Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveeni on toteutumassa. Pääsen pois Suomesta.

Vierailija
17.06.2018 |

Suomesta pois muuttaminen on aika monen toiveena, mut asioiden järjestäminen sille mallille, että sellainen on taloudellisesti mahdollista on oma haasteensa. Silti tavoitteiden eteen kannattaa tehdä töitä ja suunnitelmia pitkäjänteisesti. Omalla kohdallani tämä toive on nyt mahdollinen hyvin käynnistyneen yritystoiminnan kautta, joka ei ole paikkaan sidottu. Kyllä lähtee!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Itse olen asunut Suomen lisäksi kolmessa eri maassa ja tarkoituksena on muuttaa mahdollisesti kokonaan pois Suomesta, kunhan lapset ovat lentäneet pesästä. Osa lapsista myös haluaa luoda uraa muualla kuin täällä. Suomesta lähinnä lypsetään ilmainen koulutus ja sen jälkeen se on bye bye.

Onko tämä ”lypsäminen” sinusta jotenkin hienoa? Suomi on kuitenkin joukko ihmisiä, eikä mikään eloton esine. Tuntuuko sinusta tosiaan hyvältä ajatus siitä, että hyväksikäytät toisia ihmisiä?

Vierailija
22/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hit the road Jack and don't cha come back No more no more no kirjoitti:

Sitten kun aloittajalle koittaa eläkeikä niin pysytkin sitten siellä minne menet ! Ottaa päähän nämä eläkkeellä olevat paluumuuttajat jotka saapuvat kuormittamaan terveyden ja vanhustenhoitoa vaikka eivät ole verjansa tänne maksaneet !!!

Kyllä minä omat työeläkkeeni perin Suomesta minne olen ne maksanutkin.

Siitä kertymästä ei paljoa perittävää ole ! Pysy vaan pois lopullisesti äläkä ikinä tule takaisin !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten olemme koulu- ja työpaikka kiusaamisen kärkimaita? 

Vierailija
24/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervemenoa! Minä matkustan paljon, mutta en ole koskaan halunnut muuttaa pois Suomesta. On aina ihanaa palata toimivaan yhteiskuntaan.

En minä sitä kiellä. Suomessa on moni asia hyvin, mutta ne aika moni asia myös kusee. Ne asiat jotka itselleni merkitsevät eivät toimi Suomessa kovin hyvin. Kolme olennaista syytä:

- liian kova verotus ja bykokratiaa liikaa 

- Kyttäyskulttuuri, kateelliset ihmiset ja näkyy politiikkaa myöten. Kaikesta tekemisistäsi ollaan niin kovin kiinnostuneita. 

- Ilmasto ei kertakaikkiaan nappaa enää. Talvi on aivan liian pitkä ja surkea ajanjakso.

- Ilmapiiri ei ole SUomessa kovin rento. Aika negatiivinen.

Kyllä nuo samat asiat on joka maassa mutta ne huomaa vasta sitten kun on asettunut maahan pysyvästi.

Vierailija
25/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että muutat pois niin totuus valkenee sitten sullekin. 😂

Vierailija
26/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun aloittajalle koittaa eläkeikä niin pysytkin sitten siellä minne menet ! Ottaa päähän nämä eläkkeellä olevat paluumuuttajat jotka saapuvat kuormittamaan terveyden ja vanhustenhoitoa vaikka eivät ole verjansa tänne maksaneet !!!

Kyllä minä omat työeläkkeeni perin Suomesta minne olen ne maksanutkin.

Siitä kertymästä ei paljoa perittävää ole ! Pysy vaan pois lopullisesti äläkä ikinä tule takaisin !

Ihan riittävästi on perittävää. : ) ...mutta miksi noin voimakas tuohtumus?

27/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Itse olen asunut Suomen lisäksi kolmessa eri maassa ja tarkoituksena on muuttaa mahdollisesti kokonaan pois Suomesta, kunhan lapset ovat lentäneet pesästä. Osa lapsista myös haluaa luoda uraa muualla kuin täällä. Suomesta lähinnä lypsetään ilmainen koulutus ja sen jälkeen se on bye bye.

Onko tämä ”lypsäminen” sinusta jotenkin hienoa? Suomi on kuitenkin joukko ihmisiä, eikä mikään eloton esine. Tuntuuko sinusta tosiaan hyvältä ajatus siitä, että hyväksikäytät toisia ihmisiä?

Suomen kansalaisena lapset saavat käydä täällä koulunsa siinä missä muutkin. Myös minä ja mies syntyperäisiä suomalaisia. Ovat tosin koulutiensä aloittaneet muualla kuin Suomessa. Mitä hyväksikäyttöä tuossa oikein on? Iso osa ihmisiä päätyy monista eri maista kv-töihin, niin päädyin aikoinaan itsekin. Todellakin hyödynnetään koulutusmahdollisuus.

Suomi ei ole mikään suljettu valtio, eli pois pääsee ihan vapaasti. Kautta aikain sitä ollaan täältäkin lähdetty työn perässä muualle, niin tänäkin päivänä.

Vierailija
28/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ao. Mikä on se maa joka täyttää vaatimuksesi?

Kanada on tällä hetkellä ykkössuosikki mihin muuttaa suomesta. Aika pitkälti samat lait kuin suomessa mutta se yksi juttu on ratkaiseva. Laillinen kannabis.

Vierailija
29/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervemenoa! Minä matkustan paljon, mutta en ole koskaan halunnut muuttaa pois Suomesta. On aina ihanaa palata toimivaan yhteiskuntaan.

En minä sitä kiellä. Suomessa on moni asia hyvin, mutta ne aika moni asia myös kusee. Ne asiat jotka itselleni merkitsevät eivät toimi Suomessa kovin hyvin. Kolme olennaista syytä:

- liian kova verotus ja bykokratiaa liikaa 

- Kyttäyskulttuuri, kateelliset ihmiset ja näkyy politiikkaa myöten. Kaikesta tekemisistäsi ollaan niin kovin kiinnostuneita. 

- Ilmasto ei kertakaikkiaan nappaa enää. Talvi on aivan liian pitkä ja surkea ajanjakso.

- Ilmapiiri ei ole SUomessa kovin rento. Aika negatiivinen.

Aika pieniä ongelmia verrattuna muualla oleviin ongelmiin.

Vierailija
30/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, en ole huomannut että kukaan minua kyttäisi. Varmaan johtuu siitä  ettei ole tapana postata koko  elämäntarinaa minnekään faceen.

Joo ei kannata omista tekemisistään kovin tarkoin kertoa facessa eikä varsinkaan hehkuttaa. Joku voi helposti ottaa sipeensä ja pahimmillaan järjestää turhaa mieliharmia esim. turhien selvitystöiden muodossa. Tähän tarjoaa meillä Suomessa mahdollisuuden juuri byrokratia ja ylenpalttinen kiinnostus muiden tekemisistä.

Ei Suomessa kyllä olla muiden tekemisistä sen kiinnostuneempia kuin muissakaan maissa. Uteliaisuus on yleisinhimillinen piirre.

Voisi jopa väittää että Suomessa ollaan poikkeuksellisen vähän kiinnostuneita toisten asioista.

Vierailija
31/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sing-a-poor

Vierailija
32/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kestä talven pimeyttä ja kylmyyttä. Masennun elokuun lopulla vaipuen henkiseen syväkoomaan, josta heräilen huhti-toukokuussa aurinkoisina päivinä.

Harmi, että kielipääni on todella huono ja työkään ei ole mikään mitä voisi noin jatkaa muualla. Pitäisi kaikki aloittaa todennäköisesti pohjalta.

Vierailija
33/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Suomen kansalaisena lapset saavat käydä täällä koulunsa siinä missä muutkin. Myös minä ja mies syntyperäisiä suomalaisia. Ovat tosin koulutiensä aloittaneet muualla kuin Suomessa. Mitä hyväksikäyttöä tuossa oikein on? Iso osa ihmisiä päätyy monista eri maista kv-töihin, niin päädyin aikoinaan itsekin. Todellakin hyödynnetään koulutusmahdollisuus.

Suomi ei ole mikään suljettu valtio, eli pois pääsee ihan vapaasti. Kautta aikain sitä ollaan täältäkin lähdetty työn perässä muualle, niin tänäkin päivänä.

Varmasti näin, mutta tarkoitin nyt tätä ”lypsämistä”. Vai antoiko sanavalinta vain tahattomasti sen vaikutelman, että sinusta on ihailtavaa ja jotenkin uhoamisen arvoista käyttää yhteiskunnan panostukset antamatta mitään vastineeksi?

Vierailija
34/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ao. Mikä on se maa joka täyttää vaatimuksesi?

Kanada on tällä hetkellä ykkössuosikki mihin muuttaa suomesta. Aika pitkälti samat lait kuin suomessa mutta se yksi juttu on ratkaiseva. Laillinen kannabis.

Oikein. Rauhaa, ystävä.

Vierailija
35/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen taloudellinen tilanteenkaan tarvi olla miljoonia tilillä. Mä lähdin maailmalle 2000e tilillä. Sillä mentiin maailman ympäri sekä nyt olen asettunut aloilleni yhteen maahan muutamaksi vuodeksi. Enpä ole koskaan nälässä tai kadulla ollut.

Vierailija
36/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama, olen odottanut tätä jo pitkään,

Syksyllä alkaa toisen tutkinnon opiskelu ulkomailla ja asuntokin on jo valmiina. Yksinkään ei tarvitse lähteä kun mies tulee mukaan. :) Haaveita pitää toteuttaa niin kauan kuin täällä ollaan.

Nyt voi vielä nautiskella Suomen kesästä!

Vierailija
37/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten olemme koulu- ja työpaikka kiusaamisen kärkimaita? 

Millä perusteella?

Vierailija
38/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksissani kuvittelin heti välttävällä suomella kirjoitetun haukkumaviestin mutta ei sittenkään :) jatkakaa...

Vierailija
39/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi Suomea turvalliseksi maaksi? Kukkua kans, Euroopan maista turvallisimmat ovat järjestyksessä: Islanti, Itävalta ja Portugali.

Turvattomuus on yksi syistä, miksi en haaveile takaisinmuutosta. 

Vierailija
40/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulet siis, ettei muualta löydy maita joissa on toimiva yhteiskunta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme