Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kärsimystä kun kajaanilaisrouva kälätti koneessa kaikkien kuullen

Vierailija
13.06.2018 |

Norwegianin lennolla Dublinista Helsinkiin tämän viikon maanantai-iltana koneen takaosassa istui joku keski-ikäinen naishenkilö, joka selosti asioitaan tarpeettoman kovaäänisesti. Mukana oli ainakin yksi lapsi ja toisella puolella käytävää istuneille ihmisille piti jostain syystä kertoilla juttuja puolen koneen kuullen. Lento oli tunnin myöhässä ja perille päästiin vasta puolen yön jälkeen, joten olisi ollut ihan kiva, jos olisi saanut edes torkahtaa rauhassa. Sen sijaan piti kuulla tämän kajaanittaren näkemyksiä mm. venäjän kielestä ja edessä olevasta bussimatkasta Kainuuseen. Mutta epäilemättä hän itse nautti matkastaan.

Kiitos tässä samalla kaikille matkailijoille, jotka ottavat toisetkin huomioon lentokoneissa, junissa, laivoilla ja busseissa!

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun sinä nyt mielesi niin pahoitit. Voi voi.

Vierailija
2/56 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin teit sinäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako mielestäsi siis häiritä kanssamatkustajia tai vaikkapa koulu- ja työtovereita? Vai eikö vain saa pahoittaa mieltään, jos joku häiriköi? Onko itsestäsi mukavaa, jos joku vieras ihminen kaakattaa korvaasi neljä tuntia välittämättä lainkaan siitä, miltä sinusta tuntuu?

Vierailija
4/56 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten joidenkin ääni saakin raivon partaalle, minä lensin Malesiasta kotiin ja samalle lennolle osui suomalainen nuori nainen, joka selosti vasta tapaamalleen vierustoverilleen elämäntarinaansa. Jotenkin se lakkaamaton pajatus kuului kuulokkeitten läpikin ja jopa vessaan asti, kun istui siinä lähellä. Olisin mieluummin kuunnellut vaikka vauvan itkua.

Vierailija
5/56 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva oli ottanut muutaman kupin simaa ja juttu luisti. Onhan se kurjaa jos joku kiekuu koko matkan ajan!! Olen ollut samassa tilanteessa.. ja olen varmaan ollut se kiekujakin joskus.. 

Vierailija
6/56 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan bussissa AINA käytävän toiselle puolelle tauottoman kälättäjän, jolla ei ole MITÄÄN asiaa.

Jostain syystä lähes kaikilla heillä on HIRVEÄ puheääni, jota joutuu kuuntelemaan koko matkan.

Totta, vauvankin itku olisi parempi, vaikka sääli murheellista vauvaa.

Vinkki: mölise asiasi kotona. Älä kiduta muita matkustajia.

Vierailija
7/56 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Se on kyllä hirveän häiritsevää, vieraat kielet pystyy vielä jotenkin "suodattamaan" kun sisältöä ei ymmärrä mutta joku suomea koko lennon ajan kaakattava kainuulaisemäntä... otan osaa! Et varmasti ollut ainoa jota otti päähän.

Vierailija
8/56 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just Tallinnassa ja siellä kyllä kuuli missä suomalaiset liikkuu. Jatkuva kälätys ja asioiden selostaminen suureen ääneen.

Teki mieli sanoa, että olkaa hiljempaa. Joku nuori nainen esim. kovalla äänellä puhui jotain puhelua netin toiminnasta kaupassa. Meinasin sanoa sille, että turhaan sitä puhelinta käytät, kuuluu kyllä ilmankin Suomeen asti.

Pukukopeista toiseen pitää myös huutaa ja selvittää seikkaperäisesti miltä mikäkin vaate näyttää.

Suomalaiset ovat mökäävä kansa, muista ei välitetä vaan jatkuvasti suu käy ja mahdollisimman kovalla volyymilla.

Vierailija
9/56 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on harhaluulo, että ihmiset ympärillä haluavat kuunnella heitä. He ikään kuin esiintyvät yleisöksi käsittämälleen ympäristölle, vaikka sitä ei pätkääkään kiinnostaisi kuunnella. Nämä valloittavat persoonat luulevat ylevöittävänsä, viihdyttävänsä ja valistavansa sopivaksi katsomallaan hetkellä juuri sellaisessa tilanteessa, jossa muut haluaisivat olla rauhassa. He saattavat vähän vilkuillakin ympärilleen nähdäkseen, millaisen vaikutuksen he tekevät. Kun toiset sitten yrittävät olla kuin eivät kuulisikaan, nämä pajattajat korottavat ääntään lisää ja jatkavat kuvailemalla pikku-Tiinulin vesipuistoseikkailua tai Keijo-sedän vatsatautia. Lomalennoilla nämä ovat oikein elementissään, koska kuvittelevat, että heidän hersyvät muistelonsa baarin Pedrosta riemastuttavat muitakin matkustavaisia.

Vierailija
10/56 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taasen tykkään kuunnella ihmisten tarinoita. Se on ikkuna maailmaan. 

Vierailija
11/56 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin käymään päivystyksessä hiljakkoin. Paikalle tupsahti nainen, joka isoon ääneen kommentoi kaikkea mahdollista koko parituntisen jonka vietimme samassa aulassa. Hän huomioi miten jono ei etene, tai miten luukulla ei juuri sillä hetkellä ole ketään. Häntä myös vaivasi se , etä joutuu selittämään vaivansa ensin luukulla ja sitten vielä lääkärille. Mainosti myös tehokkaasti kuinka hänellä on avaimet tähän laitokseen , koska oli siellä töissä , muttei kokenut sen auttavan tällä kertaa.  Kukaan ei vastannut hänelle , kaikki vilkuilivat vaivautuneesti muualle. Jokainen varmasti mietti samoja asioita itse mielessään, mutta kantavalla äänellä kälättely oli liikaa. Ei jaksaisi sairaana kuunnella.

Vierailija
12/56 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä teillä pitäisi olla omat osastonne. Minä en halua tarinoida kaikkien kuullen.

Vierailija
13/56 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^ "Kantavalla äänellä kälättely", hauska ilmaisu. Mitä jos päivystykseen olisi tullut möreä-ääninen mies ja karjunut tyyliin "On se prkl kun ei jono liiku eikä tilanne etene!" ;) 

Vierailija
14/56 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin just Tallinnassa ja siellä kyllä kuuli missä suomalaiset liikkuu. Jatkuva kälätys ja asioiden selostaminen suureen ääneen.

Teki mieli sanoa, että olkaa hiljempaa. Joku nuori nainen esim. kovalla äänellä puhui jotain puhelua netin toiminnasta kaupassa. Meinasin sanoa sille, että turhaan sitä puhelinta käytät, kuuluu kyllä ilmankin Suomeen asti.

Pukukopeista toiseen pitää myös huutaa ja selvittää seikkaperäisesti miltä mikäkin vaate näyttää.

Suomalaiset ovat mökäävä kansa, muista ei välitetä vaan jatkuvasti suu käy ja mahdollisimman kovalla volyymilla.

Mitäs sä nyt puhut kansasta joka ei puhu eikä pussaa? Kiinnität vain huomiota kieleen jonka tunnistat omaksesi.

Vierailija
15/56 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä teillä pitäisi olla omat osastonne. Minä en halua tarinoida kaikkien kuullen.

Et ymmärtänyt mitä tarkoitan. 

Vierailija
16/56 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että suomalaiset on ainoa kälättävä kansa? Me tuppisuutko, ihan tosi?

Käypä huviksesi joskus Suomen ja Viron ulkopuolella. Vaikka Espanjassa tai Italiassa. Voit yllättyä ihmisten volyymitasosta. En usko että, yllätys on kovin positiivinen sinulle.

Vierailija
17/56 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten tällainen ikkuna tavattoman mielenkiintoiseen maailmaan: "Kohta ollaan perillä. Sitten me odotetaan bussia noin tunti ja sitten me matkustetaan sillä bussilla Kajaaniin. Bussissa sitten nukutaan. Joo, siellä saa sitten nukkua." Jne. Jne.

Tosin ehkäpä et nukkunutkaan, jos viereesi osui joku kälättäjä, joka selosti suunnitelmiaan seuraavalle päivälle.

Vierailija
18/56 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että suomalaiset on ainoa kälättävä kansa? Me tuppisuutko, ihan tosi?

Käypä huviksesi joskus Suomen ja Viron ulkopuolella. Vaikka Espanjassa tai Italiassa. Voit yllättyä ihmisten volyymitasosta. En usko että, yllätys on kovin positiivinen sinulle.

Mitä väliä sillä tämän asian kannalta on, että muuallakin kälätetään? Outoahan tässä nimenomaan on se, että jotkut tuppisuut suomalaiset kokevat matkustaessaan tarpeelliseksi kailottaa asioitaan. He sitten varmaan paheksuvat niitä, jotka ovat hissukseen eivätkä innostu kälättäjien jutuista.

Vierailija
19/56 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^^ "Kantavalla äänellä kälättely", hauska ilmaisu. Mitä jos päivystykseen olisi tullut möreä-ääninen mies ja karjunut tyyliin "On se prkl kun ei jono liiku eikä tilanne etene!" ;) 

Jos mies vain toteaisi asian , eikä pitäisi kahden tunnin monologia kaikesta tapahtuvasta ja silmiin sattuvasta, asiaa tuskin pistäisi merkille, mörinästä huolimatta.

Vierailija
20/56 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hänpä oli harvinainen kainuulainen. Yleensä ovat enemmän sitä lajia, joka ajattelee vaikenemisen olevan kultaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan