Liian innokas kaveri
Olen halunnut ottaa vähän etäisyyttä yhteen kaveriini. En ole soitellut tai laittanut viestejä. Tämä kaveri ei kuitenkaan ole halunnut jättää minua rauhaan, vaan on sinnikkäästi ottanut vaan yhteyttä. En halua loukata mutta en myöskään jaksa häntä nyt. Mitä voi tehdä? Itse jos huomaan että joku ottaa etäisyyttä, annan sitä hänelle. Ymmärrän että näin voi käydä vaikka kuinka olisi hyvä ystävä kyseessä. Siksi luotan siihen että kaveri kyllä sitten lähestyy aikanaan kun se sopii hänelle. En pysty hoitamaan tätä mitenkään tahdikkaasti tai loukkaamatta. Miten toimisit? Sanominen oman rauhan tarpeesta ja yhteydenottojen vähentäminen ei ole toiminut signaalina hänelle.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla ap joku mielenterveyden ongelma?
Hyvä kysymys. Mullakin tuli heti mieleen oman elämän tilanne, jossa olen tiuhaan yhteydessä masentuneeseen ystävääni, vaikka hän ei koskaan ole oma-aloitteisesti yhteydessä minuun päin. Eikä aina vastaa viesteihin ja on muutenkin niukkasanainen.
Tilanne tuntuu kivireen vetämiseltä. Ja sitten yllättäen joku päivä hän kertookin, että hänellä on juuri nyt uniongelmia ja haluaa jutella niistä, sillä on hyvä, että joku tietää. Ja toisella kertaa ongelma on jokin muu ja taas haluaa jutella, koska kukaan muu ei tiedä.
Selvästikin joskus on syytä pitää yhteyttä sinnikkäästi, vaikka toinen on hyvin passiivinen.
On niin paljon ihmisiä, joille jokainen ihmissuhde on riippuvuussuhde.
Tuttu homma. Oma frendi on tosin niin arvaamaton ja epävakaa että en edes uskaltanut ottaa puheeksi, mutta käytin tilaisuuden hyväksi kun hän itse raivosi mulle ja katkaisin siinä välit, poistin ja estin numeron. Ihana vapaus.
No ei pyöri vaan olen huomannut että ystävyys kestää sellaisten ihmisten kanssa joiden kanssa olemme tuon piirteen suhteen samanlaisia. He sjattelevat siis samoin että on aivan normaalia ettei olla jatkuvasti symbioosissa. Yhteisillä ehdoilla näissä siis.