Mistä tämä läski oikein tulee???
Esimerkki päivän aterioistani: aamupala: 1 puristettu tuore greippi, 30 g hera 80% veteen sekoitettuna. Lounas: Salaatti (perus tomaatti, salaatti, kurkku, selleri) ja joku melko rasvaton proteiininlähde esim. kalkkunaa, raejuustoa ym. Pävivällinen: (usein en syö koko päivällistä) kasvissosekeittoa TAI salaatti. Iltapala: maitorahka+marjoja 150g.
Aktiivisuus: Kuntosalilla joka toinen päivä maksullisen nettivalmennuksen treeniohjelmalla. Joka toinen päivä aerobinen joko spinning tai kahvakuula. Joka päivä kävely töihin, kävely töissä, lenkit koiran kanssa. Askelia noin 10 000. Mittarin mukaan pelkän kävelyn kulutus noin 400 kcl.
Ja paino sen kuin nousee! Laihdutin pari vuotta sitten Nutriletilla 18 kg. Voi sitä onnistumisen tunnetta! Minulle ei ole mikään vaikeus olla syömättä, mahalaukku kutistuu hyvin nopeasti eikä nälkää enää tunne. Huolestuin kuitenkin hivenainesaannista ja siirryin vähitellen tähän normaaliruokaan. Siitä laskureiden (Fineli, Sulamo, ym.) mukaan saan 1000- 1300 kcl/vrk. Siirryttyäni normiruokaan nousee paino jatkuvasti. Nyt on tullut jo 7 kg takaisin.
Olen tästä päätellyt että päivittäinen kaloritarpeeni on 600 kcl, koska Nutrilettien ollessa pääasiallinen ravintoni, laihduin hitaasti ja pystyin pitämään saavutetun painoni.
Toivon ettei tätä postausta poisteta, koska se ei ole a) provo, vaan minun todellista elämääni. b) anorektion postaus, koska olen 170 cm pitkä ja nyt painan 77 kg. C) tämä ei yllytä ketään epäterveelliselle ruokavaliolle, koska tämä koskee vain ja ainoastaan minua. Olen kyllä tietoinen että muut laihtuvat sillä normaalilla kotiruuallakin. Mutta meitä kaikkia se ei koske.
Olen noudattanut myös VHH-ruokavaliota, ihan Atkonsonin kirjan mukaisesti jonka ostin -> paino nousi. Nyt olen aloittanut pätkäpaastoilun, 8/16 version. Ei näy eikä tunnu vielä missään. Ehkä se on niin, että Nutrilett on minulle sopiva ravinto.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo lisääntynyt paino nestettä, rasvaa, vai lihasmassaa? Ruokavalion perusteella vaikuttaisi, että et saa ravinnosta tarpeeksi kuitua, mikä saa aineenvaihdunnan jumittamaan.
Aineenvaihdunta EI OLE sama asia kuin suolen toiminta!!! Kuidulla ja aineenvaihdunnalla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Älkää nyt hyvänen aika levittäkö tälläistä höpöhöpöpaskaa.
Ainoaksi syyksi jää ilma. Ihminen hengittää 12kg ilmaa päivässä. Läskisi täytyy johtua ilmasta, joten koita olla pari päivää hengittämättä
Olet sekoittanut kroppasi nutraamalla. Pussit eivät ole ihmisen ravintoa... Kitukuurin aikana kehosi menee hätätilaan ja kun syöt vihdoinkin oikeaa ravintoa, kaikki yritetään varastoida koska seuraava nälänhätä voi taas tulla.
Syöt aivan liian vähän etkä ollenkaan tarpeeksi rasvaa. Rasva on välttämätöntä kaikkiin elintoimintoihin. Et tule koskaan voimaan hyvin 600kcal päivässä - tuhoat itseäsi hitaasti. Onko mahdollinen laihtuminen sen arvoista?
Sen sijaan että kituutat pienillä kaloreilla, olisi parempi syödä enemmän ja nostaa kulutusta. Raskailla painoilla rakennetaan lihaksia. Ne kuluttavat kaloreita kemlon ympäri, toisin kuin rasva. Eikö olisi paljon parempi syödä 2000kcal päivässä, saada tarvittava ravinto, ja olla ihannepainossa? Tämän voit saavuttaa painotreenillä mutta ei se tule parissa viikossa. Totta kai aluksi paino heittelee koska olet jo tuhonnut kroppaasi.
Mitä ikinä teet, älä nutraa enää koskaan.
Hei, mulla sama! Olen viimeiset kymmenen vuotta syönyt päivässä tasan neljä paahtoleipää (margarinilla ja juustolla) tai vaihtoehtoisesti kaksi pussia nuudeleita. Kävelen 10K askelta päivässä puhelinsovelluksen mukaan. Mittani ovat koko aikuisiän olleet 167/73, enkä laihdu mihinkään päin vaikka kyllä mielestäni näillä spekseillä pitäisi? Mikäli syön vähänkin ylimääräistä, lihon välittömästi.
