Miksi et voisi adoptoida?
Joillain on pakkomielle siitä että heidän lapsensa tulee olla nimenomaan biologinen, eikä adoptio sen vuoksi tule kysymykseen. Vaikka on niin monia lapsia joilla ei ole vanhempia ja olisivat varmasti kiitollisia uudesta kodista. Lisäksi maailmassa on jo liikaa ihmisiä. Kaikkien ei tarvitse päästä levittämään "upeita" geenejään vaikka ne kuulemma niin ylivertaiset ovatkin. Adoption huono puoli on sen kesto, kun pitää ensin selvittää sopivatko jotkut vanhemmiksi. Toisaalta olisi hyvä jos kaikille vanhemmille tehtäisiin kyseinen selvitys niin ei tulis tehtyä lapsia hetken mielijohteesta, kun jotkut eivät ole valmiita niitä kuitenkaan kasvattamaan. Huoh!
Kommentit (36)
Voisin adoptoida. Mutta olen yksinäinen mies joten minua ei kai ensimmäisenä otettaisi mukaan prosessiin.
Nykyään voi myös alkio adoptoida sellaisen yksilön joka on jäänyt ylimääräiseksi hoitojen jälkeen. Yleensä nämä päätyvät roskiin, mutta esim. Virossa ja 1-2 klinikalla Suomessa voi näitä saa rahaa vasten. Mikäli adoptio tuntuu liian vaikelta, niin miksi ei tarjoaisi kohtuaan ja kotia sellaiselle joka oli menossa roskiin?
Hyväntekeväisyys ja maailmanparannus eivät kuulu adoptioon. Monet hoidetut tai ihan hallinnassa olevat sairaudet ja elämäntilanteet voivat estää adoption. Adoptioon sopivia lapsia on tällä hetkellä ihan globaalistikin vähemmän kuin vanhemmiksi haluavia. Liian kaoottisista oloista ei voida järjestää adoptioita väärinkäytösten, erityisesti lapsikauppariskin vuoksi.
Jos on valmis pitkään ja epävarmaan taipaleeseen, on terve ja täyttää muut kriteerit adoptio on hyvä tapa muodostaa perhe. Mutta ei sovi joka tilanteeseen. T. Adoäiti
Haluan suomalaisen lapsen. Kerro mistä voisin adoptoida suomalaisen vauvan, joka ei ole narkki/alkoholi/mt/tmv kodista.
Adoptioon ryhtyvistä on ainakin varmasti hyviksi vanhemmiksi. Juuri siksi kun prosessi on niin pitkä. Kukaan sellainen ei siihen jaksa lähteä joka ei tosissaan halua lasta.
Lapsen ei tarvitse koskaan olla kiitollinen adoptiosta. Eikä adoptiovanhempi ole hyväntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Haluan suomalaisen lapsen. Kerro mistä voisin adoptoida suomalaisen vauvan, joka ei ole narkki/alkoholi/mt/tmv kodista.
Kuule, kotimaan adoptiossakaan lapsen etnistä taustaa ei voi valita. Adoptio ei ole mikään lapsitilaus.
Samaa mieltä että vanhemmille pitäisi tehdä joku testi että onko heistä vanhemmiksi :D liian monet sellaiset lisääntyvät kenellä ei ole siihen valmiuksia. Tai no synnytykseen on valmiudet, muttei vastuuseen.
Olisin puolisoni kanssa halunnut adoptoida, mutta jatkolupaa ei enää saatu. Jäätiin lopullisesti lapsettomiksi.
Sijaisvanhemmuus on myös hyvä vaihtoehto. Sanoopi tässä yksi sellainen.
Voisin adoptoida mutta olemme jo yli 40v molemmat. Eli ei taideta kelvata ikämme puolesta.
Mua ei haittais niinkään se, ettei lapsi olisi biologisesti mun, mutta luultavasti mua alkais ärsyttää se, jos lapsi haluaisi etsiä ne biologiset vanhempansa, joten siksi adoptio ei olis mulle vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Sijaisvanhemmuus on myös hyvä vaihtoehto. Sanoopi tässä yksi sellainen.
Juu, ei kiitos. En halua jotain ääliösossuja sekaantumaan joka asiaan. Jo adoptioneuvonta riitti.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittais niinkään se, ettei lapsi olisi biologisesti mun, mutta luultavasti mua alkais ärsyttää se, jos lapsi haluaisi etsiä ne biologiset vanhempansa, joten siksi adoptio ei olis mulle vaihtoehto.
