TOUKOJEN TORSTAI
Kommentit (43)
Mulla oli eka raskaudessa sf-mitta korkeimmillaan 35cm, mutta vauva ei kyllä laskeutunut ollenkaan. Ihan normikokonen (3615g) tyttö synty 41+5 viikolla. Nyt mulla on vielä isompi sf-mitta, joten varmana tulee toi 36cm täyteen. Viimeksi rv 32 oli mitta jo 33cm!
Amina, nauroin vedet silmissä sun unelle :)! Olispa hurjaa alkaa synnyttään miestä... voi kun mäkin näkisin noin lennokkaita unia, niin oikein odottaisi nukkumaan pääsyä.
On kyllä ihanaa, kun on niin keväistä jo. Ja kyllä meitä on lykästänyt, kun saadaan vauvat näin upeaan vuodenaikaan. Esikoinen syntyi marraskuussa ja sekin oli kyllä ihan tunnelmallista, mutta nyt toisen kanssa varsinkin elämä helpottuu NIIN paljon, kun pukemiset jää paljon vähemmälle. Muutenkin ihanan raikasta, kun voi olla koko ajan partsin ovi auki ja piipahdella ulkona pienissä vaatteissa. Pitää vaan varoa, ettei tule rintatulehdusta!!! Huom, huom kaikille! Jouduin jo viikonloppuna laittamaan iltakävelylle rinnanlämmittimet, kun alkoi rinnoista särkeä. Siellä on kuitenkin jo maitorauhaset täydessä toiminnassa ja kaiketi tulehduksen voi saada jo nyt jos rinnat saa vetoa.
Mukavaa loppupäivää, lähden orvokkiostoksille.
Elli 35+1
Aloitan tässä vähän häpeillen kirjoittamaan, kun olen koko raskauden seurannut teidän kaikkien juttuja, mutta itse en ole kirjoitellut...mutta kai parempi myöhään kuin ei milloinkaan. La on toukokuun lopussa, että tässä mulla on vielä aikaa!8) Kiitos vaan kaikille kaikista hauskoista ja neuvoantavista jutuista.
Itse olen voinut koko raskauden melko hyvin...pahoinvointi, närästys, selkäkivut ja pukamat...eikäs tuo ole normaalia? 8) Kieltämättä nyt tuntuu jo vähän enemmän raskaalta sanan varsinaisessa merkityksessä...Odotan toista ja ensimmäinen on sellainen alle parivuotias taapero, vilkas ja aivan ihana!
Täytyy munkin kommentoida tuohon sf-mittaan...ekasta kun se oli viimisessä lääkärissä 38! Silti vauva oli syntyessään 3300g eli ihan sopivan pieni ja se mentäs meni viikoille 41ja3....loppuaika oli odottamista isolla OOLLA! Toivotaan ettei tällä kertaa ihan niin pitkään...taitaa olla toveunta!8)
Lopuksi vielä onnea kaikille vauvansa jo saaneille ja niitä S-säteitä!!
...Siis vahingossa vartin notkuin sohvalla... =o) Kaupas käyminen on rankkaa. Tosiaan pian saadaan äippävaatteet pistää laatikkoon ja voidaan alkaa käyttää normaaleja vaatteita!!! Hui!
Ei ku ihan oikeesti huomasin kaupas kuinka ihania vaatteita oli aikuisille tullut ja miten värikkäitä rintaliivejä ja stringejä. Mä aloin jo himoitsemaan shoppailua suht normaalissa koossa jossa löytää myös itselleen kaunista.
Ja kenkä/alusvaatefriikkinä täytyy sanoa että odottakaas kaupat tätä mammaa kun vartalo alkaa palautua. =o)
Entäs kaikki uudet pienten vaatteet kesäksi... Oih!
Noh, huomenna mennä ihan kiertämällä kiertämään kauppoja ja ostaan loput tavarat eli muutama tuttipullo varaksi ja tuttelipurkki ym pientä tavaraa. Sit ajattelin käydä vihdoin ostamassa mulle ja miehelle uuden sängyn ja tuolin ku alkaa tietsikkapöydän tuoli vetää loppua. Uudesta sängystä haaveillu pitkään.