Viime keväänä kokeilin tuota nutrausta ja ekan kerran elämässäni laihduin. Joku kuitenkin sanoi, ettei sillä saa elää (menee munuaiset tms?), joten palasin entiseen (leipä/nuudelit) ruokavaliooni. Lihoin heti takaisin. En käsitä, miten ihmeessä? Eikö ole kaikkien fysiikan lakien mukaan mahdotonta kerätä läskiä noilla syömisillä???
Ehkä ärsyttävintä mitä tiedän, on ihmiset, jotka tulee sitten viisastelemaan että ”huomaamattasi syöt liikaa” ja ”pitää vain kuluttaa enemmän kuin syö”. Tiedän tasan tarkkaan mitä syön, koko elämä pyörii sen ympärillä! Enkä aivan todella syö enempää kuin kulutan.
Mitähän ihmeainetta se Nutrilett oikein on?
Neljä paahtoleipää päivässä? Kymmenen vuoden ajan? Ei luoja ihmiset ovat sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Olet sekoittanut kroppasi nutraamalla. Pussit eivät ole ihmisen ravintoa... Kitukuurin aikana kehosi menee hätätilaan ja kun syöt vihdoinkin oikeaa ravintoa, kaikki yritetään varastoida koska seuraava nälänhätä voi taas tulla.
Syöt aivan liian vähän etkä ollenkaan tarpeeksi rasvaa. Rasva on välttämätöntä kaikkiin elintoimintoihin. Et tule koskaan voimaan hyvin 600kcal päivässä - tuhoat itseäsi hitaasti. Onko mahdollinen laihtuminen sen arvoista?
Sen sijaan että kituutat pienillä kaloreilla, olisi parempi syödä enemmän ja nostaa kulutusta. Raskailla painoilla rakennetaan lihaksia. Ne kuluttavat kaloreita kemlon ympäri, toisin kuin rasva. Eikö olisi paljon parempi syödä 2000kcal päivässä, saada tarvittava ravinto, ja olla ihannepainossa? Tämän voit saavuttaa painotreenillä mutta ei se tule parissa viikossa. Totta kai aluksi paino heittelee koska olet jo tuhonnut kroppaasi.
Parissa viikossa???? Olen käynyt salilla 16 vuotiaasta, välillä tosin vuosien tauot, koska mm synnytykset, ym... Nyt nettivalmennuksilla 5 vuotta tauotta. Mistä revit tuon 2 viikkoa?
Vierailija kirjoitti:
Hei, mulla sama! Olen viimeiset kymmenen vuotta syönyt päivässä tasan neljä paahtoleipää (margarinilla ja juustolla) tai vaihtoehtoisesti kaksi pussia nuudeleita. Kävelen 10K askelta päivässä puhelinsovelluksen mukaan. Mittani ovat koko aikuisiän olleet 167/73, enkä laihdu mihinkään päin vaikka kyllä mielestäni näillä spekseillä pitäisi? Mikäli syön vähänkin ylimääräistä, lihon välittömästi.
Viime keväänä kokeilin tuota nutrausta ja ekan kerran elämässäni laihduin. Joku kuitenkin sanoi, ettei sillä saa elää (menee munuaiset tms?), joten palasin entiseen (leipä/nuudelit) ruokavaliooni. Lihoin heti takaisin. En käsitä, miten ihmeessä? Eikö ole kaikkien fysiikan lakien mukaan mahdotonta kerätä läskiä noilla syömisillä???
Ehkä ärsyttävintä mitä tiedän, on ihmiset, jotka tulee sitten viisastelemaan että ”huomaamattasi syöt liikaa” ja ”pitää vain kuluttaa enemmän kuin syö”. Tiedän tasan tarkkaan mitä syön, koko elämä pyörii sen ympärillä! Enkä aivan todella syö enempää kuin kulutan.
Pakkauksen kyljestä näet, mitä kaikkea "ihanaa" ja "ihmeellistä" se nutriletti sisältääkään.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommentistasi, "hauska" kuulla että meitä on muitakin. En tiedä mitä ihmeainetta se on, mutta minulle ainoa mahdollinen ravinto loppuiäkseni. Sitten kun olen vanhainkodissa, saavat lapseni sitä minulle sinne roudata. Kun ei taida oikein kuulua vanhainkotien ruokavalikoimaan :D
ruoka ei sovi minulle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parissa viikossa???? Olen käynyt salilla 16 vuotiaasta, välillä tosin vuosien tauot, koska mm synnytykset, ym... Nyt nettivalmennuksilla 5 vuotta tauotta. Mistä revit tuon 2 viikkoa?
