Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähete päivystykseen, bensa lopussa, tilillä nolla euroa

Vierailija
17.06.2018 |

Työttömän naisen todellisuutta 2018 Suomessa.

Kommentit (215)

Vierailija
181/215 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on lähete päivystykseen? Kun sinnehän mennään ilman ajanvarausta ja kun aikanaan - yleensä tuntien kuluttua - näkee lääkärin hän kirjoittelee lähetteitä jatkotutkimuksiin jos on aihetta.

Mitä? Tottakai esim. terveyskeskuslääkäri tai yksityisillä asemilla oleva lääkäri voi kirjoittaa lähetteen sairaalan päivystykseen. Tarkoittaa yleensä sitä, (eri kiireellisyysluokitukset) että vaivaa ei pystytä tutkimaan tarpeeksi tai hoitamaan ko. asemilla. Ei ne niitä huvikseen kirjoittele. Ja eivät kaikki tule sairaalaan ambulanssilla, tai ilta-aikaan päivystykseeen.

Vierailija
182/215 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuksesta saattaa tulla lähete päivystykseen.

Siinä tilanteessa kannattaa siellä terveyskeskuksessa ottaa asia esille. Tosin päivystys lähete kyllä edellyttää usein tuossakin tilanteessa suoraa siirtoa päivystykseen jolloin kyse on laitossiirrosta jolloin terveyskeskus vastaa kuluista joka tapauksessa.

Suurin osa potilaista kyllä menee itsenäisesti ilman ambulanssikyytiä päivystykseen. Itsekin olen saanut tk:sta lähetteen päivystykseen joitain kertoja (viimeksi hb luvattoman oli matala sis. verenvuodon takia). Ei tullut mieleenkään pyytää ambulanssikyytiä, eikä sitä tk:ssa ehdotettukaan.

Vaivasta riippuen olen mennyt lähetteellä päivystykseen joko julkisilla (polvi paskana, tk:sta kyynärsauvat avuksi), taksilla (umpilisäke), autokyydillä (sisäinen verenvuoto) ja jopa itse ajaen (keuhkokuume). Kerran piti mennä ambulanssilla (hemipleginen migreeni, epäiltiin aivoverenvuotoa ensin).

Hauskanen ylläpidon yksi nikki kertomassa sairashistoriaansa, joka ei mitenkään liity tyypin ongelmaan. Nuoreksi ihmiseksi sulla on aika sarja sairauksia. Ihan hirveen uskottavaa, et osaa hoitaa terveyttäsi jos joku paikka koko ajan paskana, eli kannata pahemmin päteä, olet kuluerä yhteiskunnalle maksimaalisesti, mahtaa sairaspäivärahasi maksaa myös onnettomalle työnantajallesi maltaita. 

Keksihän uutta höttöä! Olet huvittava. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/215 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mistä saat rahaa bussiin nyt, mutta jos sinulla on välttämättömiä lääkkeita niin niihin lienee reseptit. Reseptilääkkeiden vuosiomavastuu on 2018 vuonna 603.15 euroa. Sinulla se on tullut täyteen huhtikuun alussa ja sen jälkeen maksat reseptilääkkeistäsi 2.50 euron omavastuun per lääke kolmen kuukauden välein. Aina jaksaa ihmetyttää nämä, joilla menee vuodessa tonneja lääkkeisiin.......

Minua aina ihmetyttää nämä ihmiset, jotka ei tiedä, ettei Kela korvaa kaikkia lääkärin määräämiä lääkkeitä!

Täällä on jo moneen otteen kysytty, mutta kysytään uudelleen.

Mikä on sellainen lääke, jota ei kela maksa mikä on lääkärin määräämä ja mikä ei ole tyyliin laihdutuslääke? 

Esim kilpparilääke Nature Throid, 100kpl 60€. Itselläni menee annostuksella 1 tabl kahdesti päivässä, eli riittää vajaaksi 1,5kuukaudeksi.

vaihda tyroksiinin, ei maksa paljon mitään.

Kuule kun se Thyroxin ei auta. Eikä myöskään Liothyronin+Thyroxin. Liothyronin ja Thyroxin synteettisiä ja jostain syystä ne ei auta.

Nature Throid eläinperäinen ja se näyttää toimivan.

