Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normia että isäni syö 400g juustoa päivässä? (Kadett 5%)

Vierailija
13.06.2018 |

Hänellä on korkea kolestelori ja rasvamaksa joten ostetaan tommonen vähän kalliimpi juusto missä on 500g ja rasvaa vain 5%

No nyt yön aikana oli hävinnyt 400g juustosta , ja ostin sen siis eilen.

Ruokaa kyllä myös söi eilen. Nimittäin kanan rintafile x2 ja riisiä ja kasviksia.

Musta tuntuu että toi ei ole ok!? Ja siis kukaan muu ei koskenut tohon juustoon.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ainesosaluettolo Kadet 500g, ei ole olemassa 400 grammaisena. Suolaa ja kalsiumia huimasti.

Ravintosisältö per 100 g

Energia 800kJ / 190kcal Rasva 5 g josta tyydyttyneet rasvahapot 3,2 g Hiilihydraatit 0 g josta sokerit 0 g josta laktoosi 0 g Proteiini 34 g Suola 1,2 g Kalsium 1200mg

Isäni söi 400g tuosta 500g eli jääkaapissa on vielä n.100g jäljellä.

Syy rasvattomaan juustoon on rasvamaksa ja korkea kolesteroli. Lääkärin ohjeiden mukaan.

Ap

Lääkärin (jolla ei edes ole minkäänlaista koulutusta ravinnosta) ohjeiden mukaan?  Tiedätkö, mistä ne lääkärit ne ohjeensa lukee?

Eikös ravintoterapeutit neuvo ihan samaa? Meille tuli tuo kolesteroliopas, + netissä tuhansia artikkeleita jotka neuvovat ihan samaa rasvamaksan ja kolesteroli ruokavalion kanssa , joten en ymmärrä miksi tästä tarvitsee väitellä?

Ap

Samasta lähteestä ne ravitsemusterapeutit ohjeensa saavat.

Artikkeleita riittää kyllä, siinä olet oikeassa. Tieto vain pitää itse hakea.

En lähde sun kanssa mihinkään väittelyyn, ei ole tarvetta.

Vierailija
42/75 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on täysin keksitty aloitus.

Kerrotko minulle miksi on keksitty? En oikeasti ymmärrä. Olenko minä nyt jotenkin toiminut väärin kun yritän kysyä onko normia että juustot menee päivässä vaikka on paljon ruokaa tarjolla ja mietin isäni terveyttä.

Minä kuitenkin yritän auttaa isääni ja teen ruuat hänelle. Ostin tuon juuston ja kuvittelin että se riittää moneksi päiväksi.

Niin, ja jos minä en katsoisi näitä ruokia mitä suositellaan näiden sairauksien kanssa niin isäni söisi päivittäin epäterveellistä ruokaa (esim makkarat, punaiset lihat yms) ja luultavasti saisi maksakirroosin.

Ap

Sun kannattais ehkä perehtyä ihmisen ravintoon, jos tarjoamasi ruuat on mielestäsi terveellisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ainesosaluettolo Kadet 500g, ei ole olemassa 400 grammaisena. Suolaa ja kalsiumia huimasti.

Ravintosisältö per 100 g

Energia 800kJ / 190kcal Rasva 5 g josta tyydyttyneet rasvahapot 3,2 g Hiilihydraatit 0 g josta sokerit 0 g josta laktoosi 0 g Proteiini 34 g Suola 1,2 g Kalsium 1200mg

Isäni söi 400g tuosta 500g eli jääkaapissa on vielä n.100g jäljellä.

Syy rasvattomaan juustoon on rasvamaksa ja korkea kolesteroli. Lääkärin ohjeiden mukaan.

Ap

Lääkärin (jolla ei edes ole minkäänlaista koulutusta ravinnosta) ohjeiden mukaan?  Tiedätkö, mistä ne lääkärit ne ohjeensa lukee?

Eikös ravintoterapeutit neuvo ihan samaa? Meille tuli tuo kolesteroliopas, + netissä tuhansia artikkeleita jotka neuvovat ihan samaa rasvamaksan ja kolesteroli ruokavalion kanssa , joten en ymmärrä miksi tästä tarvitsee väitellä?

Ap

Samasta lähteestä ne ravitsemusterapeutit ohjeensa saavat.

Artikkeleita riittää kyllä, siinä olet oikeassa. Tieto vain pitää itse hakea.

En lähde sun kanssa mihinkään väittelyyn, ei ole tarvetta.

Eli olin oikeassa? Ravitsemusterapeutit ja lääkärit kun tietävät enemmän kuin sinä ja minä ja onhan moni sairaus nyt ihan tieteellisesti tutkittu myös niin että voidaan ottaa kantaa ruokavalioon  ja lääkärit sekä ravitsemusterapeutit tietävät kyllä mitä sinne suuhun kannattaa laittaa kun olet sairas.

Vai väitätkö että maksakirroosi ei ole todellinen uhka jos ei syö terveellisesti (vähennä tiettyjä lihoja+ rasvoja)  tai että kolesteroli ei nouse jos syö rasvaista ruokaa. 

En minäkään sen kummemmin jaksa väitellä kanssasi, kunhan tämän vielä totean.

Ap

Ap

Vierailija
44/75 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on täysin keksitty aloitus.

Kerrotko minulle miksi on keksitty? En oikeasti ymmärrä. Olenko minä nyt jotenkin toiminut väärin kun yritän kysyä onko normia että juustot menee päivässä vaikka on paljon ruokaa tarjolla ja mietin isäni terveyttä.

Minä kuitenkin yritän auttaa isääni ja teen ruuat hänelle. Ostin tuon juuston ja kuvittelin että se riittää moneksi päiväksi.

Niin, ja jos minä en katsoisi näitä ruokia mitä suositellaan näiden sairauksien kanssa niin isäni söisi päivittäin epäterveellistä ruokaa (esim makkarat, punaiset lihat yms) ja luultavasti saisi maksakirroosin.

Ap

Sun kannattais ehkä perehtyä ihmisen ravintoon, jos tarjoamasi ruuat on mielestäsi terveellisiä.

Olen perehtynyt ja nämä kyllä ovat terveellisiä. Vai voitko sanoa miksi vähärasvainen liha ja ruoka ei olisi terveellistä? Miksi kasvikset eivät olisi terveellistä? Varsinkin kun ammattilaiset neuvovat että juurikin rasvamaksan ja korkean kolesterolin kanssa tulee syödä tällä tavoin.

Kerrothan minulle sitten muutamia ruokia mitä sinä pidät terveellisinä? (ilman että sanot ''mene etsimään artikkeleita netistä tai perehdytä itse itsesi'' koska todistat vaan että itse et tiedä mitään terveellisestä ruokavaliosta.

Ap

Vierailija
45/75 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, ap, mä luovutan. Eihän sulla aivot riitä omaan ajatteluun ollenkaan.

Vierailija
46/75 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin, huono ravinto surkastuttaa aivot.

Vierailija
47/75 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et kyllä antanut yhtään mitään neuvoa mihinkään suuntaan sen sijaan pyrit väheksymään ammattilaisten+lääkäreiden ohjeita ruokavalion suhteen.

Kyllähän sen nyt järkikin sanoo että jos on korkeakolesteroli ja rasvamaksa niin silloin ei paljoa rasvaa mässäillä tai voi johtaa maksakirroosiin?

Mä sen sijaan luovutan sun suhteesi.

Ap

Vierailija
48/75 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän kaloreita ja liian vähän kuitua. Ja sekin kuitumäärä joka tulee, köntsähtää kovaksi patukaksi, joka ei suostu tulemaan ulos kuin korkkiruuvilla. Sehän nyt on vanha totuus, että vähäisempikin määrä kovettaa vatsan, saatikka sitten lähes puoli kiloa, olipa se kengänpohjalle maistuvaa 5-prosenttista tai edes himpun verran rasvaisempaa. Sitä paitsi hän saa juustosta aivan huimaavan määrän suolaa. Valiolla on Polar-juustoa (15 vai oliko se 17 %) ja normaalirasvaista Oltermannia, joista suolaa on vähennetty suht. paljon ilman että maku olisi kärsinyt. Tutkipa juustohyllyä seuraavalla kauppareissulla.

Vierailija
49/75 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuota kyllä juustoksi voi kutsua. Jotain juustoketta se on .

Vierailija
50/75 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs mies henkilö kuoli juuri tuon tapaisella ruokavaliolla eli juustoja jne. paljon. Ikää oli 53v.

Ja toinen henkilö kuoli 25 vuotiaana eikä ollut eläissään syönyt yhtään juustoa.

Eli mitä tuo sinun viestisi muka todistaa...

Vierailija
51/75 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai oletko oikeasti vain joku sairas eläkkeelä oleva henkilö?

Sairas eläkkeellä vai sairaseläkkeellä? kumman halusit tietää?

Vierailija
52/75 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et kyllä antanut yhtään mitään neuvoa mihinkään suuntaan sen sijaan pyrit väheksymään ammattilaisten+lääkäreiden ohjeita ruokavalion suhteen.

Kyllähän sen nyt järkikin sanoo että jos on korkeakolesteroli ja rasvamaksa niin silloin ei paljoa rasvaa mässäillä tai voi johtaa maksakirroosiin?

Ap

Väheksyn lääkäreiden ohjeita, koska heiltä puuttuu koulutus ravintoon. Ravitsemusterapeuttien ammattitaitoa väheksyn sen vuoksi, koska heillä koulutus perustuu ainoastaan virallisiin suosituksiin ilman vaihtoehtoja. Heille on annettu määräys, miten pitää ihmisiä neuvoa.

