Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät kotitaloudet palkkaa työttömiä?

Vierailija
15.06.2018 |

Ajatelkaa nyt, itselle jäisi paljon enemmän vapaa-aikaa jos joku muu hoitaa esim pihatyöt, siivouksen, ruuanlaiton, ruokaostokset ja lastenhoidon. Eikö kuilostaisikin ihanalta? Sen säästyneen ajan voi sitten käyttää itsensä hemmotteluun kuten vaikka kampaamossa tai manikyyrissä käyntiin.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei halua takaisin piikayhteiskuntaan. Siihen ei ole enää paluuta. Työministeriön korkea virkamies totesi taannoin tällä tavalla.

Niin karulta kuin se kuulostaakin, nämä suuret työttömien massat ovat kymmenen vuoden kuluttua hyvänä työvoimareservinä, kun suuret ikäluokat ovat eläkkeellä ja heidän eläkkeidensä maksuun tarvitaan suurempi työssäolijoiden joukko. Ajattele hyvä ihminen kokonaisuutta, äläkä pelkästään itseäsi.

SDP pitää huolta kokonaisuudesta.

Vierailija
22/41 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä rahalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normisuomalaisella ei ole varaa palkata normisuomalaista. Ainakaan jos lakien ja pykälien mukaan mennään.

Suomen laissa ei ole määritetty minimi palkkaa, ja tarjotusta työpaikasta kieltäytyminen veisi työttömältä tuet, joten miksi tätä tilannetta ei saisi käyttää itsekkäästi hyväksi?

Kova on hinku kokoomusta äänestävällä pikkuvirkanaisella päästä riistämään köyhiä, että saisi kokea kuuluvansa oikein eliittiin.

Vierailija
24/41 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa nyt, itselle jäisi paljon enemmän vapaa-aikaa jos joku muu hoitaa esim pihatyöt, siivouksen, ruuanlaiton, ruokaostokset ja lastenhoidon. Eikö kuilostaisikin ihanalta? Sen säästyneen ajan voi sitten käyttää itsensä hemmotteluun kuten vaikka kampaamossa tai manikyyrissä käyntiin.

Ihan siksi, että Suomessa työntekijän palkkaaminen on aivan liian kallista ja vaikeaa.

Erittäin mielelläni ottaisin kodinhoitajan tai vastaavan, mutta en mä siitä ole valmis maksamaan niin paljoa kuin Suomessa vaaditaan.  Jos kokopäiväisen huushollerskan/assistentin palkka olisi about minimi 1189 €/kk, minulle kertyisi työnantajana maksettavaa kuukaudessa Kokonaiskustannus: 1 442,27  €.

Kuinka moni on valmis ja kyvykäs maksmaan lähes 1500 euroa kuussa omasta nettopalkastaan? Siinä vastaus.

Jos apukäsi maksaisi kokonaisuudessaan 500 €/kk ja sillä saisi 80 tuntia, niin palkkaisin heti.

Vierailija
25/41 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tietoinen mitä kuluja työnantajalle tulee palkan päälle? Jos työllistät itsesi tunniksi joudut tekemään työtä neljä tuntia. Näin siis Suomessa.

Vierailija
26/41 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomien aikana olen ulkoistanut lumityöt/nurmikon leikkuun. Ja vartiointiliike on tavallaan aina läsnä.

Katon ja rännien putsaus ostetaan myös, siivouskin joskus.

Käteväähän tämä kieltämättä on.

Vierailija
27/41 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos joku tarjoaa minulle työpaikkaa kotonaan niin toki voin tulla sinne. Työn laatu on mitä on, tietenkin, minusta ihmisillä on muutenkin liian kovat vaatimukset esim siisteystasosta ja lastenhoidosta.

Vierailija
28/41 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oma kokemukseni:

Tarvitsin apua kotiin. Otin yhteyttä siivousfirmaan, toivoin apua 4 h/viikko. He lähettävät työntekijät aina pareittain, laskutus alkaa, kun työntekijät lähtevät liikkeelle tukikohdastaan (mikä on täysin ymmärrettävää). Jotta olisin saanut 4 h apua, olisin joutunut siis maksamaan 6 h, koska matkaan olisi kulunut 1/2 h suuntaansa x kaksi henkilöä. Tuntiveloitus noin 40 eur. Verovähennyksen jälkeenkin siis pitkälti toista sataa VIIKOSSA. Ei, kiitos. Siihen minulla ei todellakaan ole varaa.

Laitoin ilmoituksen työkkäriin, yhteydenottoja tuli toistakymmentä. Osa ei olisi kyennyt työhön syystä tai toisesta, osalla palkkatoivomus ylitti maksukykyni. Joukossa oli kuitenkin pari työtöntä, jotka hakivat työkokemusta/pientä lisätienistiä työttömyyskorvauksen oheen, palkkatoivekin oli myös maksajalle kohtuullinen. 

Nyt minulla on ihana, energinen kotiapu, josta olen hyvin kiitollinen. Maksan kuukaudessa vähän alle 300 eur. Palkanmaksussa käytän Suoratyö-palvelua. Jos meitä olisi 9 muuta, olisi yksi työtön saanut työn.

Vierailija
29/41 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
30/41 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä oma kokemukseni:

Tarvitsin apua kotiin. Otin yhteyttä siivousfirmaan, toivoin apua 4 h/viikko. He lähettävät työntekijät aina pareittain, laskutus alkaa, kun työntekijät lähtevät liikkeelle tukikohdastaan (mikä on täysin ymmärrettävää). Jotta olisin saanut 4 h apua, olisin joutunut siis maksamaan 6 h, koska matkaan olisi kulunut 1/2 h suuntaansa x kaksi henkilöä. Tuntiveloitus noin 40 eur. Verovähennyksen jälkeenkin siis pitkälti toista sataa VIIKOSSA. Ei, kiitos. Siihen minulla ei todellakaan ole varaa.

Laitoin ilmoituksen työkkäriin, yhteydenottoja tuli toistakymmentä. Osa ei olisi kyennyt työhön syystä tai toisesta, osalla palkkatoivomus ylitti maksukykyni. Joukossa oli kuitenkin pari työtöntä, jotka hakivat työkokemusta/pientä lisätienistiä työttömyyskorvauksen oheen, palkkatoivekin oli myös maksajalle kohtuullinen. 

Nyt minulla on ihana, energinen kotiapu, josta olen hyvin kiitollinen. Maksan kuukaudessa vähän alle 300 eur. Palkanmaksussa käytän Suoratyö-palvelua. Jos meitä olisi 9 muuta, olisi yksi työtön saanut työn.

Hieno ajatus. Valitettavasti tuo 300 on esim. meidän ruuhkavuosia elävälle lapsiperheelle ihan liikaa. Säästöön jää kuukaudessa 150€. Samanmoinen summa pitäisi vielä nipistää jostain että voisimme osallistua. Ja töissä ollaan molemmat vanhemmat.

Vierailija
31/41 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos joku tarjoaa minulle työpaikkaa kotonaan niin toki voin tulla sinne. Työn laatu on mitä on, tietenkin, minusta ihmisillä on muutenkin liian kovat vaatimukset esim siisteystasosta ja lastenhoidosta.

Tuossa esimerkki kunnianhimottomasta ihmisestä -tyypistä josta ei koskaan tule mitään.

Vierailija
32/41 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei halua takaisin piikayhteiskuntaan....

....nämä suuret työttömien massat ovat kymmenen vuoden kuluttua hyvänä työvoimareservinä, kun suuret ikäluokat ovat eläkkeellä ......

Suuret ikäluokat ovat jo eläkkeellä, kymmenen vuoden kuluttua alkavat olla pääosin jo haudassa.

En ymmärrä puhetta piikayhteiskunnasta. Mitä häpeällistä, arvoa alentavaa, loukkaavaa tms. on auttaa työkseen perhettä, joka on sairauden, kuluttavan työn tai suuren lapsiluvun takia avun tarpeessa? Nouseeko "piika" arvossa korkeammalle, jos hänet palkkaa kunta tai yksityinen yritys, ja sitten lähettää hänet perheen avuksi?

Vierailija
33/41 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa esimerkki kunnianhimottomasta ihmisestä -tyypistä josta ei koskaan tule mitään.

Niin ei mulla olekaan kunnianhimoa olla maailman paras pölyjenpyyhkijä, onko sulla?

Vierailija
34/41 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normisuomalaisella ei ole varaa palkata normisuomalaista. Ainakaan jos lakien ja pykälien mukaan mennään.

Normisuomalaisena palkkasin afrikkalaisen miessiivoojan. Tekee hyvää työtä normiliksalla oman firman kautta.

Vierailija
35/41 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

....nämä suuret työttömien massat ovat kymmenen vuoden kuluttua hyvänä työvoimareservinä, kun suuret ikäluokat ovat eläkkeellä ......

Suuret ikäluokat ovat jo eläkkeellä, kymmenen vuoden kuluttua alkavat olla pääosin jo haudassa.

En ymmärrä puhetta piikayhteiskunnasta. Mitä häpeällistä, arvoa alentavaa, loukkaavaa tms. on auttaa työkseen perhettä, joka on sairauden, kuluttavan työn tai suuren lapsiluvun takia avun tarpeessa? Nouseeko "piika" arvossa korkeammalle, jos hänet palkkaa kunta tai yksityinen yritys, ja sitten lähettää hänet perheen avuksi?

Haluaisitko itse olla piika?

Vierailija
36/41 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ei mulla olekaan kunnianhimoa olla maailman paras pölyjenpyyhkijä, onko sulla?

Sanotaan näin että tunnen siivousalan yrittäjän joka aloitti siivoamalla itse, laajensi liikettään aikojen saatossa palkaten lisää työvoimaa ja ihan kivasti tuntuu nyt menevän.

Ihan kivasti siis pölyjä pyyhkimälläkin pärjää kun vaan asenne on oikea.

Vierailija
37/41 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko itse olla piika?

Voisin ihan hyvin ollakin. Tosin heidän ammattinimikkeensä taitaa nykyään olla kodinhoitaja.

Vierailija
38/41 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen joskus miettinyt että jos työttömäksi jäisin, niin olisikohan yksityishenkilönä mahdollista myydä juuri tuon tapaisia yleispalveluja. Vaikka koirien hoitoa ja ulkoilutusta, apua pieniin kotitöihin tai vaikka kauppakäyntiin vanhuksille, kaikenlaista sellaista mikä ei vaadi erityisosaamista johon tarvitaan ammattilainen. 

Selvää tietysti on että pimeänä ei saa myydä, enkä ole (koska onneksi en ole joutunut työttömäksi) selvittänyt mitä kaikkea tuo vaatisi, pitäisikö perustaa jonkin sortin toiminimi, miten verot, eläkemaksut tms.

Tähän on pari vaihtoehtoa. Helpointa on varmaan toimia Eezyn tai ukko.fi kaltaisten palveluiden kautta. Eli nämä laskuttaa asiakkaan ja maksaa sinulle palkan ja ohjaa sivukulut suoraan oikeisiin osoitteisiin. 

Toinen vaihtoehto on palkkaus.fi, jos toimeksiantaja maksaa suoraan palkan. 

Kolmas on toki oma toiminimi. Tämä vaatinee eniten paperityötä. 

Ap:n ihmettely on sinänsä outoa, koska kai nyt kenelle tahansa on selvää, ettei korkean verotuksen Suomessa monella ole varaa palkata ketään - kun omalla nettopalkalla maksaa toisen bruttopalkkaa, niin kalliiksi tulee. 

Toisaalta kotisiivous jne. kasvattaa koko ajan kysyntää, eli enenevissä määrin kodinhoitopalveluja ostetaan. 

Sekä eezy että ukko ottavat mielettömät provikat välistä.

Työttömän kannattaa laskea tarkasti ideansa kannattavuus, koska karu fakta on, että sen jälkeen kun toiminimen perustaa niin soviteltua päivärahaa on käytännössä mahdotonta saada, byrokratia on aivan järjetöntä. Eli niitä asiakkaita pitää jo aloittaessa olla riittävän paljon ja heidän pitää ostaa palveluja säännöllisesti. Muuten ei kannata lähteä liikkeelle.

Vierailija
39/41 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan näin että tunnen siivousalan yrittäjän joka aloitti siivoamalla itse, laajensi liikettään aikojen saatossa palkaten lisää työvoimaa ja ihan kivasti tuntuu nyt menevän.

Ihan kivasti siis pölyjä pyyhkimälläkin pärjää kun vaan asenne on oikea.

Niin no ei minua kiinnosta olla millään tavalla siivousalan kanssa tekemisissä muutenkaan. Tuskin sinuakaan, tai olisit varmaan itse se yrittäjä.

Vierailija
40/41 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän siivousfirma putsaa teidän talon. Ei jää pölyhiukkastakaan sohvanpäälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme