Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vastasyntynytta nostaa kainaloiden alta vyotaisilta kuten isompaa vauvaa? Mina holmo olen nostanut vauvaani nain ja nyt olen pari kertaa kuullut naksahduksen toisesta kadesta

Vierailija
27.04.2006 |

Kerroin miehelleni joka sanoi että hän ei koskaan nosta sillä tavoin sillä on huomannut että vauva ei pidä siitä ja hänen mielestään minun nostamistyylini on hänestä näyttänyt pahalta. Ei vaan ole mies uskaltanut sanoa sitä minulle.

Itkin koko eilisen illan kun mietin että jos olen satuttanut vauvaani! Olenko jo voinut aiheuttaa ihan jonkun vammankin kun kuulin sen naksahduksen peräti kahdesti? Kysynkö lääkäriltä?

Tämän jälkeen en kyllä voi enää uskoa mihinkään äidinvaistoihin! Taitaa olla ihan luonnekysymys kuka tajuaa ja aistii mitäkin. Mieheni ymmärsi lopulta vauvaani paremmin. Hän vielä sanoi että vauva alkoi heti itkeä jos häntä yritti nostaa sillä tavoin joten mieheni lopetti heti. Minä pässi sen sijaan en tietenkään tajunnut mitään. :,-(

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kainaloissa.

Napsahdus on kuulunut kahdesti toisesta kädestä kun olen nostanut tällä tavoin. Enää en nosta. :-((((

Vierailija
2/7 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuota naksumista oli esim pukiessa ja ihan normaalia.. neuvolasta sanoivat..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ihan vaan nostamalla vauvaa häntä satuta. Puhu neuvolassa asiasta. Luota itseesi, kyllä kaikki sujuu!

Vierailija
4/7 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri esim pukiessa ja nostaessa. olisipa itselläkin vielä moinen äidinvaisto ja suojeluvaisto kuin sinulla. nyt on niin paljon huolettomampi kun nuo leikki ikäiset könyävät ja kolhivat itseään päivittäin riehuessaan

Vierailija
5/7 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme lasta mulla. ja sormilla siis tukenu päätä. Miten sitten pitäis nostaa...?

Vierailija
6/7 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vauvan nostamisessa ja kanniskelussa oikeastaan muuta tarvitse muistaa, kuin että päätä (eli oikeammin niskaa) pitää tukea. Pää on niin painava suhteessa niskalihaksiin, että ilman tukea pää retkahtaa taakse. Ja siihen tosiaan riittää vaikka kaksi sormea pään takana.

Vierailija
7/7 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää on tietysti tuo niskan tukeminen sormilla.

Eli peukalot ikäänkuin vauvan kainaloiden alta ja muilla sormilla tuet takaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi