Oltermanni juusto on nykyään ihan kuraa.
Sitä luulisi että pieni tuottaja pitäisi laadusta ja asiakkaistaan kiinni, mutta ei se vaan niin mennyt. Se tapettiliisteri mitä nykyään oltermannina myydään ei vaan ole sitä alkuperäistä oltermannia mitä joskus 20 vuotta sit myytiin erinomaisena juustona. Olen pahoillani, ostan muiden maiden herkkujuustoja.
Kommentit (16)
Juuri leikkasin homeen pois Oltermannin pinnasta ja avot jo oli hyvää. Kannattaa antaa sen kypsyä kunnolla. Kauppaan tullessa se on ihan liian nuori vielä. Markkinatalous työntää keskeneräisiä tuotteita hyllyihin.
Itse en ole erittäin pitkään aikaan ostanu, tais mennä kuivaksi ja mauttomaksi poistamalla rasvoja tai jotain silloin joskus 2000 tjsp. Muutki suomi juustot tällä vuosituhannella ovat mauttomia hirvityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri leikkasin homeen pois Oltermannin pinnasta ja avot jo oli hyvää. Kannattaa antaa sen kypsyä kunnolla. Kauppaan tullessa se on ihan liian nuori vielä. Markkinatalous työntää keskeneräisiä tuotteita hyllyihin.
Vallaton home juustossa ei todellakaan tee siitä hyvää, päinvastoin juusto on pilalla jos se on omia aikojaan homehtunut. Oikea kypsytys sitä vastoin tekee juustosta HYVÄÄ.
ap
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole erittäin pitkään aikaan ostanu, tais mennä kuivaksi ja mauttomaksi poistamalla rasvoja tai jotain silloin joskus 2000 tjsp. Muutki suomi juustot tällä vuosituhannella ovat mauttomia hirvityksiä.
Onks pakko ostaa sitä vähemmän rasvaa
Ei ole vallatonta hometta. Minulla on kypsytyskammio.
Mutta on Oltermannin valmistuksessa joku muuttunut, koska muistan reikiä olleen ennen enemmän siinä. Nykyäänhän niitä ei juurikaan ole.
Venläisille maistuu kun yrittävät salakuljettaa monin keinoin kymmeniä kiloja suomesta.
Toinen ongelma on vuohijuustoissa, lähtökohtaisesti aivan liian nuorta. Lähinnä ainaostaan herkusta sai kypsänä jos osasi hakea.
Tämä "nuoruusongelmahan" koskee nykyään lähes kaikkea, kun pitää saada ne tuotteet myytyä mahdollisimman nopeasti, eikä silloin kun ne ovat parhaimmillaan. Kylmäsavukala, loimulohi, juustot, lihat... Ihan näin muutamia mainitakseni.
Itseämmehän tästä saadaan syyttää, kun suostutaan ostamaan noita.
Lidlissä myydään kotimaista Hermannia, joka on ainoa hyvä kermajuusto. Taitaa olla samaa kuin se entinen Pohjanpoika, joka oli hyvää ennen kuin sekin laitettiin pilalle ja katosi sitten markkinoilta kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onks pakko ostaa sitä vähemmän rasvaa
Nimenomaan en niitä vähemmällä rasvalla ole koskaan ostanut.
Osta kuusamolainen Paimenpoika-juusto.
Vierailija kirjoitti:
Venläisille maistuu kun yrittävät salakuljettaa monin keinoin kymmeniä kiloja suomesta.
Näinpä. Jopa renkaan sisällä. 😂
Oltermanni on aina ollut ihan mautonta kumia. Saman tyyppistä, samassa hintaluokassa löytyy paljon maukkaampiakin. Jopa monet halppis Rainbow yms. 4-5€/kg Tanskan ja Viron juustot ovat parempia.
Vierailija kirjoitti:
Oltermanni on aina ollut ihan mautonta kumia. Saman tyyppistä, samassa hintaluokassa löytyy paljon maukkaampiakin. Jopa monet halppis Rainbow yms. 4-5€/kg Tanskan ja Viron juustot ovat parempia.
Höpsis, ne vain ovat erityyppisiä justoja.
No näin on ollut ainakin 10 v.