Kaveri kertoi maistaneensa koiraa reppureissatessaan nuorena Aasiassa
Hyi hitto. Ei edes häpeillyt asiaa. Miten joku voi olla noin julma? ☹️
En ole itsekään mikään vegaani mutta koiran omistajana tuo pisti vihaksi. Kyseessä on kuitenkin ihmisen paras kaveri.😠
Kommentit (34)
Minulla maistuisi, mutta mieluusti saisi olla rotukoiran lihaa. Pienen koiran liha on kuulemma sitekämpää.
Ei ole ihmisen paras ystävä. Ja mitä eroa syökö koiraa vai lehmää?
Vierailija kirjoitti:
Olisin kans itse järkyttynyt. Ei se pointti oo siinä että se on koiran lihaa, vaan siinä kun aasiassa koirat tapetaan ihan järkyttävillä tavoilla ennen pataan joutumista
Mutta vaikkapa viereisen kojun kanan ja possun syöminen olisi ollut reissulla ok, vaikka niitä on kidutettu ihan yhtä lailla? Surkeammat olot niilläkin on Suomeen nähden.
Naurettavaa tämä ihmisten tekopyhyys siinä,minkä eläimen syöminen on ok ja minkä ei.
Aika moni on varmasti syönyt Aasiassa koiraa kanana.
Todella mielen vilkaista kehuskella tuollaisella.
Joo, minäkin pistän poikki kaikki ystävyyssuhteeni, jos paljastuu, että he syövät sikoja. Minulla on minipossu ja pistää vihaksi kun jotkut syövät possuja!
Eikun..
En maistaisi koiraa siitä syystä miten niitä kasvatetaan, kidutetaan, nyljetään ja tapetaan, koska en halua tukea sellaista touhua.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä ongelma on siinä että usein ne koirat on todella kaltoin kohdeltu. Itse en koskisi, kuten en koskisi Halal- lihaankaan.
Tutustupa sianlihan ja broilerin tehotuotantoon. Voi mennä ruokahalu. Joku halal-teuratus on sen rinnalla kevyttä kamaa.
Entä sitten? Olen koiranomistaja, mutta ei tuollainen paljastus minua hätkäyttäisi.
Täysin kulttuurisidonnainen juttu, ei mitään järkevää estettä. Tosin tuntuu että eivät ne yleensä kovin lihaisia ole.
Ihan ok, myös tapaturmaisesti kuolleet ihmiset kannattaisi syödä pois.
Mulle henkkoht ongelma tässä koiran syönnissä on se, miten niitä kohdellaan siellä. Hakataan, kidutetaan, keitetään elävältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne lehmät, kanat tai lampaat ovat muka yhtään vähäarvoisempia? Niiden syöminenkö ei sitten ole julmaa? Ihan samanlaisia fiksuja ja tuntevia eläimiä nekin ovat. Ihmiset eivät vain tiedosta niiden älykkyyttä, koska he eivät vietä aikaa tuotantoeläinten kanssa. Minäkin voisin syödä koiran. Miksi en söisi jos syön lehmää ja lammastakin? Asenteesi on tekopyhä.
Olet tosi yksinkertainen jos et tajua eroa koiran ja kanan syönnin välillä.😒
Ainoat yksinkertaiset tässä langassa ovat ap ja hänet todesta ottaneet.
No jos et itsekään "ole mikään vegaani", niin on kyllä aika naurettavaa moralisoida toisia lihan syönnistä. Olkoon mitä tahansa lihaa.
Eikä koira ole jokaisen paras kaveri, ei ainakaan minun. En edes erityisemmin pidä koirista.
Ja onko se mielestäsi vähemmän julmaa syödä possua, lehmää tai vaikka hevosta? Joku mainitsi argumenttina eläinten huonon kohtelun Aasiassa. Eikö se ole yhtälailla julmaa syödä vaikka sitä possua Aasiassa, kerran siellä eläimiä kohdellaan julmasti?