T.Nature Throidia käyttävä

Vierailija
184/215 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei sinun henkilöllisyys paljastu jos annat tilinnumeron. Sinulle paljastuu ainoastaan auttajan nimi. Kunhan tilinnumerosi on oikein niin raha tulee perille. Maksaja voi laittaa nimesi kohdalle vaikka Lumiukon.

Miksi alapeukut? Ap siis sanoi ketjun alussa ettei anna tilinnumeroaan ettei henkilöllisyys paljastu. Kokeilkaapa vaikka itse laittaa saajan nimeksi jonku muun kuin hänen oikea nimensä. Kyllä menee perille.

Vierailija
185/215 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä mene päivystykseen, vaan osta rautatabletteja, kun apteekki aukeaa. Ite en kyllä jaksaisi vaivautua matalan hemoglobiinin takia sairaalaan...

Jos hb on 70, tai alle silloin ei rautatabletit välttämättä auta ja se voi vain laskea edelleen. Voi olla vaikka verenvuoto, vatsahaava tai jokin raudan imeytymiseen vaikuttava seikka.

Kovin vakavalta tilanne ei kyllä kuulosta jos jaksaa ja pystyy vielä palstaillutkin. Kovin nopeasti hb tuskin on laskenut. Se on toki totta että tabletilla noinkin alhaista hemoglobiinin ei lähdetä nostamaan vaan mieluiten tiputtamaan punasoluja. Sen voi yleensä seuraavana arkena tehdä myös omassa tk:saa. Vatsahaavan hoidon myös pystyy hyvin aloittamaan jo terveyskeskuksessa.

186/215 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tilanteessa kannattaa siellä terveyskeskuksessa ottaa asia esille. Tosin päivystys lähete kyllä edellyttää usein tuossakin tilanteessa suoraa siirtoa päivystykseen jolloin kyse on laitossiirrosta jolloin terveyskeskus vastaa kuluista joka tapauksessa.

Suurin osa potilaista kyllä menee itsenäisesti ilman ambulanssikyytiä päivystykseen. Itsekin olen saanut tk:sta lähetteen päivystykseen joitain kertoja (viimeksi hb luvattoman oli matala sis. verenvuodon takia). Ei tullut mieleenkään pyytää ambulanssikyytiä, eikä sitä tk:ssa ehdotettukaan.

Vaivasta riippuen olen mennyt lähetteellä päivystykseen joko julkisilla (polvi paskana, tk:sta kyynärsauvat avuksi), taksilla (umpilisäke), autokyydillä (sisäinen verenvuoto) ja jopa itse ajaen (keuhkokuume). Kerran piti mennä ambulanssilla (hemipleginen migreeni, epäiltiin aivoverenvuotoa ensin).

Hauskanen ylläpidon yksi nikki kertomassa sairashistoriaansa, joka ei mitenkään liity tyypin ongelmaan. Nuoreksi ihmiseksi sulla on aika sarja sairauksia. Ihan hirveen uskottavaa, et osaa hoitaa terveyttäsi jos joku paikka koko ajan paskana, eli kannata pahemmin päteä, olet kuluerä yhteiskunnalle maksimaalisesti, mahtaa sairaspäivärahasi maksaa myös onnettomalle työnantajallesi maltaita. 

Mitä helvettiä?!!😲😂😂 Ylläpidon nikki?!😂😂 Ota nyt hyvä ihminen se foliohattu pois päästä ja rentoudu. Yhtä paljon tykkään ylläpidosta kuin suurin osa tällä palstalla.

Ja mitä mun sairauksiini tulee, joista yksikään ei haittaa työelämässä oloa, niille ei ole määritelty ikärajoja. On toimivat lääkkeet ym. Umppari voi poksahtaa niin lapsella kuin aikuisellakin ja on muutenkin parin viikon toipumisen jälkeen historiaa jne. Töitä teen enemmän kuin keskiverto suomalainen. Tyypillinen työaika matkaduunissa 12-16h/päivä duunimatkakohteissa, joten pikkasen väärää puuta nyt haukut.

Kiva kun pidät mua nuorena, mun teinit kun väittää mua vanhaksi.

Mukavaa myös, että olen huvittava edes joskus, useimmiten kun saatan paljastaa itsestäni sen vähemmän huvittavan puolen. 😗

Vierailija
187/215 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä mene päivystykseen, vaan osta rautatabletteja, kun apteekki aukeaa. Ite en kyllä jaksaisi vaivautua matalan hemoglobiinin takia sairaalaan...

Jos hb on 70, tai alle silloin ei rautatabletit välttämättä auta ja se voi vain laskea edelleen. Voi olla vaikka verenvuoto, vatsahaava tai jokin raudan imeytymiseen vaikuttava seikka.

Kovin vakavalta tilanne ei kyllä kuulosta jos jaksaa ja pystyy vielä palstaillutkin. Kovin nopeasti hb tuskin on laskenut. Se on toki totta että tabletilla noinkin alhaista hemoglobiinin ei lähdetä nostamaan vaan mieluiten tiputtamaan punasoluja. Sen voi yleensä seuraavana arkena tehdä myös omassa tk:saa. Vatsahaavan hoidon myös pystyy hyvin aloittamaan jo terveyskeskuksessa.

Eiköhän se lähetteen tehnyt lääkäri tiedä paremmin kuin av palsta, mitä pystyy paikallisessa tkssa hoitamaan :D

Vierailija
188/215 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mistä saat rahaa bussiin nyt, mutta jos sinulla on välttämättömiä lääkkeita niin niihin lienee reseptit. Reseptilääkkeiden vuosiomavastuu on 2018 vuonna 603.15 euroa. Sinulla se on tullut täyteen huhtikuun alussa ja sen jälkeen maksat reseptilääkkeistäsi 2.50 euron omavastuun per lääke kolmen kuukauden välein. Aina jaksaa ihmetyttää nämä, joilla menee vuodessa tonneja lääkkeisiin.......

Minua aina ihmetyttää nämä ihmiset, jotka ei tiedä, ettei Kela korvaa kaikkia lääkärin määräämiä lääkkeitä!

Mikä on sellainen lääke, jota ei kela maksa mikä on lääkärin määräämä ja mikä ei ole tyyliin laihdutuslääke? 

Otapa selvää. Esim. yskänlääkeet, tietyt kipulääkkeet, silmätulehduksiin käytettävät antibiootit, pääsääntöisesti reseptivapaat lääkkeet jne. Lääkkeiden korvattavuudet ovat voineet myös pienentyä. Esimerkkinä tästä diabeteslääkkeet.

Kaikille on vaihtoehto. Ja lääkekatto

Ei välttämättä ole. Ja lääkekatto eri auta, jos lääkkeet eivät ole kelakorvattavia.

Vierailija
189/215 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sulla ei oo omavastuu lääkkeissä täynnä jos 200e menee kuussa eli 1200e tänä vuonna?

Ehkä ne ovat lääkkeitä, mitä Kela ei korvaa? Esim. mulla menee vuodessa tuhansia euroja lääkkeisiin, joita Kela ei korvaa 😓 Kyllä, tiukoilla ollaan.

Sano lääkärille ettei ole varaa. Valitaan kelakorvattava hoito

Niin oikeasti aika harvassa on ne sairaudet joiden hoitoon olisi vain sellaisia lääkkeitä joita ei korvata.. Mutta kummasti ne vain osuvat aina juuri niille ihmisille joilla ei ole minkäänlaista kykyä muutenkaan setviä elämäänsä parempaan kuosiin. Kaikki on aina muiden vika ja muiden vastuulla on auttaa avutonta urpoa. 

Et ymmärrä asioista yhtään mitään. Kyllä, useimpiin sairauksiin löytyy kelakorvattavia lääkkeitä. Se on eri asia, sopivatko nämä kelakorvattavat lääkkeet kaikille. On lääkeallergioita, pahoja sivuvaikutuksia jne. Joskus ei ole muuta vaihtoehtoa kuin käyttää lääkettä, jota Kela ei valitettavasti korvaa tai lääkettä, jonka korvaavuutta on esim. pienennetty huomattavasti. Seuraavaksi varmaan sanot, että älä sitten käytä moisia lääkkeitä. Sivistäisit itseäsi. Mutta sullahan menee kaikki aika siihen, että kutsut muita urpoiksi. 

Vierailija
190/215 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se lähetteen tehnyt lääkäri tiedä paremmin kuin av palsta, mitä pystyy paikallisessa tkssa hoitamaan :D

Nopeasti ap kaltaisen valittajan minäkin laittaisin vastaa otolani eteenpäin vaikka tilanne ei kovin vakavalta edes vaikuttaisi. Ei siinä tilanteessa ehtisi rautalangasta lähteä vääntämään vaihtoehtoja siitä miten sinne päivystykseen on mahdollista päästä jos omalla kyydillä ei ole mahdollista mennä. Valittakoot kotona ja av:lla.