Tässä on ajatusmaailmani muuttunut äitoyden ja adolapseni kasvun myötä. Koska haluan hänen parastaan niin jos asia on hänelle tärkeä teen kaikkeni auttaakseni. En koe että äitiydessä olisi jotain kilpailua. T. Adoäiti
Vierailija kirjoitti:
Kai tajuat että afoptoitavia lapsia on hyvin vähän? Eikä kiitollisuus kelpaa motiiviksi. Lennät neuvonnasta tuolla mentaliteetilla.
Niin. Hyvin vähän ja oikeastaan vaan semmoisissa keisseissä että vanhempi täysin pihalla lapsesta ja tuli niinku vahingossa ja muutenkin elämä piloilla. Tämä meinaa hyvin arvotonta geenistöä, eli jaksaisiko tyypillinen adoptoija äo 150, menestyjä jne skidiä jonka biologinen äo ny vaan jää sinne 80-tasolle. Ja ties mitä muita patologista käytöstä geenien kautta.
Ei välttämättä opi tavoille vaikka kuinka opetetaan kultalusikka suussa ja yksityisopettajilla ja sivistäville matkoille.
Tykkää kuiteski vaan hengailla puolalasti ulkona ikkunasta ja pudotella keittiöveitsiä alla kävelevien päälle.
Juuei, ei taida onnistua ainakaan minulta jaksaa moisen kanssa ja siksi parempi etten adoptoi. Selkeästi vaatii paljon paremmat hermot.
Vierailija kirjoitti:
Mielummin jään lapsettomaksi kuin adoptoin lapsen sellaisesta etnisestä taustasta jolla on tutkitusti alhaisempi äo tai alhaisempi kynnys väkivaltaiseen käytökseen.
Ehkä tämä tekee minusta rasistin.
Ai luuletko? Meidän nuoren, adoptoidun ka tänä vuonna 9.1, ei sillä että se hirveän tärkeää meille olisi.
Vierailija kirjoitti:
Adoptioon ryhtyvistä on ainakin varmasti hyviksi vanhemmiksi. Juuri siksi kun prosessi on niin pitkä. Kukaan sellainen ei siihen jaksa lähteä joka ei tosissaan halua lasta.
Adoptiovanhemmat pimahtelevat tottelemattomaan kakaraan ihan samalla tavalla kuin biovanhemmatkin.
Yhtä hyvin ap voisi kysyä, miksi et ottaisi lemmikiksi tarantellaa, miksi lemmikin on pakko olla koira tai kissa. Ihminen on suorastaan epäinhimillinen ja itsekäs pas*iainen, jos ei ota hoteisiinsa hämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielummin jään lapsettomaksi kuin adoptoin lapsen sellaisesta etnisestä taustasta jolla on tutkitusti alhaisempi äo tai alhaisempi kynnys väkivaltaiseen käytökseen.
Ehkä tämä tekee minusta rasistin.
Ai luuletko? Meidän nuoren, adoptoidun ka tänä vuonna 9.1, ei sillä että se hirveän tärkeää meille olisi.
Kaverini adoptiolapsi hakkasi pikkusisaruksensa, oli täysin holtiton jo penskana nähtyään omien vanhempiensa kuoliaaksi kiduttamisen, psykiatrisella osastolla oli välillä hoidossa ja kotosalla taas käskettiin kääriä mattoon, lopulta jäi koulupudokkaaksi, rikkoi adoptiovanhempiensa avioliiton, alkoi narkata, hakkasi myöhemmin morsmaikkunsa sairaalakuntoon niin että tuli keskenmeno...
Siinä on syy, miksi minä en adoptoi. Liian läheltä olen seurannut, millaista se voi pahimmillaan olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, kotimaan adoptiossakaan lapsen etnistä taustaa ei voi valita. Adoptio ei ole mikään lapsitilaus.
Vastasin otsikon kysymykseen miksi en adoptoi. Oman biologisen lapsen alkutilanteen voi itse valita.
Kai tajuat että afoptoitavia lapsia on hyvin vähän? Eikä kiitollisuus kelpaa motiiviksi. Lennät neuvonnasta tuolla mentaliteetilla.