Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka vähän opintolainaa voi maksaa takaisin kuukaudessa?

Vierailija
13.06.2018 |

Opintolainaa n. 5te ja siirryn seuraavaan kouluun valmistumiseni jälkeen, eli tuloina ainoastaan opintotuki. Kuinka vähän opintolainaa voi maksaa kerralla takaisin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pankista, kun valmistut tarvitsee lainaa maksaa. Muista opintolainan korkoavustus kun valmistut ja maksat jo otettua lainaa.

katso http://www.kela.fi/korkoavustus

Sinun itse tulee hakea tämä korkoavustus.

Vierailija
2/7 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole lainaa ottaessasi pankin kanssa muuta sopinut, kelan takauksen lähtökohta-ajatus ajatus on, että opintolainan maksusuunnitelma voi kestää kaksi kertaa sen verran kuin opintoihin on kulunut (alunperin 2 kertaa sen aikaa kun opintolainaa oli otettu, mutta tästä sitten lipsuttiin aika pian). Maksuaika alkaa noin1,5-2 vuotta opintojen päättymisen jälkeen. Sitä voi joskus (muttei aina) siirtää etenpäin, jos menee heti toisiin opintoihin, mutta ei siinä yleensä ole kauheasti järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksoin 100e/kk ja sain korot anteeksi.

Vierailija
4/7 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siirsin lainan kelalle. Jätin pankkiin maksamatta niin pitkäksi aikaa, että he sanoivat lainan irti ja siirsivät perimisen kelan opintotukeen takaisinmaksuyksikköön. Pankkihan sai lainan kelalta, kun se oli takaajana ja minä jäin sen velkaa kelalle.

Tein joka vuosi maksusuunnitelman kelan kanssa, mahdollisimman pienellä lyhennyksellä, riippue siitä oliko töitä vai olinko tyttömänä. 

Sitä sitten makselin vuosia. Lyhennykset oli jotain 50 ´70 euroa kuukaudessa luokkaa.

Jouduin vanhan pankkini mustalle listalle, mutta luottotiedot ei menneet muualle. Vahdoin pankkia ja jatkon elämääni ihan normaalisti. 

Sen pituinen se.

Vierailija
5/7 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiva nettipankista tai jos olet saanut paperisena, lainasopimus. Sieltä saat vastauksen koska tulee maksaa, voit myös ottaa yhteyttä pankin asiakaspalveluun ja kysyä sieltä sillä se lainalyhennys riippuu pankista ja kuinka pitkän laina-ajan olet saanut. Neuvottelemalla onnistuu useimmiten asia, muista myöhemmin myös tuo korkoavustus jos olet vähätuloinen.

Vierailija
6/7 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli autonaattinen takaisinmaksusumma anssa 100€/kk, mutta neuvottelin sen pankin kanssa 50€/kk, koska olen osa-aikatyössä niin välillä tuo 100 oli vähän liikaa, kun palkka vaihtelee tuntien mukaan.

Vierailija
7/7 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tililtä menee automaattisesti noin 300 e puolivuosittain lyhennyksiä ja korkoja. Hitaasti tuntuu pienenevän lainasumma, nyt sitä on n. 5000 jäljellä, alunperin 7000 e.