Vierailija
53/75 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Rasvamaksaa aiheuttaa ennemminkin hiilarit, erityisesti sokerit. Sokerit yhdistettynä rasvaan on pahin, sitten sokeri vasta sitten se rasva.

Vierailija
54/75 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Rasvamaksaa aiheuttaa ennemminkin hiilarit, erityisesti sokerit. Sokerit yhdistettynä rasvaan on pahin, sitten sokeri vasta sitten se rasva.

Huono ruokavalio (sokeri, hiilarit ) voivat kyllä johtaa rasvamaksaan, mutta jos haluaa rasvamaksasta eroon niin itsehoitoon kuuluu että jätetään liika rasvainen ruoka pois. Myös sokerit ja hiilarit on hyvä jättää pois. Niitä meillä onkin vähennetty ja syödään täysjyvätuotteita enemmän.

Ap

Vierailija
55/75 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Väheksyn lääkäreiden ohjeita, koska heiltä puuttuu koulutus ravintoon. Ravitsemusterapeuttien ammattitaitoa väheksyn sen vuoksi, koska heillä koulutus perustuu ainoastaan virallisiin suosituksiin ilman vaihtoehtoja. Heille on annettu määräys, miten pitää ihmisiä neuvoa.

Eli ainoa oikea asiantuntija on oma itse ja netin mututuntuma!! Näinhän se menee juuri lääketieteeseen ja ravinto-oppiin liittyen! Nämä hyväkkäät sitten leikkaa omat valtimonsa auki, kun kolestoroli on ne tukkinut ja hoitaa verenpainernsa eikä astu veronmaksajien kukkarolle. Sovitaan näin.

Vierailija
56/75 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ravintoterapeuttien ohjeistukset perustuvat ammattilaisten tutkittuihin tuloksiin ja suosituksiin.

Eri maiden välillä voi olla toki eroja, mutta aika lailla sairauksia hoidetaan samoilla periaatteilla ruokavalion suhteen.

Ja olisihan se nyt outoa jos eri terapeutit neuvoisivat ihan erilailla varsinkin kun kyse on sairaan ihmisen ruokavaliosta.

Mutta kyllä on niitäkin terapeutteja jotka neuvovat erilailla kun kyseessä on joku heidän oma dieetti/laihdutusruokavalionsa.

Sairauksien kanssa heidän voisi olla aika vaikea lähteä heittämään epävirallisia neuvoja ruokavalion suhteen.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Valtion_ravitsemusneuvottelukunta

Ap

Vierailija
57/75 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Huono ruokavalio (sokeri, hiilarit ) voivat kyllä johtaa rasvamaksaan, mutta jos haluaa rasvamaksasta eroon niin itsehoitoon kuuluu että jätetään liika rasvainen ruoka pois. Myös sokerit ja hiilarit on hyvä jättää pois. Niitä meillä onkin vähennetty ja syödään täysjyvätuotteita enemmän.

Ap

Jätätte rasvat ja hiilarit pois, mutta syötte täysjyvää?? Onko sulla kaikki kotona?

Vierailija
58/75 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ravintoterapeuttien ohjeistukset perustuvat ammattilaisten tutkittuihin tuloksiin ja suosituksiin.

Eri maiden välillä voi olla toki eroja, mutta aika lailla sairauksia hoidetaan samoilla periaatteilla ruokavalion suhteen.

Ja olisihan se nyt outoa jos eri terapeutit neuvoisivat ihan erilailla varsinkin kun kyse on sairaan ihmisen ruokavaliosta.

Mutta kyllä on niitäkin terapeutteja jotka neuvovat erilailla kun kyseessä on joku heidän oma dieetti/laihdutusruokavalionsa.

Sairauksien kanssa heidän voisi olla aika vaikea lähteä heittämään epävirallisia neuvoja ruokavalion suhteen.

Ap

Siis sulla ei ole hajuakaan, mihin ne suositukset perustuu :)

Vierailija
59/75 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Jätätte rasvat ja hiilarit pois, mutta syötte täysjyvää?? Onko sulla kaikki kotona?

Oletko trolli? Todellakin käytämme täysjyvätuotteita.

''Näitä ruokia tulisi välttää. Jalostetun viljan sijaan tulisi käyttää täysjyvätuotteita. Täysjyvätuotteet ovat täynnä kuituja, jotka auttavat kontrolloimaan kolesterolia ja veren glukoositasoja. Tämä on erittäin tärkeä askel terveydentilan huolehtimiseksi rasvamaksapotilailla.''

https://askelterveyteen.com/rasvamaksa-ruuat-joita-syyta-valttaa/

Tuntuu että minun ketjuun eksyi todella paljon trolleja jotka eivät tiedä yhtään mitää ruokavaliosta.

Ap

Vierailija
60/75 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Siis sulla ei ole hajuakaan, mihin ne suositukset perustuu :)

Ja sinä olet aivan selkeä trolli joka koko ajan kiertelee faktoja ja heittää omia ''mutuja''.

Ap