Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä suihkusaippuaa ja pyykinpesuainetta köyhät herkkäihoiset käytätte?

Vierailija
12.06.2018 |

Herkän ihon tuotteista peritään ekstraa ja varsinkin pyykinpesuaineissa tämä näkyy. Suihkusaippuat taas kuivattavat ihoa. Mitkä olisivat hyviä ja edullisia tuotteita?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sebamed,pyykinpesuaine ariel (vähän annosteltuna),paljon huomiota vaatteen metriaaliin ja kosteusvoiteisiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/23 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että itse pesuaineella ei ole isoin merkitys,vaan sillä miten hyvin se huuhdellaan pois. Ja huuhteluaineita ei tietenkään käytetä. Laitan pesuohjelmaan aina väh.yhden extrahuuhtelun,joskus kaksikin. Yllättävän paljon vaahtoaa/näkyy pesuainetta huuhdellessa,vaikka annostelen aina alakanttiin. Itse tykkään käyttää Methodin pyykinpesuaineita,vaikka ovat miedosti hajustettuja niin eivät ärsytä ihoa tai ota henkeen. Yksi pullo maksaa paljon,mutta on todella,siis todella riittoisaa. Suihkusaippuoista suosin sellaisia mitkä sisältää öljyjä ym.kosteuttavia.

Vierailija
5/23 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erisan nestemäinen. En käytä pulveripesuaineita, koska jauhemaiset eivät huuhtoudu riittävästi, lääkemäinen tuoksu jää. Välillä käytin pesupähkinöitä, mutta ne sakkasivat pesukonetta ja viemäriä. Pesukone on suht uusi, joten ei ole koneen vikoja nämä vaan olen itse todella herkkä kaikille "jäämille".

Suihkusaippuaa en käytä erikseen koska hiusshampoo huuhtelee jo riittävästi.

Vierailija
6/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.greendeal.fi/eubiona-luomu-kaura-nestesaippua-herkalle-ihol…

Saako tuota kivijalkaliikkeistä? Sopiiko myös käsienpesuun?

Vierailija
7/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismasta saa nestemäistä luomusaippuaa nimellä Belebendes. Oma Gertrude valmistaja, saksalainen. Iso purkki ja maksaa siinä 2,5 euroa. Tosi hyvälaatuista ja sopii mun atooppiselle iholle.

Pyykinpesuaineista käytän Sensitive Color / Rainbown. Tuoksuton. Ei tarvitse laittaa paljoa. Maksaa jotain 3 euroa.

Shampoot ja hotitoaineet Uterkram samaiselta luomuhyllyltä ja parin euron luokkaa per purkki.

Toivottavasti löydät näitä :)

Vierailija
8/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän erisanin hajusteetonta pulveria, ja huuhteluaineena etikkaa. Etikka poistaa niitä pesuainejäämiä.

Pesen ihoa apteekin hajusteettomalla saippualla, en tosin muista merkkiä nyt...

Itse pesen koko ihon joskus pelkästään kosteusvoiteella. Tai välillä niin, että saippualla erityisen hikoavat paikat, esim kainalot, ja kosteusvoiteella vaikka kyynärtaipeet ja polvitaipeet.

Vierailija
9/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rainbow'n sensitive color. En vaihtais vaikka voittaisin miljoonan lotossa 😊 Saattaa olla 1 kanisteri jäljellä kun käy kaupassa, eli nähtävästi joku muukin tykkää

Vierailija
10/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sellainen kuin Lactoline pesuneste, tykkään kun sillä voi pestä myös "intiimialueet." Ja on hemmetin halpaa, saa tyyliin jokaisesta marketista. 👍

Vierailija
11/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesuun LV

Vierailija
12/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tahratonta pyykkiä, käytän ekopalloa. Parinkympin pallolla pesee vaikka kuinka monta kertaa. Ei taatusti hajusteita eikä ärsytä eikä pyykki jää koppuraksi ilman huuhteluainettakaan.

Vierailija
13/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

LV tai Neutral, kumpaakin käytän hajusteettomana suihkussa ja pyykeissä.

Vierailija
14/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä Omo ja ihoon vettä ja kainaloihin jotain saiputtaa. A

Vierailija
15/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että itse pesuaineella ei ole isoin merkitys,vaan sillä miten hyvin se huuhdellaan pois. Ja huuhteluaineita ei tietenkään käytetä. Laitan pesuohjelmaan aina väh.yhden extrahuuhtelun,joskus kaksikin. Yllättävän paljon vaahtoaa/näkyy pesuainetta huuhdellessa,vaikka annostelen aina alakanttiin. Itse tykkään käyttää Methodin pyykinpesuaineita,vaikka ovat miedosti hajustettuja niin eivät ärsytä ihoa tai ota henkeen. Yksi pullo maksaa paljon,mutta on todella,siis todella riittoisaa. Suihkusaippuoista suosin sellaisia mitkä sisältää öljyjä ym.kosteuttavia.

Käytän hajutonta sensitive -huuhteluainetta, esim. Pirkka tai Rainbow koska huuhteluaine auttaa poistamaan pesuainejäämiä vaatteista, varsinkin jos käytän pyykkipulveria niin huuhteluaine on tärkeä.

Vierailija
16/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesuaineena Pirkka Sensitive.

Suihkusaippua Sante Family, sitä on ainakin ennen löytynyt Prismasta. 

Vierailija
17/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesuun Erisan, huuhteluaineeksi etikka. Hiukset ja kroppa peseytyy oliiviöljysaippuapalalla. Yksi saippua maksaa n. 3€ ja niitä kuluu vuodessa muutama meidän 3-henkisellä perheellä. Myös hiukset huuhtelen laimennetulla etikalla kerran viikossa, hoitoainetta en käytä ollenkaan.

Vierailija
18/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykissä Pirkka Sensitive -neste on paras ja edullisin käytössä, siihen lisäksi koneesta ylimääräinen huuhtelu. Huuhteluainetta en käytä, se on tarpeetonta, koska käytän pyyhkeiden ja lakanoiden yms kuivaamiseen kuivausrumpua. Vaatteiden kuivaus sitten pesuohjeen mukaan paitsi puhdas puuvilla. Sen tungen kuivuriin, kestää tai ei. Jos ei kestä, se on jotain huonolaatuista kamaa, eli ei kestäisi muutenkaan normikäyttöä pidemmän päälle.

Vierailija
19/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja sellainen kuin Lactoline pesuneste, tykkään kun sillä voi pestä myös "intiimialueet." Ja on hemmetin halpaa, saa tyyliin jokaisesta marketista. 👍

Joo ja on täynnä SLS:a, joka kuivattaa vielä entisestään.

Iho ei tarvitse saippuaa, eivätkä intiimialueet. Kainalot voi pestä käsintehdyllä palasaippualla. 

Vierailija
20/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikken määrittele itseäni köyhäksi, pyrin löytämään hinta-laatusuhteeltaan parhaat vaihtoehdot myös pesuaineita hankkiessani.

Lactoline pesuaineena, kestopumppupullossa sekä käsille että vartalolle. Lisään pari pisaraa eteeristä öljyä esim. sitruunaa keittiön käsienpesupulloon ja laventelia suihkussa olevaan pulloon. Turhiahan nuo lisäykset ovat mutta käytän niitä jotka eivät aiheuta allergiaa ja joiden vaikutusta kaipaan.

Pyykissä pesupähkinät, etikkaa käytän huuhteluaineen korvikkeena silloin kun sille on tarvetta. LV:n nestemäinen pyykinpesuaine käy myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän