Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tytöillä tavallista että ystävä on samalla myös kiusaaja?

Vierailija
12.06.2018 |

Tai että ystävä alkaa pikkuhiljaa vaivihkaa kiusata? Samalla siis on välillä mukava kaverilleen ja kuitenkin vaivihkaa yhä enemmän kontrolloi, alistaa, lyttää, määräilee, syrjii jne.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista se on pojillakin. Hienovaraista tai suoraa syrjintää. Jätetään porukasta, yritetään provosoida suuttumaan jne. Ja vanhemmathan kuvittelee että juuri omat lapset on herranterttuja vaan iso osa on kyllä mukana kiusaamisessa vähintäänkin passiivisesti kannustamalla ja nauramalla. Lasten maailma on julma.

Vierailija
22/30 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tavallista. Terveisin teinien kanssa työskentelevä psykiatrinen sairaanhoitaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tavallista. Suurin osa tyttöjen kaverisuhteista on aivan mukavia ja normaaleja. Pientä riitaa voi välillä olla, sekin kuuluu kasvamiseen. En halua vihjailla mitään, mutta jos vetää jatkuvasti puoleensa pelkkiä 'kiusaajia', ei tällä 'uhrillakaan' tavallisesi ole kaikki kunnossa. -opekonkari-

Taitaa opekonkari tykätä kiusaajista. Minusta on alkeellista syyttää kiusattua kiusaamisesta. Ajatteletko noin niin kuin muuten, että  yksilöt eivät ole itse vastuussa omasta käytöksestään vaan heidän ympärillään olevat ihmiset? Taidan esim vetäistä itkupotkuraivarit seuraavan kerran kun tarvitsen asiakaspavelua... Ja syyttää siitä asiakaspalvelijaa. 

Vierailija
24/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun mua tai tytärtäni on kiusattu, niin kiusaaja on ollut (ex-)kaveri.

Tyttären kohdalla eskarissa ja alkuvuosina koulussa ollut paras kaveri alkoi kontrolloida, lytätä, varastaa tyttöni omaisuutta yms. neljännellä luokalla. Aika nopeasti hänestä sitten tuli ex-kaveri.

Omat ala-asteen alun läheisimmät kaverini ottivat mut silmätikuksi viidennellä luokalla ja saivat kiusaamiseni levitettyä lähes koko koulun laajuiseksi!!

Kolmikymppisenä aloin ottaa autokyytiini työmatkoille erästä samalla paikkakunnalla asuvaa työkaveriani, pikkuhiljaa hänestä tuli kiusaajani.

Vierailija
25/30 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän vuoksi kiusaajien kurkut viillellään auki, ettäs tiedätte.

Vierailija
26/30 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei samanaikaisesti, mutta vuorotellen kyllä.

Vierailija
27/30 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen ilmiö. Voiko joku selittää, miksi näitä kiusaaja kavereita on niin paljon. Ja mitä heistä on tullut aikuisina?

Vierailija
28/30 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti on tavallista. Vielä 70 vuotiaanakin törmäsin tällaiseen. Luulin että `ystäväni kiusaamistaipumus olisi

jo jäänyt, mutta sieltä se taas tuli kun oli samanlaisen taipumuksen omaava vieressä.

Vierailija
29/30 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän vuoksi kiusaajien kurkut viillellään auki, ettäs tiedätte.

Riikka Leppämäki Karjaa

Vierailija
30/30 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä samaa paskaa myös myöhemmällä iällä. Mulla ollut sama kaveri yli 25vuotta ja nyt nelikymppisenä tuo kaveri on alkanut jostain syystä lyttäämään minua ja painamaan alas. Sellasta hienovaraista vittuilua ja ilkeilyä. En enää jaksa olla juurikaan tekemisissä. Olen tulkinnut tilanteen niin, että kaverilla ei kovin hyvin mene oman pääkoppansa kanssa ja purkaa sitä muhun näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme