Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liian innokas kaveri

Vierailija
14.06.2018 |

Olen halunnut ottaa vähän etäisyyttä yhteen kaveriini. En ole soitellut tai laittanut viestejä. Tämä kaveri ei kuitenkaan ole halunnut jättää minua rauhaan, vaan on sinnikkäästi ottanut vaan yhteyttä. En halua loukata mutta en myöskään jaksa häntä nyt. Mitä voi tehdä? Itse jos huomaan että joku ottaa etäisyyttä, annan sitä hänelle. Ymmärrän että näin voi käydä vaikka kuinka olisi hyvä ystävä kyseessä. Siksi luotan siihen että kaveri kyllä sitten lähestyy aikanaan kun se sopii hänelle. En pysty hoitamaan tätä mitenkään tahdikkaasti tai loukkaamatta. Miten toimisit? Sanominen oman rauhan tarpeesta ja yhteydenottojen vähentäminen ei ole toiminut signaalina hänelle.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit sanoa suoraan että tarvitset omaa aikaa.

Vierailija
2/24 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet asiasta maininnut niin sitten vaan jätät vastaamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidennät viestiin vastaamisten tahtia ja muutat vastauksia lyhemmiksi, että ei synny keskustelua. Sitten taas kun sinuakin rupatuttaa enemmän niin vastaa pidemmin.. kyllä se pikkuhiljaa siitä oppii, että ei nyt joka sekunti tarvi viestitellä. Suoraan sanomisella vaan loukkaat.

Vierailija
4/24 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaat paljon välttelemällä. Muotoile lyhyt viesti jossa sanot asian suoraan. Muuten se ei koskaan jätä sua rauhaan. Kai hän on sinulle sentään sen arvonen ettet halua loukata??

Vierailija
5/24 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat asian viestiin niin selkeästi ettei jää epäselvyyttä tai tulkinnanvaraa. Jos vain välttelet ja häviät niin se antaa kaverille viestin, ettei hän ole selityksen arvoinen ja on sulle vain roskaa. Välttelyn jälkeen on paha palata enää hyviin väleihin jos mielesi muuttuukin.

Vierailija
6/24 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole oma itsesi, ei ole muulla väliä.

Vierailija
7/24 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tuntuu pyrkivän menevän siitä kohtaa mistä aita on matalin eikä viitsi sanoa suoraan. No välttele jos haluat polttaa siltoja mutta jos olet aikuinen niin kasvata selkäranka ja kunnioita kaveria edes sen verran että sanot miten asia on. Ei kukaan osaa lukea sun ajatuksia tai tulkita sun signaaleja, jos ne on noin epäselviä.

Vierailija
8/24 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat asian viestiin niin selkeästi ettei jää epäselvyyttä tai tulkinnanvaraa. Jos vain välttelet ja häviät niin se antaa kaverille viestin, ettei hän ole selityksen arvoinen ja on sulle vain roskaa. Välttelyn jälkeen on paha palata enää hyviin väleihin jos mielesi muuttuukin.

TÄMÄ!

Toki toimii oikein hyvin silloin, jos haluatkin loukata ja jäädyttää välit lopullisesti. 

Vierailija
9/24 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata munat hyvä ihminen älä ole tuollanen vässykkä..

Vierailija
10/24 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaverisi lokki?

Vierailija
11/24 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et jaksa häntä nyt? Milloin sitten jaksat seuraavan kerran? Valitettavasti ystävyyssuhteet eivät toimi noin, että voit olla yhteyksissä silloin kun satut jaksamaan. Ainoa ystävääsi kunnioittava vaihtoehto on sanoa suoraan, että et halua olla enää tekemisissä. Vihjailut ovat lapsellista ja epäkypsää ja alentavaa käytöstä. Tulee mieleen, että kyseisellä tavalla toimiva ihminen haluaa vain hyötyä suhteistaan ja olla ystäviensä kanssa silloin kun itse tarvitsee jotain. Ei kyllä kannata välttämättä olettaa, että ystäväsi palaa luoksesi sitten kun päätät taas jaksaa. 

Vierailija
12/24 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen valitettavasti feidannut kavereita :( kyllä ne lopulta on tajunneet, mutta parempi olisi ollut sanoa. Itse ehkä loukkaantunuisin jos joku sanoisi suoraan, että täytyy hillitä yhteydenpitoa = ei jaksa mua, mutta toisaalta olen herkkä niinkin päin osaan kyllä noita välttelysignaaleita yleensä tulkita.

Vierailija
13/24 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap joku mielenterveyden ongelma?

Vierailija
14/24 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et jaksa häntä nyt? Milloin sitten jaksat seuraavan kerran? Valitettavasti ystävyyssuhteet eivät toimi noin, että voit olla yhteyksissä silloin kun satut jaksamaan. Ainoa ystävääsi kunnioittava vaihtoehto on sanoa suoraan, että et halua olla enää tekemisissä. Vihjailut ovat lapsellista ja epäkypsää ja alentavaa käytöstä. Tulee mieleen, että kyseisellä tavalla toimiva ihminen haluaa vain hyötyä suhteistaan ja olla ystäviensä kanssa silloin kun itse tarvitsee jotain. Ei kyllä kannata välttämättä olettaa, että ystäväsi palaa luoksesi sitten kun päätät taas jaksaa. 

Alapeukutin, koska ystävyyssuhteet nimenomaan toimii niin että jos ei jaksa, ei ole pakko. Perhettään joutuu sietämään vaikka olisi kuinka uupunut, mutta onhan se nyt naurettavaa jos täytyisi ystäviäkin nähdä väkisin vaikka ei jaksaisi.

Mutta siitä olen samaa mieltä että suoraan on sanottava. Mikä voi olla niin vaikeaa siinä, että sanoo tai tekstaa "Mulla on nyt niin paljon stressiä että en jaksa olla yhtään yhteyksissä. Katsotaan jos syksymmällä helpottaisi, otan sitten yhteyttä."

Vierailija
15/24 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta...yritin harventaa yhteydenottoja erääseen puolituttuun joka alkoi ripustautua. Joka viikko olisi pitänyt nähdä monta kertaa ja aina olisi pitänyt lähteä ryyppäysseuraksi - en itse edes juo. Jos ei ollut tosi hyvä syy kieltäytyä tapaamisesta, tuli syyllistävää murjotusta.

Pari muutakin tän hovista oli yhtä kyllästynyt pakkotapaamisiin ja jatkuvaan yhteydenpitoon. Ei siinä muu auttanut kuin pistää välit poikki kun alkoi ahdistamaan oman elämän rajoittaminen. Myönnän, tän ois voinut hoitaa tyylikkäämmin mutta juuri silloin olin tosi uupunut siihen ja pariin muuhun asiaan.

Elämäni paras päätös lopettaa kynnysmattona oleminen ja tehdä niikuin huvittaa.

Terkkuja tutuille jos tunnistatte

Vierailija
16/24 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hyvä kaveruus kestää sen että välillä otetaan etäisyyttä.

Vierailija
17/24 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feidaaminen on törkeää käytöstä.

Vierailija
18/24 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei en h alua olla enää ystäväsi" "F*ck off!!!"

Vierailija
19/24 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän oikeastaan vain sellaisista ystävistä, joiden tiedän pysyvän elämässäni, vaikka yhteydenpidossa tulisikin tauko. Innokkaat ja liian vaativat ystävät eivät sovi ainakaan minulle.

Vierailija
20/24 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän oikeastaan vain sellaisista ystävistä, joiden tiedän pysyvän elämässäni, vaikka yhteydenpidossa tulisikin tauko. Innokkaat ja liian vaativat ystävät eivät sovi ainakaan minulle.

Kaikki pyörii sinun ehdoillasi siis.