Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveeni on toteutumassa. Pääsen pois Suomesta.

Vierailija
17.06.2018 |

Suomesta pois muuttaminen on aika monen toiveena, mut asioiden järjestäminen sille mallille, että sellainen on taloudellisesti mahdollista on oma haasteensa. Silti tavoitteiden eteen kannattaa tehdä töitä ja suunnitelmia pitkäjänteisesti. Omalla kohdallani tämä toive on nyt mahdollinen hyvin käynnistyneen yritystoiminnan kautta, joka ei ole paikkaan sidottu. Kyllä lähtee!

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että muutat pois niin totuus valkenee sitten sullekin. 😂

Siis mikä totuus?

Vierailija
42/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin muutan takaisin Suomeen kunhan eläkepäivät koittaa, siihen ei kenelläkään ole sanomista. Muutan sittenkin, vaikka täällä ovat asiat hyvin, jopa paremmin kuin Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä tarkoittaa, että Suomessa on kyttäyskulttuuri? Voisiko joku antaa tästä esimerkkejä? :) 

Vierailija
44/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa. Olen niin onnellinen puolestasi Ap! Minä ja puolisoni lähdemme myös pois Suomesta ensi vuonna. Paljon on tehty töitä sen eteen ja pian muutto realisoituu.

Vierailija
45/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä tarkoittaa, että Suomessa on kyttäyskulttuuri? Voisiko joku antaa tästä esimerkkejä? :) 

Kyttäyskulttuurin tautsalla on yleisesti suomalainen kateus joka näkyy varsinkin vasemmistolaisessa ajattelussa ja politiikassa.

- Tulo-/verotustietojen julkisuus. Ihmiset ovat hämmästyttävän kiinnostuneita siitä mitä "naapuri" tienaa.

- Käräyttäminen/epäilyt. Jos joku epäilee jotain yrittäjää veronkierrosta, niin Suomen maassa on ns. "käräyttämisen mahdollisuus" verottajan suuntaan ja tästä seuraa välillä turhaa byrokratiaa yrittäjille. Välillä verottajien tarkastuksiin taustasyynä voi olla vain kateellisen naapurin/työkaverin tms. ilmoitus.

- Politiikassa esimerkkejä löytyy paljon mm työllistämispolitiikasta. Työttömyysvirkalijat aivan suotta kyttääväät työttömiä karenssin toivossa kun näistä karensseista ei koidu edes säästöä kun toimeentultukiluukulla voi aina siirtyä.

tässä vain murto-osa kyttäyspolitikasta

Vierailija
46/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat kyllä harvinaisen empatiakyvytöntä ja vittumaista kansaa. Mutta suurin halu muuttaa täältä on vielä vittumaisempi ilmasto mitä ihmiset. Masennun ja ahdistun moneksi kuukaudeksi talvella pimeyden takia.

Itseasiassa viime talvi oli niin traumaattinen, että vaikka kesä on parhaimmillaan niin jotenkin sisimmissäni pelkään tulevaa talvea. Kertoo siitä, että tämä maa ei ole oikea paikka mulle.

Vierailija
47/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut neljässä aasian maassa ja Usassa. Aasiassa voi pidemmän päälle kokea itsensä hyvinkin yksinäiseksi, etenkin jos mitään normaaleja sosiaalisia piirejä ei ole esimerkiksi työn kautta. Singaporessa toki on kohtuullisen aktiivinen expat-yhteisö, joten se on helpoimmasta päästä. Jenkeissä oli helppo päästä sisään paikalliseen elämään ja sinne voisin vielä harkitakin lähteväni takaisin. Onnea matkaan ap!

Vierailija
48/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimekkinä tänne tehdyt aloitukset naapurinin sitä ja sitä.... Naapurin kanssa ei kenties olla edes puheväleissä, mutta kyllä raportoidaan että hän ei ole ollut ulkona kahteen päivään :DDDD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän