Onko normia että isäni syö 400g juustoa päivässä? (Kadett 5%)
Hänellä on korkea kolestelori ja rasvamaksa joten ostetaan tommonen vähän kalliimpi juusto missä on 500g ja rasvaa vain 5%
No nyt yön aikana oli hävinnyt 400g juustosta , ja ostin sen siis eilen.
Ruokaa kyllä myös söi eilen. Nimittäin kanan rintafile x2 ja riisiä ja kasviksia.
Musta tuntuu että toi ei ole ok!? Ja siis kukaan muu ei koskenut tohon juustoon.
Kommentit (75)
Ap älä välitä jankkaajista. Tietty ihmisryhmä ei ikinä anna periksi esim siitä, että liika eläinrasva on huonoksi ihmiselle. Tuskin edes tietävät miten tieteellistä tutkimusta tehdään. Terveisin sydänlääkärin sukulainen, joka on saanut kuulla paljon tietoa aiheesta ja viimeisimmistä huippututkimuksista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, ap, mä luovutan. Eihän sulla aivot riitä omaan ajatteluun ollenkaan.
Sä et kyllä antanut yhtään mitään neuvoa mihinkään suuntaan sen sijaan pyrit väheksymään ammattilaisten+lääkäreiden ohjeita ruokavalion suhteen.
Kyllähän sen nyt järkikin sanoo että jos on korkeakolesteroli ja rasvamaksa niin silloin ei paljoa rasvaa mässäillä tai voi johtaa maksakirroosiin?
Mä sen sijaan luovutan sun suhteesi.
Ap
Rasvamaksaa aiheuttaa ennemminkin hiilarit, erityisesti sokerit. Sokerit yhdistettynä rasvaan on pahin, sitten sokeri vasta sitten se rasva.
Huono ruokavalio (sokeri, hiilarit ) voivat kyllä johtaa rasvamaksaan, mutta jos haluaa rasvamaksasta eroon niin itsehoitoon kuuluu että jätetään liika rasvainen ruoka pois. Myös sokerit ja hiilarit on hyvä jättää pois. Niitä meillä onkin vähennetty ja syödään täysjyvätuotteita enemmän.
Ap
Jätätte rasvat ja hiilarit pois, mutta syötte täysjyvää?? Onko sulla kaikki kotona?
Oletko trolli? Todellakin käytämme täysjyvätuotteita.
''Näitä ruokia tulisi välttää. Jalostetun viljan sijaan tulisi käyttää täysjyvätuotteita. Täysjyvätuotteet ovat täynnä kuituja, jotka auttavat kontrolloimaan kolesterolia ja veren glukoositasoja. Tämä on erittäin tärkeä askel terveydentilan huolehtimiseksi rasvamaksapotilailla.''
https://askelterveyteen.com/rasvamaksa-ruuat-joita-syyta-valttaa/
Tuntuu että minun ketjuun eksyi todella paljon trolleja jotka eivät tiedä yhtään mitää ruokavaliosta.
Ap
Ehkä kuitenkin sinä olet se tietämätön. Sähän vain lainaat muiden tekstejä, oma tieto puuttuu.
Lainaan ammattilaisten tekstejä ja tutkittuja faktoja. Sinä heität mutua etkä anna yhtäkään neuvoa, itseasiassa sinähän vain kiistät ja provoat kaikesta ja annat pelkkiä tyhjiä kommentteja. Trollihan sinä oletkin joka haluaa vain provoa ja eripuraa, se tuli jo selväksi.
Taisi sun vaimo viedä sun juustot ja makkarat. :D Harmi että näen edes vaivaa vastata tähänkään trolliin.. Heippa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et kyllä antanut yhtään mitään neuvoa mihinkään suuntaan sen sijaan pyrit väheksymään ammattilaisten+lääkäreiden ohjeita ruokavalion suhteen.
Kyllähän sen nyt järkikin sanoo että jos on korkeakolesteroli ja rasvamaksa niin silloin ei paljoa rasvaa mässäillä tai voi johtaa maksakirroosiin?
Ap
Väheksyn lääkäreiden ohjeita, koska heiltä puuttuu koulutus ravintoon. Ravitsemusterapeuttien ammattitaitoa väheksyn sen vuoksi, koska heillä koulutus perustuu ainoastaan virallisiin suosituksiin ilman vaihtoehtoja. Heille on annettu määräys, miten pitää ihmisiä neuvoa.
Ravintoterapeuttien ohjeistukset perustuvat ammattilaisten tutkittuihin tuloksiin ja suosituksiin.
Eri maiden välillä voi olla toki eroja, mutta aika lailla sairauksia hoidetaan samoilla periaatteilla ruokavalion suhteen.
Ja olisihan se nyt outoa jos eri terapeutit neuvoisivat ihan erilailla varsinkin kun kyse on sairaan ihmisen ruokavaliosta.
Mutta kyllä on niitäkin terapeutteja jotka neuvovat erilailla kun kyseessä on joku heidän oma dieetti/laihdutusruokavalionsa.
Sairauksien kanssa heidän voisi olla aika vaikea lähteä heittämään epävirallisia neuvoja ruokavalion suhteen.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Valtion_ravitsemusneuvottelukunta
Ap
Siis sulla ei ole hajuakaan, mihin ne suositukset perustuu :)
Ja sinä olet aivan selkeä trolli joka koko ajan kiertelee faktoja ja heittää omia ''mutuja''.
Ap
Sehän riippuu siitä, mitä sinä pidät faktoina ja mitä mutuna.
Nyt meni pelikaani turbiiniin.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Ap älä välitä jankkaajista. Tietty ihmisryhmä ei ikinä anna periksi esim siitä, että liika eläinrasva on huonoksi ihmiselle. Tuskin edes tietävät miten tieteellistä tutkimusta tehdään. Terveisin sydänlääkärin sukulainen, joka on saanut kuulla paljon tietoa aiheesta ja viimeisimmistä huippututkimuksista
Huoh, kiitos asiallisesta viestistä. Tajusin juuri että täällä jankkaavat ovatkin vain trolleja joilta todennäköisesti vaimot vienyt makkarat ja juustot pois , ja lopetan heille vastaamisen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Heippa vaan Sinkkumies :) Kiva kiusata vähän näitä "viralliseen totuuteen" uskovia :) Ne ei ole yhtä ainutta tutkimusta itse lukeneet, mutta aina niihin vetoavat. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Heippa vaan Sinkkumies :) Kiva kiusata vähän näitä "viralliseen totuuteen" uskovia :) Ne ei ole yhtä ainutta tutkimusta itse lukeneet, mutta aina niihin vetoavat. :)
T: Katkera mies jonka vaimo vei rasvaiset makkarat ja juustot pois. ;_;
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna isäsi syödä kunnon rasvaista juustoa, pysyy kolesterolit ja rasvamaksat hallinnassa, ja syöty määräkin vähenee.
Ihme pelleilyä tuo rasvattomuus.
Meille tuli kolesteroli opas missä neuvottiin tuohon rasvattomuuteen.
Ap
Maksa tuottaa kehon tarvitseman kolestrolin, eli jos se saa sen ravinnosta tuotanto vähenee , jos ei, tuotanto lisääntyy. Kolestroli on kehon "remonttireiska"!
Vierailija kirjoitti:
Riisi, broileri, kasvikset ja juusto.
Mikäli tuossa oli päivän kaikki syömiset, tulee liian vähän kaloreita.
Ja rasvaakin tarvitaan!! Rasvattomuus johtaa terveysongelmiin! Esim. aivot jotka tarvirsevat eläiperäistä rasvaa mm. omega-3:sta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Väheksyn lääkäreiden ohjeita, koska heiltä puuttuu koulutus ravintoon. Ravitsemusterapeuttien ammattitaitoa väheksyn sen vuoksi, koska heillä koulutus perustuu ainoastaan virallisiin suosituksiin ilman vaihtoehtoja. Heille on annettu määräys, miten pitää ihmisiä neuvoa.
Ei liene salaisuus, että lääkäreiden ja ravitsemus"asiantuntijoiden" ohjeet tulevat ruoka- ja lääketeollisuudelta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ravintoterapeuttien ohjeistukset perustuvat ammattilaisten tutkittuihin tuloksiin ja suosituksiin.
Eri maiden välillä voi olla toki eroja, mutta aika lailla sairauksia hoidetaan samoilla periaatteilla ruokavalion suhteen.
Ja olisihan se nyt outoa jos eri terapeutit neuvoisivat ihan erilailla varsinkin kun kyse on sairaan ihmisen ruokavaliosta.
Mutta kyllä on niitäkin terapeutteja jotka neuvovat erilailla kun kyseessä on joku heidän oma dieetti/laihdutusruokavalionsa.
Sairauksien kanssa heidän voisi olla aika vaikea lähteä heittämään epävirallisia neuvoja ruokavalion suhteen.
Ap
Otappa selvää, ketä istuu ed. mainitussa neuvottelukunnassa! Kytkökset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Otappa selvää, ketä istuu ed. mainitussa neuvottelukunnassa! Kytkökset!
Tuskin ap tuota ymmärtää.
Söin kermajuustoa huomaamatta alle vuorokaudessa n. 400 g. Googlasin onko muille käynyt näin. Onneksi en ole maailmassa ainoa. Huomaamatta... siinä nyt vain kävi niin. Ei ollut kuin minä ja juusto.
Minulla saattaa mennä 300 g Oltermannia illassa. Ruisleipää syön aika lailla. Kyllähän se turvottaa ja suoli menee ihan tukkoon, mutta minkäs sille voi kun se on niin hyvää.
Ehkä kuitenkin sinä olet se tietämätön. Sähän vain lainaat muiden tekstejä, oma tieto puuttuu.