Et näköjään ymmärtänyt lukemaasi.
Jos sillä on kaksi muovikassillista ruokaa se tulee kaupasta. Muuten se tulee töistä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommentistasi, "hauska" kuulla että meitä on muitakin. En tiedä mitä ihmeainetta se on, mutta minulle ainoa mahdollinen ravinto loppuiäkseni. Sitten kun olen vanhainkodissa, saavat lapseni sitä minulle sinne roudata. Kun ei taida oikein kuulua vanhainkotien ruokavalikoimaan :D
Et elä vanhainkotiin asti, jos syöt loppuelämäsi teollista pussimömmöä, etkä tarpeeksi monipuolista ruokaa: rasvaa, proteiinia ja hiilihydraattia, vitamiineja, kivennäisaineita, kuituja.
Tuntuu, että kroppasi on täysin jumissa liian vähäenergisen ruoan ja liiallisen treenaamisen ansiosta! Käy verikokeissa ja seuraavaksi suosittelen tutkimaan itseäsi syvemmin. Miksi haluat laihtua nopeasti? Onko päämäärä olla terve? Miksi lihot? Oletko tunnesyömäri?
Vierailija kirjoitti:
Pari viikkoa oli kuvakieltä. Jos olet 5 vuotta käyttänyt nettivalmennuksia ja ainut tulos on ollut nutripaskakuurilla näännyttämisen johdosta muutaman kilon pudotus, olet tuhlannut rahasi sekä valmennuksiin että nutrailuun.
Yritin itsekin uskoa että olin joku luonnonoikku, mutta totuus oli se että söin ja treenasin väärin. Enkä lopulta laihtumiseen tarvinnut yhtään kaupallista tuotetta tai maksettua treeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et näköjään ymmärtänyt lukemaasi.
Et myöskään sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo lisääntynyt paino nestettä, rasvaa, vai lihasmassaa? Ruokavalion perusteella vaikuttaisi, että et saa ravinnosta tarpeeksi kuitua, mikä saa aineenvaihdunnan jumittamaan.
Aineenvaihdunta EI OLE sama asia kuin suolen toiminta!!! Kuidulla ja aineenvaihdunnalla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Älkää nyt hyvänen aika levittäkö tälläistä höpöhöpöpaskaa.
Olet väärässä. Aineenvaihduntaan kuuluu niin energian palaminen, palamisjätteen poisto, nestekierto, hikoilu, energian ja ravinnon syöttäminen sinne minne ne kuuluvat jne. Ilman kuitua roskat suolessa matelevat eteenpäin eikä mm biomassan hyvikset saa ravintoa. Kaikki ihmisen elintoiminot ovat ainenvaihduntaa, kehon koko elinaika on yhtä aineenvaihduntaa.
Eri
Kuten täällä on koitettukin jo ap:lle selittää, syynä tilaasi on vain ja ainoastaan tuo älytön sekoilu nutraamisen, kitusyömisen ja liiallisen kuntoilun kanssa. Olet ihan omilla toimillasi sotkenut kehosi normaalit mekanismit eikä sulla vaikuta olevan mitään mielenkiintoakaan saada niitä kuntoon. Totta helkkarissa se paino nousee kun kroppa ei saa kuin murto osan tarvitsemistaan ravinteista ja energiasta, elät siis jatkuvassa puutos ja stressitilassa fysiologisesti katsoen. Ainoa reitti ulos tuosta kierteestä on alkaa syömään riittävästi ja monipuolisesti kaikkea, vähentää liikuntaa ja antaa painon nousta rauhassa jonkin aikaa.
Tästä videosta voisi olla hyötyä:
Noniin. Kävin hakemassa uusia Nutrilett-makuja. Ei pääse kyllästymään. Lämpimät keitot on erityisesti hyviä ja niitä voi maustaa itse lisää, mausteissa ei onneksi paljon kaloreita ole. Lisukkeeksi light-limsaa jossa myös kalorit melkein nolla. Mietin pitäiskö tilata myös vaihteeksi kalorittomia nuudeleita
https://www.fitnesstukku.fi/diet-noodles-250-gr?gclid=CjwKCAjwjZjZBRAZE…
Tuolta.
Mene laillistetun ravitsemusterapeutin juttusille.
Westman, Pinney & Volek 2011. Uusi Atkins, Uusi Sinä. Bookwel Oy, Porvoo.
Riittääkö tää sulle? Oliko sulla muuta asiaa kuin ilkkumista kun muut täällä yrittää keskustella? Aika paljon kertoo sinusta tuollainen pikkusieluisuus, joka vetää hernemaissit nenuliin jostain hiton sanasta.