavat tuet.

Osa oli niin ylimielisiä, etteivät halunneet naisen neuvovan, koska nainen. Suututtaa vieläkin.

Aha. Kyseessä olikin jonkun rasistipersun provo eikä irl-tapaus.

Sorry, mutta tämä on ihan totta. Työskentelin Kelassa vielä pari kk sitten. Mietin siinä silloin, että aiemmin en ymmärtänyt, kun puhuttiin työpaikan arvoista tai arvojen vastaisesta työstä. Nyt sekin avautui.

Vierailija
20/22 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muunlaisia töitä ole tehnytkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä