Ostatko perinteistä kallista kosmetiikkaa? Dior, Chanel, Shiseido, Guerlain, Estee Lauder yms
Nykyään saa niin laadukasta kosmetiikkaa edullisesti. Tuntuu tyhmältä maksaa merkistä ja pakkauksesta. Värikosmetiikan ostan halvoista sarjoista, koska esim. huulipunaa käytän tosi harvoin. Essencen parin euron rajauskynä ja joku huulirasva ajaa saman asian.
Kommentit (27)
Ostan vähän kaikkea kosmetiikkaa sekaisin. Ostan joitakin halppisjuttuja (esim.Essencen Highlighter), jotain markettituotteita (lumenen 60 sek kasvonaamio), joitakin semiselektiivistä (buxomin luomivärit jne) ja selektiivisiä tuotteita (ihonhoidosta Estee Lauder ja Lancome sopivat minulle, luottoripsarini on lancomen).
Meikkiarsenaali on sekalainen seurakunta kaikkea mahdollista, ostan sitä minkä koen hyväksi ja josta olen lukenut/nähnyt hyviä arvioita. Hutiostokset menevät yleensä siskolle joka ottaa kaiken tyytyväisenä vastaan
En osta. Kerran tein virheen ja ostin diorin luomiväripaletin. Ylihintaista PASKAA. Pigmenttiä ei ollut juuri yhtään, eikä häivyttynyt kunnolla. Annoin sen sitten äidille,kun se tykkää noista ns. paremmista merkeistä.
Itse käytän lumenea, jeffree star cosmeticsia, the balmia, bysiä ja urban decayta.
Joku lancome ei monestikaan eroa raaka-aineiltaan lorealin muista tuotteista ja yksittäiset tuotteet nyt voivat olla hyviä miltä merkiltä tahansa, oli kallis tai halpa tuote. On ihan yhtä hölmöä kehua halpoja kuin kalliitakin tuotteita yleisesti. Esteetikkona voin kyllä maksaa tuotteen kauniista ulkonäöstä lisää, mutta sisällön pitää toimia myös.
Iholle käytän nykyään vain luonnonkosmetiikkaa. Absolution, suki ja uudet madarat ovat pääosin tosi hyviä. Iho on paljon parempi nyt mutta huononee jos kokeilen muuta kosmetiikkaa.
Hiuksille on pakko olla silikoninen hoitoaine. Luonnonkosmetiikassa ei ole hyviä hoitoaineita ongelmatukalle. Näistäkin vältän sarjoja joissa on erikseen marketti- ja ammattituotteet, incit ovat monissa ihan samoja ja älyttömät määrät hajusteita. Hajusteettomat Sim DS ja Cutrinin Vieno ovat ihan ok kun suosin hajuttomia, mutta Paul Mitchellistä löytyy muuten parhaat. Toki näissäkin sarjoissa on huteja.
En siis ymmärrä perinteisen selektiivisen kosmetiikan suosiota.
Vain jostain tuotteista joista ei löydy riittävän hyvää markettihalpisversiota. Esim. kun minulla on rasvoittuvat silmäluomet ja allergian takia helposti vuotavat silmät, pysyvää rajauskynää on lähes mahdoton löytää. Estee Lauderin Double Wear on harvoja jotka pysyy (Inglotin geelirajaus myös) joten sitä käytän enkä markettituotteisiin koske.
Matkustan paljon. Reissussa käydessäni hyödynnän yleensä lentokentät, muut verovapaat tai muuten edullisemman hintatason maat ja ostan jotain etukäteen suunnittelemaani 'luxusta'. En ole enää kovin nuori, joten valintani on usein jokin hoitotuote: seerumia, yövoidetta, silmänympärysvoidetta. Heräteostoksia ja mutu-edullisia yritän välttää. Esim. lentokenttien myymälöissä täytyy olla oikeasti hintatietoinen - ei siellä läheskään kaikki niin kovin edullista ole.
Huulipunaan olen valmis satsaaman, huuleni kun ovat hyvin kuivat ja hyvän löytäminen työlästä. Samoin värivoide/ meikkipohja: jos löydän hyvän kirjavalle ja muutenkin vähän ongelmalliselle couperosa-iholleni sopivan, voin ostaa hinnasta riippumatta. Luxusmerkillä sinänsä ei ole minulle merkitystä vaan sillä, että tuote toimii minulla hyvin. Muun värikosmetiikan suhteen käy kyllä halvemmatkin, esim. Lumene tai L'Oreal Paris. Ihon perushoidossa suosin reissutuomisten lisäksi apteekkikosmetiikkaa, monet Vichyn ja Lieracin tuotteet sopivat minulle hyvin.
Lasketaanko Urban decayn luomiväripaletti (Naked 2) merkkituotteeksi? Se on täysin ylivoimainen ja paras koskaan käyttämäni luomiväri, enkä tule vaihtamaan sitä pois. Hinta oli muistaakseni jotain 60-70 euron välillä ja on kyllä joka sentin arvoinen.
Lancomen ripsiväriä käytin aiemmin, nyt ole todennut että halvemmalla saa paljon parempia (esim. max factory). Lancomen silmänympärysvoide oli ainakin itselleni aivan luokattoman huono ja jäi käyttämättä.
Diorin parin sadan euron arvoinen kosteusvoide tuntui ylelliseltä ja oli kyllä hyvä, mutta murto-osan hinnalla esim. lumenen tai bodyshopin tuote ajaa täysin saman asian.
Guerlainin tuoksusta sen sijaan en luovu, mutta sitä nyt ei kovin usein tarvitsekaan uusia.
Parikymppisenä laitoin paljon rahaa erilaisiin rasvoihin, ripsareihin ja meikkivoiteisiin, kunnes reilu 30-v löysin itselleni parhaat tuotteet joissa olen vuosia pitäytynyt eikä niihin kuulu mitkään diorin voiteet tms. Ainoa "luksus" tuote on tuo Urban decayn luomiväri, jos se sellaiseksi lasketaan.
Yleensä olen tykännyt Lumenen huulipunista, mutta pitää kyllä sanoa että Lancomen huulipunat painii ihan omassa sarjassaan. (On tullut kyllä kokeiltua vaikka mitä punia, halpoja ja luksusmerkkejä, joten mulla on aika laaja repertuaari mihin verrata.)
Toinen mihin törsään, on luksusmerkkien kasvoseerumit.
Muuten kyllä halpismeikit ja kosteusvoiteet käytössä. Varsinkaan mascaraan en koskaan törsää kymppiä enempää, koska olen altis silmätulehduksille, niin mascara yleensä päätyy roskiin 1,5kk päästä avaamisen jälkeen.