Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

en jaksa tehdä mitään, oon masennus saikulla kotona.

Vierailija
14.06.2018 |

Tietokoneen ääressä jaksan istua mutta muuta en jaksa tehdä. Tai noh, kävin suihkussa ja meikkasin, mutta pitäisi siivota, silitää kasa pyykkiä ja pestä ikkunat. En vain jaksa. Ajatuskin ahdistaa. Tätä jatkunut jo pitkään. En saa mitään kotitöitä tehtyä vaikka pitäisi. Mikä avuksi? Aloituskyky nolla.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu, tänään olin onnellinen kun sain pyykit r ipustettua ja kastella pihakukat. Olen saikulla vuoden loppuun. Joinain päivinä en jaksa edes pukea päälle tai käydä suihkussa moneen päivään.keskivaikea masennus. Älä vaadi itseltäsi liikaa, sinä riität.

Vierailija
2/6 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kokemuksesta että masentuneesta lahna-olosta on vaikea päästä yli, joten kaikki sympatiat sinne. Yritä käydä aamuisin puolen tunnin kävelyllä. Joo, kuulostaa tosi houkuttelevalta kun ei jaksa tehdä mitään, mutta pinnistele itsesi ulos. Liikunnalla on todistetusti positiivinen vaikutus masentuneiden olotilaan. Kehosi saa kaivattua liikuntaa ja kun kroppa voi hyvin, pääkin voi paremmin. Tee itsellesi vaikka soittolista kävelyitä varten tai lataa itsellesi kuuntelukirja. Kun kävelystä tulee tapa, moinen kidutus tuntuu sujuvan nopeasti. Anna itsellesi hieman armoa kotitöissä, kaikkea ei tarvitse tehdä samana päivänä. Tee vaikka ihan vain yksi kotityö päivässä ja pidä samalla huoli, että tiskaat astiasi ja laitat tavarat käytön jälkeen paikalleen jottei kotitöitä kasaannu enempää. Iso kasa kaikenlaisia hommia voi tuntua ihan järkyttävän raskaalta ja ahdistavalta, mutta pienissä osissa tehtynä tekemättömien hommien vyyhti alkaa purkautua. Olokin helpottaa kun joka päivä tekee ihan vain vähän jotakin. Tsemppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on masennus, ollut vuoskymmeniä. Nyt just se ei ole pahimmillaan, ihan vaan tavallisella, päivittäisellä tasollaan. Ja arvatkaa vaan onko kaikenlaisia hommia nytkin rästissä. :(

Onnistuttaisko tsemppaamaan toisiamme? Tekemään nyt seuraavaksi yksi asia pois tehtävälistaltamme. Tehtävä johon kuluu aikaa vaikka n. 30 min. Lähteekö joku mukaan? Mä lupaan järjestellä olohuoneestani tavarat oikeille paikoilleen.

Vierailija
4/6 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sain nyt edes osaksi raivattua olohuonetta. Taidanpa jatkaa vielä vähän aikaa, sitten taas huilitauko.

Vierailija
5/6 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain pestyä ikkunoita, jatkan myöhemmin. Sain myös imuroitua ja pestyä kasan pyykkiä.

ap

Vierailija
6/6 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaas lahnat osoitteita, niin mä tuun paneen teihin mahtigigulillani vähän vauhtia! Loppuu se kitinä ja alkaa vikinä: "Tää sonnihan on paras ikinä!"