Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tuhosi perheen raha-asiat

Vierailija
16.06.2018 |

Mä oon niin raivoissaan, vihainen ja katkera. Meillä on omat rahajutut, mutta yhteistäkin velvoitetta löytyy.

Mun mies on ollut pitkään sairaana ja ole kysynyt monta kertaa kuukausien aikana, että onko raha-asiat ok ja pyytänyt, että jos tulee vaikeuksia niin kertoo mulle hyvissä ajoin että ehdin varautua. Nyt koko paska räjähti silmille, asiat on menneet pitkään päin v-ttua, mies on jättänyt asioita hoitamatta tai hoitanut ne huonosti. Eikä ole tunnustanut sitä, vaan uskotellut kaiken olevan ok. Esimerkiksi yhteisen asuntolainan lyhennykset hän on maksanut koko ajan 1-2 päivää myöhässä. Ja sen vuoksi minä en voi järjestellä enää lainoja uudelleen, kun on niin paljon häiriöitä maksuhistoriassa!!!! Nyt tilanne on se, etten saa lainoja sille mallille että voisin pärjätä ja talo on kai pakko laittaa myyntiin, ennen kuin pankki vie sen. Luottotiedot tulee menemään jne. Voi p****ele!!! Jos olisin tiennyt, jos tuo ukko ei olisi salannut totuutta, ei mulla olisi mitään hätää.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi provot aina alkaa tunnetilojen luettelulla?

Vierailija
2/29 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jospa otat yhteyden sinne pankkiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu alkaa provolla.

Vierailija
4/29 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko epäillyt kuitenkin jotain kun kerrot että olet monta kertaa kysynyt kuukausien aikana tätä? Jälkiviisautta, mutta etkö olisi voinut itse tarkistaa asiantilaa aiemmin? jos toinen on ollut sairaanakin, eihän silloin välttämättä jaksa keskittyä tärkeisiinkään asioihin. Eikö pankissa voi käydä neuvottelemassa että sinä otat asiat hoitaaksesi että lainat tulee maksettua ajallaan? Tilanteensa kun kertoo pankille niin voi hyvinkin onnistua toisen mahdollisuuden saaminen.

Vierailija
5/29 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono

Vierailija
6/29 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastikko on niin että jos lyhentää lainaa 1vrk myöhässä pankki vie talon ja luottotiedot? Ei oo helppoo asuntovelkasillakaan :)

Vierailija
7/29 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli kyllä ankea provo.

Vierailija
8/29 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 päivää ei kuulosta pahalle. Onko teillä varaa edetä nyt esim. 5kk nuhteessa ja herran ojennuksessa? Riittäisikö se pankille nollaamaan "vastuuttoman rahankäytön"? :) Mulla oli kans aika paljon myöhästelyjä lainaerän maksussa, mutta pankki vain sanoi, että skarppaa tästä eteenpäin, kun oli jokin neuvottelu, oisko ollut lyhennysvapaista. Tai kilpailuta laina ja järjestele se siten uudelleen?

Koska mulla on hyvät vakuudet aina, saattoi pankki olla suhteeni hellempi, en tiedä.

Vierailija
9/29 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastikko on niin että jos lyhentää lainaa 1vrk myöhässä pankki vie talon ja luottotiedot? Ei oo helppoo asuntovelkasillakaan :)

Ei siitä minnekään merkintää tule, paitsi kyseisen pankin kohdalla "luottokelpoisuutesi" alenee?? :D Mutta se korjaantuu jossain ajassa ryhdistäytymällä.

Vierailija
10/29 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö asuntovelka mene suoraveloituksena, kuten muutkin lyhennykset. No tottakai tilillä pitää olla rahaa.

No onhan sitä kyvyttömiä ihmisiä raha-asioissa kuten muutenkin.  Silloin toisen pitää ottaa asiat hoitoonsa vaikka puoli väkisin.  Näissä asioissa sääli on täysin turhaa, asiat pitää hoitaa oikein.

Vierailija
11/29 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin vastuutonta kuin kahden aikuisen liitto jossa kummatkin hoitavat omia raha-asioitaan salaa toisiltaan ja sitten on vielä ne yhteiset velvoitteet. Siinä vaiheessa kun on yhtään mitään yhteistä raha-velvoiteta niin kaikki raha-asiat pitää olla kummallakin avoimesti nähtävillä. Jos suostut tuollaiseen niin saat syyttää vain itseäsi jos raha-asiat menevät persiilleen ja aina AINA voi tarkistaa että yhteiset maksut on maksettu ajoissa ja pitääkin tarkistaa sillä voihan se puoliso unohtaa kerran tai kaksi. 

Yhteinen tili miehen kanssa. Jo yli kymmenen vuotta. Ei mitään ongelmia.

Vierailija
12/29 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen tili, josta asuntolainalyhennys menee automaattisesti. Samoin sinne tilille kuukausittain meidän kummankin tililtä.

. . .

Kuka ja miksi asuntolainan maksaisi "manuaalisesti"? Kun on pakollinen säännöllinen meno.

..

Pankin kanssa nimenomaan saa sovittua laina-asioista esim. Sairauden vuoksi vaikka lyhennys vapaita kuukausia.