Mutta nyt keitän kahvit ja menen ulos istuksimaan.
mä en varmaan ekoja suppareita tuntiskaan kun olen jo niin turtunut näihin nivus ja häpyluukipuihin ja tähän jatkuvaan painon tunteeseen alavatsalla.
yritin nukkua päikkärit mut luulen et yläkerran akalla on kamera meijän makkaris kun aina kun jompikumpi yrittää nukkua siel päivällä niin tää ihana naapuri alkaa raivohullun lailla imuroimaan, ja tottakai kaikki putket ja patterin takuset oikein kunnolla!
krrrr! ja se meteli on ihan käsittämätön! no tää talokin on tällänen vanha elementtitalo niin kuuluu kyl kaikki muukin....
äiti soitteli huolestuneena et enkö ole jo synnyttämässä kun niin ennustettiin... oli heräilly raukka monta kertaa viime yönä ja ollu kuulevinaan kännykän soivan ja teksiviestin ääniä. taitaa äippääkin jo jännittää, vaikkei eka lapsenlapsi olekkaan.
vaikka laskettuun aikaan viel reilu viikko niin on alkanu tulemaan tutuilta joko-viestejä ja puheluita, kiva jos menee reilusti yli niin saan olla kännykkä korvalla koko ajan :)
taidan mennä parvekkeelle istuskeleen ja nauttiin arskasta!
meppe
Tällä kertaa täytyy myöntää olevansa poikkeus. Nukuin oman mittakaavani mukaan hyvin. Mitä nyt kävin vessassa ja hain kolmen aikaan pikkumiehen nukkumaan meidän väliin. 2,5-vuotias nukkuu omassa huoneessa omassa sängyssä vaan ei osaa tulla itse viereen.
Muutenkin on jotenkin kauhean energinen olo. Lapioin takapihalla lumikinosta, että sulaisi nopeammin. Josko saisi grillin ja pihakalusteet vapuksi ulos. Haravoinkin pihaa. Ei supistellut eikä tuntunut muutenkaan pahalle touhuta. Mies kyllä vähän ihmetteli, että mitä sinä nyt viimeisilläsi alat rehkimään. Mutta kyllä se on niin, että pahinta mitä pienestä hyötyliikunnasta voi seurata on synnytys, eikä sehän ei minua haittaa ollenkaan. Tuntui tosi hyvälle saada vähän hiki pintaan ja puuhastella.
Mulla tuo sf-mitta oli viime perjantaina 31 cm. Mulla oli eri neuvolan täti kuin tavallisesti ja hän sanoi, että mitta on paljon mittaajasta ja mitasta kiinni. Ei edes merkinnyt ä-kortin käyrään mittaa, kun kohta on omalle tätille taas aika.
Mutta nyt on esikoisen päiväunet takana ja suuntaamme ulos...
AURINKOA!
Jommeli ja Elmeri rv 37+
Täällä on nukuttu oikein hyvin. Tai kyllä tenavat herää välillä, mutta oman olon kanssa saan kyllä nukuttua ihan hyvin. Yhteensä noi kolme tais viimeyönä herätä öööh... *laskee kuumeisesti* 7 kertaa.
Neuvolassa kävin tänään. Paino oli pudonnu 500g JEEEEE. Tähän asti on lähes se kilo aina tullu... Kai tää pakkoliikunta sitte vaikuttaa. Tänään tuli käveltyä taas 10 kilsaa ja kyllä on jalat puhki!!!
Pissassa oli vissiin sokeria, en nyt muista...
verenpaine 90/66
sf 31
Vauva ei oo kiinnittyny, mutta roikkuu alhaalla.
Meillä on vappuaattona kastajaiset. Musta tulee kummi. Tosin nää kastettavat on jo 5½ ja 6½v. Siinä on meijän vappusuunnitelmat :)
Nyt lähen taas metsästämään tolle välimallille kenkiä, kun täällä on loppuunmyynti kenkäkaupassa, eikä vieläkään oo löytyny ton ongelmajalkoihin sopivia monoja :)
Suppareita ja jaksamista kaikille! Kunpa pääsis jo synnyttämään...
Nalluri ja ötö 36+5
Tässä ratkaisu kaikkeen, eiköhän hommata ajansyöjät...
Miehen korvike
Nyt se on sitten todistettu, mies on ihan turha kapistus! Tästä löytyy
jokanaiselle sopiva miehen korvike.
ROPELOOTTORI
On vuoteeseen asetettava laite, joka aina saatuasi unen päästä kiinni
alkaa väkisin tunkeutua saman peiton alle takapuolesi kohdalta.
