Mikä estää työttömiä kouluttautumasta?
Vastaus on tässä: Koulutuksen ongelma kin on on se, että koulutuksen takia katkaistaan tuet. Mistä silloin siis saisi vaikka nyt sen 6 kk ajan toimeentuloa? Ilman asuntoa ja ruokaakaa kun ei voi elää niin pitkää aikaa.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
En voi saada opintotukea, koska minulla on jo yksi korkeakoulututkinto (vanhentunut).
Toimeentulotukea en voi saada koska puolisollani on tuloja.
Työttömyysetuudella voisin opiskella, mutta ensin pitäisi olla se opiskelupaikka, ja sellaista en ole hakemuksista huolimatta saanut. Ei niitä opiskelupaikkojakaan kaikille riitä. Sieltä 66 varasijalta ei sinne kouluun tuosta vain mennä.
Amis? Tukikuukausia ei ole rajoitettu.
Ei se opiskelu ole mikään pyhäksi ja autuaaksi tekevä kaikkivoipa pelastaja. Niitä työpaikkoja ei ole sen enempää, kuin ennenkään vaikka lähes kaikki työttömät pakkokoulutettaisiin tohtoreiksi asti, jollei sille asialle ruveta tekemään jotain konkreettista eli luomaan ja ylläpitämään työpaikkoja laajalla skaalalla.
Mitä arvoa tuollaisella kommentilla on? Ihan kuin luulisit, että ansiosidonnaista saa sen verran kuin viitsii pyytää. Aika monen palkka on tuon verran (tai vähemmän), joten ansiosidonnaista ei tietenkään tule saman verran.
Mitä väliä sillä minulle on, jos naapurin Lissu saa 2000 tonnia opiskeluihin, mutta minä saan vain tonnin?