^^HELMISTEN LOPPUVIIKKO (to-su)^^
Kommentit (27)
Aah, ihanaa kun ilmat senkun paranee!
Meillekin tuli se Lindexin body, mutta mä lähetin sen miehen veljen puolisolle, heille on tulossa kesävauva ja pistin sen sitten hetimiten postiin. Harvemmin meillä on noita lyhythihaisia tullut edes pidettyä...olis ehkä juuri mahtunut Eetulle päälle, vertasin sitä 56 senttistä yhteen 60 senttiseen ja ne oli samankokoiset, aika kumma juttu...
Meillä on 3kk neuvola tiistaina, jännittää se eka rokote sitten sairaalassaolon jälkeen. Mitäs vastaan nyt sitten rokotetaankaan??? Meilläkin alkaa 62 koko olla jo aina pieni, bodyt varsinkin, heti kun vaipassa on enemmän pissaa, niin body kinnaa. Nyt muuten siirryttiin vaipoissa isompaan, 7-11 kiloisten kokoon...snif, niin ne vaavit vaan kasvaa.
Meidän ukkeli ei muuten suostu millään nukkumaan ulkona...ei oikeastaan päivällä paljoa nuku muutenkaan...Joskus vähän rankkaa jos kamalasti haluaa kokoajan huomiota. Yöt kyllä nukkuu sitten niin loistavasti, että en valita!!! Eilenkin nukahti 21 aikaan ja heräsi 7.20... Tuo rytmi ollut 1,5 kk:n iästä saakka ja toivottavasti pysyy. Poika myös on nukkunut 2 viikon iästä omassa huoneessa koska me kumpikaan ei saada nukuttua sen pulinalta...Aluksi oli pakko saada tarpeeksi unta ja sitten se oma huone juttu jäi " päälle" eli Eetu nukkuu yksin edelleen eikä siinä sen kummempaa.
Päätänsä poika on kannatellut masullaan ollessaan jo melko pienestä. Käsistä nostettaessa jo melkosen hyvin, pitää katsoa mitä sanovat tiistaina neuvolassa siitä asiasta.
Poika kitisee, joten pitää mennä katsomaan, josko sitä haluttais vähän maitoa :)
Mukavaa vappua kaikille!
Sasuliini ja Eetu 2 pvää vaille 3 kk
Täytyy muutama rivi kirjoittaa ennenkuin Eetu hermostuu lopullisesti tuossa sitterissä...
Oltiin tänään kaupungilla, ja ekaa kertaa oltiin matkarattaitten kanssa... Ja tosi hyvin meni. Vähän rupesi jo hermostumaan kun muka kesti miehen mielestä liian kauan... No, yleensäkin mulla kestää...
Mann@lle ja Larvannolle... Meillekin toki saa tulla, mutta meillä nuo kaksi karvakorvaa kyllä toheloi koko ajan kimpussa... Elikkäs jos allergiaa tai ei muuten vaan tykkää niin kantsii varmaan jossain muualla tavata... Mulla on käytössä auto koko päivän, joten me päästään mihin vaan ja millon vaan... Oliskos ens viikolla joku päivä, esim ke tai to??? Mulle käy muutkin...
Nyt Eetu huutaa sen verran lujaa,ett tissiä pitää mennä antaan... Viikonloppuja ja hyvää Vappua kaikille!!!
Napero ja Eetu 2,5kk
Voi vitsi mä meinasin pakahtua ylpeydestä. Meidän pikkumies (vajaa 10vkoa) kääntyi eilen 2 kertaa mahalta selälleen! Olin vaihtamassa vaippaa ja siinä ennen vaipan vaihtoa laitoin mahalleen, kun se on niin suloinen siinä nakuna pää pystyssä ja silmät lautasen kokoisena... Yhtäkkiä se oli selällään. Laitoin uudestaan mahalleen ja taas kääntyi oikean kyljen kautta selälleen... mä olin niiin innoissani. yrittämisestä huolimatta en ole saanut ko.juttua toistumaan, mutta silti!
Plääh, dieetti ei etene. Painoa on pikemminkin tullut kilo lisää! Ja vappu edessä eli 3 päivää grillausta... no, mä ryhdistäydyn. Oikeesti. On pakko. yritän tehdä pieniä päätöksiä.
Meillä mennään kutakuinkin tissimaidolla (1 tai max 2 syöttöä pullosta) ja nukkuu yleensä yön läpi klo 21-07 yhdellä syötöllä siinä 04-05 tienoilla eli aika hienot unenlahjat. Kovasti ollaan ulkoiltu ja päiväuniakin olen saanut herran taas vetämään. Yhdet päiväunet 2-3h ja sitten muuten onkin valveilla koko päivän.
Wappu ollaan kotosalla -just käytiin hakemassa muutama siideri ja viinipullo -ja iskälle kori kaljaa. Ihanaa kun on kesä tuloillaan. Mieli piristyy auringon paisteessa ulkoillessa. Jospa ne kilotkin... ?
Hups, nyt huutaa Simppu. Pitää lähteä pelastamaan. Käytiin just ostamassa uudet pyjamat kokoa 62 kun koko 56 alkaa jäädä pieneksi. Lindexin body mahtuu vielä, mutta lyhythihaiselle ei oikein ole käyttöä.
Manna muista laittaa kommenttia tärinä-sitteristä miten toimi, en oo moisesta kuullutkaan. Minkähän merkkinen on kyseessä.
Lindexin body on meillekin liian pieni, mutta sen laitoin talteen seuraavalle (?). Moni kirjoitteli ettei oo lyhythihasille käyttöä, mutta mä ainakin oon bodyn päälle laittanut vielä puseron siis body on niinkuin alusasuna ja siihen lyhythihanen on ihan omiaan.
Kerrankin meilläkin oli oikeen hirvee päivä. Pikkuselle ei kelvannut mikään. Huutoa melkeen kokopäivä, päiväunet oli 3x30 min, vasta illalla poju rauhottu. Mikähän lie vaivannut. Onneksi nyt nukkuu ja nyt on mammakin valmis sänkyyn.
Ratkesiko Birdyn muuttoreissu tänään? Joko siellä tohkeissaan pakataan?
niisku ja miro 2 1/2 kk
KESÄ TULEE!! Meillä on hetkessä pihalta sulaneet kamalat lumikinokset mitkä vielä ihan pari päivää sitten oli!! Jipii! =)
Saapa nähdä selviänkö tänäänkään vaunuilemaan, vaikka on noin kaunis ilma...kumma miten sitä ei viitsi lähteä, vaikka poika nukkuu nytkin jo valmiiksi vaunuissa, että sen kun vaan lähtis lompsimaan...
Tosi hankalaa miettiä, että mitä tuolle muksulle milloinkin laittaa päälle. Minä luultavasti paistan sen... Nytkin on lämmintä mutta tuulee kovasti... Mitä teet muut pidätte vauvan päällä autossa? Minä tungin sen kevyttoppapuvun ja jätkä meinas saada lämpöhalvauksen! =) Pitäis keksiä jotain muuta...harmi, kun en ole hoksannut ostaa mitään fleeceä tms.
Mekin saatiin se Lindexin pieni body. En ole vielä kokeillut että saako sitä survottua Onnikan päälle... Me ollaan kyllä kans käytetty lyhythihaisia bodeja pitkähihaisen paidan alla joten jos vaan se sopii päälle niin varmaan käyttöä löytyy... Minkälaisia vaatteita olette ajatelleet hankkia vauvalle kesäksi? Ei ole yhtään ajatusta siitä, että mitä ne vauvat kesällä päällään pitää... =)
Eilinen päivä meni, kun käytiin kaupoissa ja Onnikka oli mummolassa hoidossa. Hyvin oli mennyt paitsi mummo oli antanut 4 tippaa keittosuolatippoja lusikalla suuhun Onnikalle Cuplatonin sijaan... No onneksi ne ne keittosuolatipat on vaarattomia. Mummo oli kuulema ollut ihan paniikissa tajuttuaan että nyt tuli annettua väärästä pullosta, meinannut jo soittaa sairaalaankin mutta sitten hoksannut, että valuuhan ne tipat nenästäkin nieluun!
Meinaattekos juhlia vappua? Me pysytään (kai) kotosalla, vähän jännityksellä odotan alkaako mies kysellä. että eikö hän vois käydä " parilla" ... Saa nähdä eksyykö tänne meille ketään kyläänkään vai ollaanko tosiaan ihan vaan kolmestaan!
Taidampa nyt yrittää raahautua edes tuohon pihalle katsomaan joko vois alkaa haravoimaan ja viedä edes jäälyhtykynttilöiden jämät roskiin tuosta nurtsilta!
T: Kumppari&Onnikka
tyttö on sylissä tissillä joten kirjoitusvirheitä saattaa olla runsaasti...
neppis muistaakseni kyselit 9h unista tissimaitolapsilla. meillä sellaisia oli siinä 2kk hujakoilla. nyt 3kk ikäisenä pisimmät unet on 8-7h (taaskin se yön eka unipätkä on näin pitkä, muuten noin 4h). syön aika runsaasti herkkuja, kuten keksejä, suklaata ja suklaavanukkaita... onneksi ei oo tytön maha tykänny huonoa mun suklaan syönnistä. en sit tiiä, että oisko tää mässääminen vaikuttanu jotenki radikaalisti mun maidon rasvapitoisuuteen... laihtumaan tällä dieetillä ei ole päässy :)
nyt alkaa sylissä kitinä, joten vaipan vaihtoon...
mitäs menin minäkin kehumaan hyvin nukkuvaa vauvaani, nyt on meilläkin muutama yö mennyt vähän risaisemmin, tosin vieläkin ihan ok, pari kolme kertaa heräillään ja Eveliina nukahtaa saman tien syötyään, eikä mullakaan ole mitään ongelmia unen saannin kanssa. Tänään tyttö ei ole meinannut päikkäreille rauhoittua, olen jo muutamaan kertaan joutunut vaunuja heiluttelemaan ja syöttämään, vaikka yleensä Eveliina nukkuu päivisin 4 h päikkärit putkeen.
Postissa odottaa uusi sitteri, odotan sen tärinätoiminnolta tosi paljon, Eveliina kun ei hereillä ollessaan juuri viihdy muualla kuin sylissä, hetken aikaa saattaa lattíalla olla mutta sitterissä ei ollenkaan. Jospa tämä uusi sitteri toisi sen verran helpotusta että ehtisin rauhassa joskus vaikka ruokaa laittamaan. Tuttia Eveliina ei syö edelleenkään.
Eilen käytiin sitten neuvolassa, pituutta oli huikeat 58,5 (syntyessä 49,5), pituuskäyrä menee lähes pystysuoraan. Painoakin oli mukavat 5070g (3770g). Tuntuu hassulta että Eveliina kasvaa noin hyvin pelkällä äidinmaidolla kun esikoiselle jouduin jatkuvasti pullosta syöttämään. Mistä puheenollen...olin keskiviikkona ensimmäistä kertaa pari tuntia kotoa pois ilman Eveä, ja äidillänihän olikin ollut työn ja tuskan takana saada tyttö juomaan pullosta... ehkäpä tarvisi silloin tällöin syöttää tyttöä pullosta jotta tottuisi, mä kun ajattelin tässä pikkuhiljaa alkaa käymään uimassa yms.
No joo, tarviskohan ruveta siivoamaan tai touhuamaan jotain muuta järkevää ennenkuin tyttö taas herää.
Napero ja Larvanto, järkätään vaan treffit, ehkä olisi tosiaan mukavinta tavata vaikka jonkun kotona, kahvilat on ainakin meille tuon taaperon takia aika haastavia! Meillekin saa toki tulla jos haluatte lähteä ajelemaan tänne maaseudun rauhaan! Mutta ehdotelkaahan päiviä!
Manna ja Eveliina kohta 7 vko