AUTOMAATTINEN KANAVANVAIHTAJA
Televisioon kytkettävä musta laatikko, joka katkaisee välittömästi
katsomasi ohjelman, jos toiselta kanavalta tulee toimintaleffa,
formulaa, jalkapalloa tai muuta urheilua. Ellei tule, se räpsäyttää
säännöttömin väliajoin auki teksti-tv:n ja selaa joka kerta läpi kaikki
urheilutulokset.
PYYKINVÄRJÄÄJÄ
Haaveiletko miehestä, joka auttaa kotitöissä? Tämä on sinun laitteesi.
Kyseessä on väripatruuna, joka pesuainelokeroon asennettuna laukeaa ja
värjää koko pyykin joko sinertäväksi tai vaaleanpunaiseksi. Patruuna ei
laukea aivan joka kerta, mutta todennäköisimmin juuri silloin kun
koneessa on lempipuserosi. Mainio naiselle, joka kaipaa jännitystä
elämäänsä.
KARVAPÖLÄHDYS
Lavuaariin asennettava laite, joka 15 minuutin sisällä siitä kun olet
pessyt pesualtaan, pöläyttää puhtaalle posliinille partakarvan pätkiä.
Luxusmallissa on lisävarusteena hammastahnaläiskitin, joka ruiskii
hammastahnaa oikein asennettuna jopa parin metrin päähän.
KAUPPAKESKUSVALITIN
Kännykkään kytkettävä toiminto, joka ryhtyy päästelemään epämiellyttäviä
marisevia ääniä, jos viivyt liikkeessä yli 5 minuuttia. Lisälaitteena
saatavissa myös rähisevä saldorajoitin.
OSTOSHÄLYTIN
Luotto- tai pankkikorttiin ohjelmoitava toiminto, joka saa kortin
lukulaitteen ulvomaan, mikäli kortilla yritetään maksaa lasten- tai
naistenvaatteita, meikkejä, kenkiä tai muuta ruokaa kuin makkaraa.
Hälytin pysyy hiljaa, kun sillä maksetaan porakonetta, työkaluja,
autotarvikkeita tai tietokoneen lisäherkkuja.
ESIKÄSITELTY SANOMALEHTI
Aamun lehden voi nyt tilata esikäsiteltynä siten, että etusivun tilalle
on taitettu urheilusivut ja yksi sisäsivu on ylösalaisin ja väärässä
paikassa. Lehti on myös esirutattu mahdollisimman paksuksi möykyksi.
VISKIBASSO-VIESTIPALVELU
Palvelu, joka toimittaa kännykkääsi päivän mittaan viestejä, kuten: " En
ehdi syömään" , " Piipahdan poikien kanssa kaljalla" , " Hae auto
korjaamosta" , " Sori en ehtinyt kauppaan" , " Hae sinä lapset tarhasta" ,
" Miksi kaikki sukkani ovat pyykissä" , " Olet unohtanut silittää paitani" .
MURUSTIN
Laite, joka aamulla lähdettyäsi töihin levittää leivänmuruja pöydälle ja
lattialle. Tämä huokea laite on jokaisen sinkkunaisen minimivaruste.
AJANSYÖJÄ
Luxus-paketti, joka sisältää kaikki yllämainitut toiminnot ja vielä
paljon muuta yllättävää. Saat anoppipalvelun, joka käy vähintään kerran
viikossa silmäilemässä kotiasi halveksivasti ja joka tekee
ylivoimaisesti parempia lihapullia kuin sinä. Eikä tässäkään vielä
kaikki: Juuri kun alat tottua Ajansyöjääsi, se rullaa ulos ovesta ja
liimautuu magneetin lailla nuorempaan sinkkunaiseen. (Anoppipalvelu
jatkaa siitä huolimatta käyntejään sinun kotonasi ja kertoo pyytämättä
yhä uudestaan, miksi et alun perinkään ollut sopiva omistaja
Ajansyöjälle).
Hyvin tuntuu vielä sakki kasassa olevan, hyvä juttu hyvä. Paitsi niille jotka jo sais lähteä... Tänään käytiin isukin kanssa tutustumassa synnärille, ja jäi ihan positiivinen olo.
Vaikka ei täältä kyllä olla etuajassa ainakaan lähdössä: olo vaan paranee sitä mukaa kun päivät vähenee. Oon tehny melkein kaikkea mitä EI suositella, muuton takia lähinnä, nostellut laatikot, laitellut verhot ja innostuin jopa mattopyykille. Ja _ehkä_ 2 supistusta saanu päivän aikana aikaiseksi, eikä tod mitään kivuliaita. NO, eipä tässä kiire olekaan kun olokin tosiaan niin hyvänä pysyny!
Ja kun kerran kaverikin niin pieni on. Mullakin tosiaan sf-mitta aika iso, mutta terkka veikkailee syntymäpainoksi silti alle 3,5kg. Eikä mahakaan kauhean isolta tunnu (ympärysmitta 98cm). Vauva on ollut alhaalla, käsittääkseni kiinnittyneenäkin jo hyvän tovin.
Uudessa --isossa-- kodissaan mahailevat
stellis & voitto 38+2
aamulla tossa valitin mäkin huonoista yöunista ja migreenistä.kävin sitten sohvalle kissan kanssa pötkölleen ja otin 3 tunnin päikkärit.isäntä tuli töistä ja äkkiä ruoka piti tehä.ei taitaisi tollaset unet onnistua jos olisi jo entuudestaan lapsia. no sekin sitten kai aikanaan tulee koetuksi.
No, mies oli mulle jalkahierojan ostanut, kävin sit siellä ja ai että löyty imakoita paikkoja jalkapohjista...vauva möykkäsi kans masussa. ja hieroja ei ollut oikein ilahtunut kun en voinutkaan maata selällään vaan olin kylellään, sen oli kuulemma vaikea tehdä työtään kunnolla.no, mä olin ainakin tyytyväinen. tänään on ollut yllättävän laiskottelevainen päivä, taidan huomenna mennä vähän kaupungille kävelemään jojs vaikka liikunta liikuttas tota masuasukkia.
mukavaa illan jatkoa kaikille!
Elli; en tiedä jos voielä hengailet täällä...oliko sulla mustat housut ja musta paita ja vihree takki päällä tänään?
(en ole ahdistelija!!!)
Br1t; hienoa että pojulla kaikki hyvin!
Nyt on taas ollu koko päivä tekemistä joten väsyttää hirveesti. näppylöitä on jo aika reilusti ja pelottaa jo valmiiks miltä mun lapsukaiset näyttää aamulla ku herää. iik! en tykkää yhtään näppylöistä!
pakko mennä hieman lepyttämään jalkoja ja kattomaan telkkarii. huomiseen... pikku-millillähän la ja kaikkee.. =)
my_selene ja neiti Nukkuva rv 35+3
..ja Stelliksel onnea uuteen kotiin!!!
m_s
Mulla kuluu tämä aika kyllä äärimmäisen hitaasti, jos lapsia olisi jo niin tuskin ongelmaa ajan kulun kanssa, mutta ensimmäistä odotellessa tuntuu ajankulku pysähtyvän. Kotona ollut jo niin monta kuukautta, ennen äitiysloman alkua sairaslomalla jo yli kaks kuukautta ja minä olen aina ollut jonkun sortin työnarkomaani, tehnyt montaa työtä yhtäaikaa oman vakituisen lisäksi tai sitten tehnyt ylitöitä " hulluna" , niin ollut jonkinlainen shokki tämä ettei mitään tekemistä ole. Toisaalta on voinut tehdä lepo ihan hyvääkin yhdeksän vuoden " raatamisen" jälkeen.
Kaikki ystävätkin vuorotyötä tekeviä niin vapaat niillä milloin sattuu ja kenelläkään ei lapsia niin joskus tuntuu etteivät edes oikein mun seuraa jaksa, vaikka yritän niiden seurassa kyllä kaikesta muusta kun tulevasta vauvasta puhua.
Tänään sain vihdoin pestyä kaikki loputkin vauvan vaatteet, tuntuu nyt että olen tainnut niitä kerätä vähän liikaa, ei taida keretä käyttämään läheskään kaikkia ennen kuin pieneksi jää.
Kävelyä yritin harrastaa, mutta mulle kertynyt tuota painoa tämän raskauden aikana enemmän kuin laki sallii niin on todella tuskaista ja tiistaina alkoi ihana häpyluun pakotus joka vaikeuttaa jo ennestään vaikeaa taapertamista.
Olisin kyllä niin valmis jo tämän masuasukin synnyttämään...
tänään asuna farkut ja vihreä huppuliivi + paita :). Taisit bongata jonkun toisen meikäläisistä. Tosin me taidetaan olla ainoat porvoolaiset tässä porukassa...
taitaa orvokit olla odottajien mieleen kun tälläkin (niin..jos olet täällä niin en ahdistele sinuakaan..) oli orvokkeja muistaakseni.
no, paljon masuja näkyi taas niin tuskin tulee yksinäistä synnärillä. =)
No, jos näet sellasen lyhyen (156 cm) iso(!!!!)mahasen blondin (ruskeet hiukset alla) jolla huulilävistys keskellä alahuulta niin tuu vetää hihasta. minä se on! ja kaks huutavaa lasta yleensä roikkuu lahkeista. =)
my_selene ja tytöt
Joku kyseli sf-mittoja.