Vierailija
13/29 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt 1-2 päivän viiveet eräpäivissä voi aiheuttaa tuollaista??! Jos puhutaan 1-2 kuukaudesta niin tilanne alkaa olla toinen. Kaippa miehellä on joku sairauslomatodistus niin sitäkin voi pankille vilauttaa todisteena sairaudesta ja silloinhan yleensä suhtaudutaan myötämielisemmin asiakkaan huonoon taloustilanteeseen. Siellä on yleensä lauseke työttömyydestä ja sairaudesta. 

Jotenkin tässä haiskahtaa että sekä mies että aloittaja on hoitaneet asioita hieman leväperäisesti ja todella pieniltä kuulostaa nuo eräpäiväviiveet jne niin ne ei kyllä aiheuta pankissa tuollaista reagtiota. Tosin varmasti pankeilla on tiukahko linja nykypäivänä, mutta ei sentään 1-2 päivän vuoksi.

Vierailija
14/29 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole niin vastuutonta kuin kahden aikuisen liitto jossa kummatkin hoitavat omia raha-asioitaan salaa toisiltaan ja sitten on vielä ne yhteiset velvoitteet. Siinä vaiheessa kun on yhtään mitään yhteistä raha-velvoiteta niin kaikki raha-asiat pitää olla kummallakin avoimesti nähtävillä. Jos suostut tuollaiseen niin saat syyttää vain itseäsi jos raha-asiat menevät persiilleen ja aina AINA voi tarkistaa että yhteiset maksut on maksettu ajoissa ja pitääkin tarkistaa sillä voihan se puoliso unohtaa kerran tai kaksi. 

Yhteinen tili miehen kanssa. Jo yli kymmenen vuotta. Ei mitään ongelmia.

Sitten onkin kiva jos jompikumpikuolee ja pankki  sulkee tilin.

1 yhteinen tili + kummallakin omat tilit ja sijoitukset

Vierailija
15/29 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään pankki ei varmasti suostu siihen, että lainanlyhennys ei olisi suoraveloitus.

Vierailija
16/29 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yhteinen tili, josta asuntolainalyhennys menee automaattisesti. Samoin sinne tilille kuukausittain meidän kummankin tililtä.

. . .

Kuka ja miksi asuntolainan maksaisi "manuaalisesti"? Kun on pakollinen säännöllinen meno.

..

Pankin kanssa nimenomaan saa sovittua laina-asioista esim. Sairauden vuoksi vaikka lyhennys vapaita kuukausia.

Joo, laina menee automaattisesti lainatililtä. Mutta se tili ei ole kummankaan käyttöliittymä, eikä siellä ole mitään muuta rahaliikennettä kuin lainan lyhennykset. Mies on siis laittanut rahan lainanlyhennystä varten tuolle tilille säännöllisesti pari päivää myöhässä, vain yhden kerran ajoissa. Rahaa on kyllä ollut, mutta ei ole hoitanut ajallaan. Joka kerta olen kysynyt, että ootko muistanut ja hän on vastannut asian olevan ok. Mun omat käyttötilit on toisessa pankissa, en käytä tuon pankin nettipankkia tms

Ap.

Vierailija
17/29 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. . .

..

Joo, laina menee automaattisesti lainatililtä. Mutta se tili ei ole kummankaan käyttöliittymä, eikä siellä ole mitään muuta rahaliikennettä kuin lainan lyhennykset. Mies on siis laittanut rahan lainanlyhennystä varten tuolle tilille säännöllisesti pari päivää myöhässä, vain yhden kerran ajoissa. Rahaa on kyllä ollut, mutta ei ole hoitanut ajallaan. Joka kerta olen kysynyt, että ootko muistanut ja hän on vastannut asian olevan ok. Mun omat käyttötilit on toisessa pankissa, en käytä tuon pankin nettipankkia tms

Ap.

Käyttötili, ei käyttöliittymä

Vierailija
18/29 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi provot aina alkaa tunnetilojen luettelulla?

Ok, enpä tiennyt, että tällä tavalla aloitetaan vaan provoja. Kerrotko mikä on viestin oikea kohta ilmaista tunnetiloja, etten enää väärin perustein leimaudu provoksi? Sillä niin kuin mä haluaisin ja toivoisin, että tämä on vaan huonoa vitsiä, niin kyseessä on oikeasti mun elämä nyt. Ja tämä tilanne on oikeasti aivan perseestä.

Ap

Vierailija
19/29 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään hätää ei ole parin päivän viiveistä. Meiltä meni koti kuuden kuukauden viiveen takia. Olin niin sinisilmäinen ja uskoin mieheni satuihin.

Vierailija
20/29 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankeilla on kaikilla sellainen systeemi että laina menee suoraveloituksena. Se järjestelmä yrittää 3 päivänä peräkkäin ja jos siinä ajassa tilillä ei ole rahaa menee se merkityksi maksamattomiin. Eli 1-2 vrk "myöhässä" ei ole maailmanloppu eikä vaikuta mitenkään luottokelpoisuuteen tai lainojen uudelleen järjestämisiin. Puhutaan kuukausien laiminlyönneistä että pankki alkaa puuttua. 1-2kk niin on vielä neuvoteltavissa, eikä mene perintään ja luottotiedot ole vaarassa. Pankki kyllä joustaa äkillisissä sairaustapauksissa ja työttömyystilanteissa. Kokemusta on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan