Käsimatkatavaroilla muutaman päivän matkalle
Olen menossa Keski-Eurooppaan kaupunkilomalle 4-5 päiväksi pelkillä käsimatkatavaroilla. Onko täällä ketään tällä tavoin matkustanutta/matkustavaa, joka osaisi hieman neuvoa mitä kannattaa ottaa mukaan? Mikä taas on ollut turhaa? Etenkin turhat jutut haluaisin välttää, että mahtuisi edes pari tuliaista mukaan. Matkalla on tarkoituksenani ihan vain rentoutua kahviloissa ja ravintoloissa, tutustua kulttuuriin, museoihin ja nähtävyyksiin, eli mitään erityistarvikkeita en tarvitse mukaan. Kiitos vinkeistä etukäteen.
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla saa olla (luultavasti saisi myös miehillä) lisäksi käsilaukku mukana 👜
Riippuu täysin lentoyhtiöstä.
Wizzairilla ei sääntöjen mukaan saa olla. Ainoastaan yksi käsimatkatavara. Siltikään kukaan ei sanonut mitään, vaikka käsilaukku oli mukana.
Ap
Minulle on kerran sanottu ettei saa olla. Käsilaukku matkalaukkuun tai matkalaukku ruumaan.
Ihan sama mitä pakkaat, tavaraa on kuitenkin liikaa. Yritä jättää vähintään puolet laukusta tyhjäksi ja muista ne litkurajat.
Mä matkustan yleensä aina pelkillä käsimatkatavaroilla Suomesta, mutta laukkuni on sellainen "laajennettava", jonka sitten täytän kohteessa ostoksilla ja tuuppaan ruumaan takaisin tullessa. Kätevää! :)
Vierailija kirjoitti:
:D me ollaan oltu 5 henkisen perheen kanssa viikon kanarianlomalla pelkillä käsimatkatavaroilla, kun piti lakko tulla lähtöaamuna - eipä sitten kyllä tullutkaan.. No se perheen viides oli vielä vauva että vaatteet oli toki minikokoisia, mutta niitä olikin sitten enemmän.
Mukana kaikilla pari vaihtovaatekertaa, kolmannet päällä. Alusvaatteet joka päivälle toki. toisina kenkinä rantasandaalit tms. Shampoot, aurinkorasvat rantapyyhkeet ostettiin halvalla paikan päältä ja mitä jäi jätettiin.
Kirja jos olis unohtunut, olisi se harmittanut. Eli lukemista mukaan jos yhtään harrastuneisuutta on. Yleensä aina matkoilla nimenomaan sitä vaatetta tulee pakattua liikaa mukaan.
Silloin kun reissasin vielä pienten lasten kanssa ja pyykkiä tuli, vein aamulla muovikassillisen pyykkiä pesulaan rannalle mennessä ja tullessa iltapäivällä ne sai noutaa pestynä ja silitettynä. Maksoi pari euroa.
Itse olen huomannut, että tulee pidettyä sitä samaa mukavaa rantamekkoa joka päivä (se on jo valmiiksi aurinkorasvassa), ihan turha ottaa viittä mukaan. Bikinit on siellä alla päivällä ja samat läpsykät jalassa.
Työkaverin kanssa oltiin kerran kaksi yötä samassa huoneessa Tallinnassa, sillä oli vaan käsilaukku mukana. Siellä oli toiset alushousut ja rypistymätön pusero, pikkuhousunsuojia ja pieni meikkipussi.
Laita kuvahakuun packing list. Simple as that.
Riippuu täysin lentoyhtiöstä.
Wizzairilla ei sääntöjen mukaan saa olla. Ainoastaan yksi käsimatkatavara. Siltikään kukaan ei sanonut mitään, vaikka käsilaukku oli mukana.
Ap