Tuoreita mittoja: viikolla 37+4 sf-mitta 37cm ja vaivan painoarvio ultran mukaan 3800g. Lääkärin mukaan painoarvion ei pitäisi heittää sillä on pysynyt samalla kasvukäyrällä usealla painoarviokäynnillä.
Noooh, aika näyttää. Vielä hän tuo ehtii kasvaa reippaasti yli nelikiloiseksi, jos tätä vauhtia jatkaa.
Ja taas pitäisi saada unenpäästä kiinni, etenkin kun olen taas paastolla. Huomenna otetaan uudelleen maksakokeet kutinan takia :/
unsku rv 37+5
Tää mun unettomuus alkaa saada isoja mittasuhteita:( Viime yönä nukahdin kyllä särkylääkkeen voimin joskus yhen maissa, mut heräsin jo neljältä!!! Nukuttaa vietävästi, mutta ei vaan tuu uni:( En kyllä ymmärrä, että millä voimin sitä jaksaa edes synnyttää, jos joka yö saa nukuttua vaan muutaman tunniin. Ja tietty tohon muutamaan tuntiinkin kuuluu ne pakolliset kaks vessareissua!
Taidan lähteä vielä sänkyyn lepäilemään hetkeksi. Mun tuurilla saan tietty unenpäästä kiinni just ku esikoinen herää.
Toivottavasti muilla on yö sujunu paremmin!
pricilla 34+2
Toivottavasti Pricilla nukkuu tällä hetkellä. kurjaa kun nää viimeset viikot mneee valvoomiseen kun pitäis kerätä sitä varastoon. täällä nukutaan kyllä hyvion ja tarpeeks. herään vaan tosi aikaisin kun ei väsytä enää ja on ylienerginen olo. *lähettää hieman Pricillallekin*.
Tänään paljon ohjelmaa ja huomenna jo perjantai ja meillä on se tutustumiskäynti. =) kivaa!
niin se toukokuu vaan lähenee. tuntuu todella epätodelliselta kun sitä on odotettu niin kauan. synnytyskin lähenee ja olen yrittäny olla miettimättä sitä mut silti kyllä jännittää. sairaalakassi on mulla vielä pakkaamatta. vauvalle olen ostanu vaatteita mut itelleni pitää vielä hankkia imetysliivit ja uudet alkkarit. ehkä joku uus paitakin. ehkä jaa freessiin olon kun itelläkin on uusi kotiintulovaatteita. tänään menen ostaa tutteja ja sen semmosta. varmaan alan itkeä ja maitoa erittämään kun kaupassa nypin pieniä vauvajuttuja. (olen juu tosi tasapainoinen).
Hyvää alkavaa torstaita, ulkonakin näyttää taas olevan mahtava sää joten nauttikaa ja sit se tavallinen:
SUPPARI-SÄTEITÄ niille kaipaaville! =)
my_selene ja neiti-aina-aamuisin-nukkuva rv 35+3
täällähän on melkein kaikilla huonosti nukuttu yö takana! Mä sain aamusta onneksi nukuttua vielä kaks tuntia, ennen ku neiti heräs, mutta kyllä nyt silti särkee kauheesti päätä ja taas väsyttää.
Liinanen tossa tuumaili, että jatkuvathan ne heräilyt sitten kun imettää, mutta mun täytyy kyllä sanoa, että kolmen viikon jälkeen synnytyksestä en enää herännyt yösyöttöihin. Neiti nimittäin nukkui vieressä, eikä varmaan itsekään herännyt syöntihetkiin:)
Oltiin tossa ulkoilemassa ja nyt ois tarkotus levähtää sohvalla, kunnes lähen semmosille kotikutsuille missä on kaikenlaisia lastentarvikkeita.
Tarkotus ois hankkia kantoliina, joten jos sen vaikka tänään sais ostettua.
Ja jippii, vihdoinkin meille tuli ne tuplat:) pääsee illalla sit kasailemaan niitä...
Jaksuja yökukkujille, JJ:lle suppareita (kuulostaa tosi lupaavalta:) ja Millille kanssa! Ja my_selenelle jaksuja vesirokkoon...
pricilla