Vierailija
191/215 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kaikki lääkkeethän ei ole kelakorvattavia, jolloin lääkekatto ei koske näitä. Kulut voi hyvin olla yli tuon kattosumman.

Silloin sitä lääkettä ei syödä. Valitaan kelakorvattava

Ai niinkö yksinkertaista se on? Entä jos mikään muu lääke ei käy?

Ei kai siinä sitten auta muuta kuin jättää menemättä sinne päivystykseen. Eipähän ainakaan tule lisää lääkkeitä jotka eivät kela korvauksen piiriin kuulu.

Tuo viesti ei liittynyt mitenkään päivystykseen menemiseen vaan lääkkeiden kelakorvattavuuksiin, joten voit lopettaa irvailuisi.

Vierailija
192/215 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otapa selvää. Esim. yskänlääkeet, tietyt kipulääkkeet, silmätulehduksiin käytettävät antibiootit, pääsääntöisesti reseptivapaat lääkkeet jne. Lääkkeiden korvattavuudet ovat voineet myös pienentyä. Esimerkkinä tästä diabeteslääkkeet.

Joo, mutta kellä hitolla menee joka kuukausi 200 e käsikauppalääkkeisiin tai juuri noihin muutamiin antibiootteihin joita ei korvata kun samaan aikaan on lukemattomia muita jotka korvataan? Diabeteslääkkeistä esim jardiance on kallis, kolmen kuukauden lääkkeet maksavat reilun satasen muistaakseni. Mutta lähes kaikki muut on edelleen isolla korvauksella. 

No sillä hitolla, jolle eivät muut lääkkeet jostain syystä käy. Miten sinua auttaa, jos lääke korvataan, mutta se ei käy sinulle esim. allergian vuoksi?

Vierailija
193/215 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet kamala ihminen. Kyllä nuorellakin ihmisellä voi olla paljon sairauksia.

Vierailija
194/215 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömän naisen todellisuutta 2018 Suomessa.

Olethan nainen niin nopsaan keksit tavan saada rahaa?

Vierailija
195/215 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä?!!😲😂😂 Ylläpidon nikki?!😂😂 Ota nyt hyvä ihminen se foliohattu pois päästä ja rentoudu. Yhtä paljon tykkään ylläpidosta kuin suurin osa tällä palstalla.

Ja mitä mun sairauksiini tulee, joista yksikään ei haittaa työelämässä oloa, niille ei ole määritelty ikärajoja. On toimivat lääkkeet ym. Umppari voi poksahtaa niin lapsella kuin aikuisellakin ja on muutenkin parin viikon toipumisen jälkeen historiaa jne. Töitä teen enemmän kuin keskiverto suomalainen. Tyypillinen työaika matkaduunissa 12-16h/päivä duunimatkakohteissa, joten pikkasen väärää puuta nyt haukut.

Mukavaa myös, että olen huvittava edes joskus, useimmiten kun saatan paljastaa itsestäni sen vähemmän huvittavan puolen. 😗

Terveisiä kamuillesi kristallikisulle & Sinkkumiehelle!

Vierailija
196/215 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saa lähetteen, niin samalla saa ambulanssikyydin. Muussa tapauksessa lähete ei ole kiireellinen eikä välttämättä edes tarpeellinen.

No joo, tosi oikea vastaus taas kerran! Mulla murtui ranne, omassa tk:ssa ei osattu kipsata, lähetteellä keskussairaalan päivystykseen yli 100km:n päähän. Taksilla menin kun eivät jostain kumman syystä ambulanssi kyytiä tarjonneet ja ei saanut oottaa seuraavaan päivään että olisi mies päässyt käyttämään.

Ei lähetteestä todellakaan saa mitää ambulanssikyytiä :D

197/215 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt vaan ottaisit ne lääkkeesi kiltisti. Vähenisi noi sun harhat kuin taikaiskusta.

Vierailija
198/215 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joojuujaa kirjoitti:

Ymmärrän aptä, mutta kyllä jokaisen pitäisi pystyä säästämään edes 50€ lompakkoon hätävaraksi jos vielä sairastaa ja lääkekulut noin isot kuussa että voisi otaksua että joskus voi joutua päivystykseen tms niin olisi se taksiraha tms heittää sitten kehiin. En tarkoita moralisoida, mutta jos on pitkäaikaissairas niin joskus voi tulla ongelmia niin kannattaa vähän ennakoida. ps.eikö toimeentulotuki kata ne lääkemenot, eli Kela maksaa lääkkeet..?!

En saa tt-tukea.

Pystyisitkö itse säästämään alle 500 eurosta kuussa? Multa esimerkiksi hajosi viime vuonna tietokone, jota uutta makselin vuoden verran osamaksulla. Tällaisia kertyy vuosien mittaan kun ei voi koskaan maksaa mitään missään kuussa kunnolla ja se johtaa lopulta siihen, että melkein kaikki menee heti mitä tulee. Ei ole puskureita.

Kyllä pystyn. Tulot 490€/kk opintotukea eikä ole edes luottokorttia tai opintolainaa auttamassa. Vuokraan menee 350€ Silti saan joka kuussa 10-20€ säästöön, tässä opiskeluvuosien aikana siitä ja satunnaisista keikkatyöpätkistä (lähinnä joulun alla ja kesällä) on säästöön kertynyt, 1500€. Se ei riitä pitkälle, mutta mun ei tarvi jättää itseäni hoitamatta, koska ei ole varaa mennä taksilla sairaalaan. Syön lähinnä makaronia, mulla ei ole erikseen nettiä vaan jakaan sen puhelimesta, mulla ei ole kotivakuutusta (opiskelija-asunnossa seinät, lattiat, katto ja kiinteät kalusteet on vakuutettu vuokrayhtiön puolesta), enkä käy ikinä ulkona kavereiden kanssa tai juo alkoholia.

Vierailija
199/215 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joojuujaa kirjoitti:

Ymmärrän aptä, mutta kyllä jokaisen pitäisi pystyä säästämään edes 50€ lompakkoon hätävaraksi jos vielä sairastaa ja lääkekulut noin isot kuussa että voisi otaksua että joskus voi joutua päivystykseen tms niin olisi se taksiraha tms heittää sitten kehiin. En tarkoita moralisoida, mutta jos on pitkäaikaissairas niin joskus voi tulla ongelmia niin kannattaa vähän ennakoida. ps.eikö toimeentulotuki kata ne lääkemenot, eli Kela maksaa lääkkeet..?!

En saa tt-tukea.

Pystyisitkö itse säästämään alle 500 eurosta kuussa? Multa esimerkiksi hajosi viime vuonna tietokone, jota uutta makselin vuoden verran osamaksulla. Tällaisia kertyy vuosien mittaan kun ei voi koskaan maksaa mitään missään kuussa kunnolla ja se johtaa lopulta siihen, että melkein kaikki menee heti mitä tulee. Ei ole puskureita.

Kyllä pystyn. Tulot 490€/kk opintotukea eikä ole edes luottokorttia tai opintolainaa auttamassa. Vuokraan menee 350€ Silti saan joka kuussa 10-20€ säästöön, tässä opiskeluvuosien aikana siitä ja satunnaisista keikkatyöpätkistä (lähinnä joulun alla ja kesällä) on säästöön kertynyt, 1500€. Se ei riitä pitkälle, mutta mun ei tarvi jättää itseäni hoitamatta, koska ei ole varaa mennä taksilla sairaalaan. Syön lähinnä makaronia, mulla ei ole erikseen nettiä vaan jakaan sen puhelimesta, mulla ei ole kotivakuutusta (opiskelija-asunnossa seinät, lattiat, katto ja kiinteät kalusteet on vakuutettu vuokrayhtiön puolesta), enkä käy ikinä ulkona kavereiden kanssa tai juo alkoholia.

Kuulostaa hurjan ankealta mutta jos olet itse tyytyväinen niin se on pääasia.

Vierailija
200/215 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt vaan ottaisit ne lääkkeesi kiltisti. Vähenisi noi sun harhat kuin taikaiskusta.

Mitäs suosittelet? Kiireiseksi, pitkää päivää töissä ja teinejä kotona, av-mammaksi roikut tehokkaasti palstalla aina kun tänne satun, yleensä näissä provoissa.